Hilang ??

597 41 3
                                    

(Rumah Alicia)
(Jam 10.00 pg)

~Hold every memory
       As you go,
~And every road
         You take,
~Will always lead you home,
           Home.

~Memories~
     

        Alicia merebahkan badannya diatas bench di laman rumahnya.Perlahan,dia memilih lagu yang bertajuk "Bad Liar" sebelum melepaskan emosinya bersama dengan lagu tersebut.

'You can't expect the unexpected things'-DeLicia

        Dia membuka helaian surat daripada Ali,hasil tulisan tangan sendiri.Dia ingat tentang semalam,tentang mimpi ngeri buat dia.Mimpi yang memberi seribu satu kesan pada hati nya.

        Dia terbangun bersama sehelai surat dan bunga di meja kecilnya.Didalam surat itu tertulis sebuah lirik lagu dan pesanan..

      Alicia membaca surat yang ditulis sendiri oleh Ali

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

      Alicia membaca surat yang ditulis sendiri oleh Ali.

"Nampaknya,mimpi tu..mungkin akan jadi kenyataan.."Ujar Alicia.

      Alicia menutup mata nya sambil menghayati lagu tersebut.
Perlahan,dia terlelap dan otaknya memainkan semula mimpi semalam.

(Flashback)

     "Alicia,macam mana kalau aku hilang dari pandangan mata kau?Kau nak cari aku?"Ali berkata perlahan sambil mengetuk ² cer

min bilik rawatan tersebut.

      "Jangan risau Ali,aku akan cari kau

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

      "Jangan risau Ali,aku akan cari kau.No matter how far you go,i'll still find you.Kau takkan hilang dari pandangan mata aku Ali."

     Ejen bakar datang menghampiri Alicia.Dia juga sedih melihat keadaan Ali.Masih terurus tapi pemikirannya serabut.Cuba melawan sesuatu yang diluar tenaga dia.

      "Nanti kita lawat Ali lagi.Jom Alicia,General dah panggil..Ali,nanti kami datang lagi"Ejen Bakar dan Alicia berjalan pergi menjauhi Ali.

      "Aku tak sakit..AKU TAK PERLU DIRAWAT!!"Ali menjerit kemarahan.

      Air mata nya mengalir deras menuruni pipinya.

     "A..aku tak sa..sakit ..hiks..kenapa?"Ali menangis teresak-esak.

      Dan satu jam lepastu,Ali dilaporkan hilang dari bilik rawatan M.A.T.A.Punca dia menghilang masih tidak diketahui.Sebabnya,hanya diketahui oleh seorang iaitu Ali.

(End Flashback)

     "No matter how far you go,I'll still find you and it's time to save you from your 'friend'."Alicia bermonolog perlahan.

     Tanpa dia sedar,air matanya mengalir memikirkan Ali.

     "Aku harap,kau dalam keadaan yang baik,sihat dan cergas bila kami jumpa kau nanti."

[ALI POV]

     'Ali,don't worry.Everything is under control.They will never know we' re here.Unless,they put a trackers on you.'-A

    "Aku benci kau.Aku tak nak dengar kau-"Mata Ali berubah hitam sepenuhnya.Urat-urat kepalanya timbul.

     'What a sad life.Everyone have their darkside.DeLicia tak boleh halang aku,my plan,my way.Just wait,mungkin aku boleh tolong keluarkan darkside mereka HEHAHAHA'-A

(3 days selepas kehilangan Ali..)

    Uncle Bakar,,Alicia dan General Rama sudah tidak tersenyum.Hanya muka tegas yang dipamerkan.Kehilangan Ali memberikan impak besar kepada mereka semua terutamanya pada Alicia.

     Alicia bagaikan pokok layu yang menunggu masa untuk jatuh ke tanah.Tanpa Ali,Alicia tak mahu berbual dengan sesiapa.Ali bagaikan matahari untuk Alicia.Pada Alicia,Ali adalah segalanya,teman berborak,teman bergaduh dan teman yang sentiasa ada untuk nya.Tanpa Ali,dunia Alicia akan gelap.

     Pihak M.A.T.A sudah merancang untuk melakukan operasi menjejak semula Ali bin Ghazali.Ejen-ejen yang terlibat adalah Ejen Bakar,Alicia,Karya dan Ejen Dayang.

      "Kita akan menuju ke tempat Ali tepat jam 12 malam ni.Saya harap kamu sudah bersedia.Saya akan bertindak sebagai perisai kamu semua.Jadi kamu tak perlu risau.Persiapkan diri kamu semua.Jelas?"Ejen Dayang memberi arahan sekaligus kata-kata semangat pada mereka.

Mereka berempat mengangguk penuh semangat.Alicia menatap wajah Ali pada screen handphone miliknya sebelum menzahirkan senyuman ikhlas untuk Ali.

    "Aku harap kau okay Ali.Kami datang ni Ali"-De/Alicia





Memandangkan banyak idea harini..so saya update lah..sorry kalau tidak terlalu memuaskan hati readers ye?anything just comment if ada salah ke..and saya akan cuba buat yang terbaik🌚❣

Only that for today!!❣
Kalau suka vote..x nak comment pun takpe..tapi vote diperlukan 😹😹kamsahamnida❣❣

Yeheeettt..jumpa lagi👌🏻

{COMPLETED}Darkside vs DarksideWhere stories live. Discover now