Belum Terlambat🥀

602 47 2
                                    

(Bilik Ali)
(Jam 6.00 pgi)

'Ali,kenapa kau nak rasa bersalah?Dia cuba nak hapuskan aku!kawan kau!Diorang takde masa kau susah..ayah kau pun!hanya aku Ali..aku takkan tinggalkan kau!jadi,sebelum mereka hapuskan hubungan kita..kita perlu hapuskan mereka dulu..'-A

       Ali hanya menghadap cermin biliknya tanpa perasaan.Segala perkataan yang dikeluarkan oleh darkside nya..hanya dibiarkan oleh Ali..dia tahu yang dia salah.Dia dah cederakan staff M.A.T.A..ejen karya..dan beberapa orang lagi termasuk Alicia.

      Tapi,Ali tiada pilihan selain mengikuti kehendak 'A' kerana..dia hanya akan bertambah sakit jika dia melawan..jadi dia hanya akan ikut dan ikut sehingga 'DeLicia' dan Alicia mampu bantu dia.

       "Kau tak rasa yang kau membahayakan aku ke 'A'?Kenapa kau nak...ERK!AARGH!.."Ali menjerit kesakitan setelah 'A' cuba mematahkan tangan Ali.

'I will never be your thread!You will follow my words till everything reach the end!till WE have no more competitor!'-A

"Jadi,aku... akan jadi bahan ujikaji untuk kuasa... kau sebelum sampai... masa tu..huh?"Ali tercungap-cungap menahan sakit ditangan sambil cuba mengetengahkan isi hatinya.

'Yes,you will.Aku akan gunakan tubuh badan kau sampailah aku dapat bunuh DeLicia tu!Walaupun dia lemah,tapi agak susah nak bunuh dia'-A

"Kenapa?Kenapa PILIH  AKU?!..Aku cuma ada ayah..hiks..viktor..Alicia..Uncle...Kenapa..hiks..kenapa?semua yang aku sayang mesti pergi dari aku?!"Ali menitiskan air matanya dihadapan 'A' yang sedang tersenyum.

'Sebab,kau mampu tampung kuasa aku sepenuhnya..kau tak macam badan 2 yang lain..mereka mati sebelum aku dapat gunakan kuasa penuh aku..tapi kau..kau kuat Ali..kau mampu bertahan hidup..walaupun aku dah gunakan  separuh kuasa gelap aku pada kau..'-A

'A' akan cuba menghasut pemikiran Ali supaya dia mampu berlawan dengan bagus nanti,berlawan dengan rasa marah dan bukan dengan rasa bersalah.'A' hanya mahukan kepuasan ketika berlawan..Walaupun terpaksa mengorbankan si empunya badan.

Perlahan,Ali bergerak ke arah laci miliknya sambil diperhatikan oleh 'A'.ALi menyimpan sebilah pisau didalam laci almari tersebut.

"Mungkin,nasi goreng dan air milo tu adalah pemberian terakhir dari aku,selamat tinggal,semua"Ali mengangkat tinggi pisau tersebut sebelum menusuknya tepat pada perutnya.

      Namun sebelum sempat pisau tersebut sampai dia perutnya,pergerakkannya ditahan.Ali mengeluh kasar.

      "Huh!A lepaskan a..!"Kata-kata Ali dipotong oleh suara lembut seorang perempuan.

"Ali.."suara itu memanggil..

"Ali...bangun Ali"suara itu sedikit meninggi..

"Alii!!"mata Ali terbuka luas.Dihadapannya berdiri,G.Rama,Alicia dan U.Bakar serta beberapa ejen yang lain.

(Bilik rawatan M.A.T.A)

"A...apa dah jadi ni?"Ali memegang kepalanya yang sedikit berdenyut.

Mereka memandang sayu ke arah Ali.

"UnCĺe.."suara Ali berubah garau..

Alicia hanya mampu menitiskan air mata sambil melihat Ali dalam keadaan diikat ketat.Semalam,dia memangku Ali yang berada dalam keadaan pengsan selepas cuba membunuh diri.

'A' memberitahu Alicia sesuatu sebelum hilang daripada pantulan cermin..

(Flashback)

"Alii!!Jangan!!"Alicia sempat menahan Ali sebelum pisau itu sempat mendarat di perut Ali.

'Alicia,aku nak kau ikat dia ketat² dalam bilik rawatan khas di M.A.T.A kalau kau nak dia selamat.Sebelum kau lesap dari dunia ni,aku nak cakap..terima kasih sebab sayang Ali..sebelum aku buang sayang tu dari dia..mungkin juga..sekaligus dengan ingatan dia...HAHAHAHA'-A

(End Flashback)

"Aku takkan biarkan kau disakiti lagi Ali..aku akan bantu kau supaya kau sembuh ..dari..semua ni dan aku akan hapuskan 'A' untuk kau..sebab semuanya belum terlambat"Alicia bermonolog perlahan sambil berjalan keluar dari bilik tersebut.














Memandangkan banyak idea harini..so saya update lah..sorry kalau tidak terlalu memuaskan hati readers ye?anything just comment if ada salah ke..and saya akan cuba buat yang terbaik🌚❣

Only that for today!!❣
Kalau suka vote..x nak comment pun takpe..tapi vote diperlukan 😹😹kamsahamnida❣❣

Yeheeettt..jumpa lagi👌🏻

{COMPLETED}Darkside vs DarksideWhere stories live. Discover now