chapter 14

2.4K 190 3
                                    

Langkah ji hyo terhenti...dari tadi dia asyik mundar mandir entah kemana mana tempat,fikirannya jauh melayang memikirkan hal tadi..ye hal tadi telah benar2 membuatkan dirinya kecewa teramat saya kepada jungkook nak tahu sebab apa..

Flashback

<selepas sesi persekolahan tamat>

Seperti biasa ji hyo akan menemani jungkook sehingga sampai ke rumahnya dia tetap berkeras mahu menghantar jejaka itu pulak walaupu ditegah berkali kali,

namun apabila suasana bertukar bosan ji hyo akan mengacau jejaka itu..kadang kala dia sengaja tarik baju jungkook itu lah, gosok rambut dia sampai kusut lepastu buat2 byuntae..sesekali dia akan mengekek ketawa kerana lucu melihat riaksi jungkook...bahagia betul nampak cik song kita nie..

Tapi ji hyo tibe2 sahaja berhenti mengacau jungkook...entah kenapa scent jungkook bersama perempuan tersebut bermain di mindanya..dia mahu mengetahui apa hubungan sebenar jungkook dengan perempuan itu?kekasih?isteri? Crush..??

Ji hyo-*tarik tangan jungkook*

Jungkook-emmmm?? ? Kenapa ji hyo??*pelik*

Ji hyo-*pandang mata jungkook*jujur dengan aku..kau..kau ada awek ke?

Cakaplah tak..cakaplah tak

Jungkook-hemm???? Awek..??*fikir dalam2*tak...tak adalh???

Ji hyo-ouh ye ke*bersorak dalam hati*tapi..kalau bukan awek..siapa perempuan yang lepak dengan kau dekat tasik han semalam?

Jungkook-ehh..macam mana awak tahu saya lepak dengan hyuna dekat tasik han semalam?*muka confius*

Ha..sudah dia tanya soalan suspen macam tu..takkan lah aku nak cakap yang aku ternampak dia pulak masa aku duduk feeling Hindustan dekat tasik han tu..fikir ji hyo fikir...

Ji hyo-ouh..yang tu..yang..tu..sebab..sebab aku dengar gosip! Ha..gosip...*tergagap*

Jungkook-la..ye ke..hehehe*gedik sekejap*yang saya jumpa semlam tu bukan awek saya tapi kawan lama saya..hyuna..*blushing*

Apasal dia blushing masa sebut nama hyuna tadi*mood jelez*

Bagus sangat ke minah tu..*benci*

Ji hyo-hyuna?? Sape dia tu?* berlagak tenang*

Jungkook-sebenarnya saya suka hyuna tu..dia je yang tak tahu lagi.*blushing*

Snap!!! Dan pada waktu itu hati ji hyo di panah bertubi tubi sakitnya bukan kepalang.inilah kali pertama dia berasa begini, sungguh menyakitkan...luahan jungkook tadi betul2 meremukkan hatinya..kenapa ye?

Jungkook-*goncang badan ji hyo perlahan lahan*ji hyo..?? Ji hyo???

Ji hyo-huh???*otak blank sekejap*apa??

Jungkook-awk okey ke*pandang dengan mata bulat*

Aniyo..aku tak okey jungkook...aarggghhhhh bullshit

Ji hyo-*pura2 senyum*a..a..aku oke je..*tukar topik*ha!! Dah sampai pun kat rumah kau..hemm..er...masuk lah..

Jungkook-awak pasti ke??muka awak pucat sikit.. *risau*

Ji hyo-*tolak jungkook perlahan*kan aku aku cakap aku ok! Aku ok lah!*suara kecewa*dah lah aku nak bla nie..kalau ada apa2 call aku*keluarkan hanset dia kemudian call jungkook*

Ring..ring..ring...hairan..itulah apa yang jungkook rasa sekarang nie..dia tak ingat pulak sejak bila dia bagi nombor telefon dekat ji hyo.pelik.

Jungkook-*keluarkan handset dia*tapi macam mana...awak tahu nombor saya??*tengok depan tapi ji hyo tiada*eh?? Mana dia pergi???*pandang sekeliling*

Jauh di tempat jungkook sekarang nie ji hyo sedang memerhatikan jejaka itu dengan perasaan sedih sekali..

Jungkook..*sedih*

Endflashback

Mengingati balik kata kata jungkook tadi boleh menyebabkan jantungnya kene shock sebab terkejut...yang peliknya dia tak pernah rasa perasaan macam nie selama nie..perasaan halus yang wujud dalam hatinya sejak bertemu jungkook untuk pertama kali..

Ji hyo mengambil tempat di sebuah bangku berhampiran dengan taman permainan,otaknya cuba untuk berfungsi semula...dia perlu memikirkan apa semua perasaan pelik yang dia rasa ni..

Ke..kenapa aku nak rasa jelez pulak masa dia 'dating' dengan si hyuna tu? ? Kenapa aku rasa sakit hati bila dia cakap dia suka si 'hyuna' tu tadi..kenapa eak?

Entah kenapa kata2 min jun masuk ke dalam perbincangan otaknya,kacau line betul la..

Jujur je la...kau suka dia kan??

Mwo???? Apasal min jun ada dekat sini ni . aishhhhhh takkan otak aku pun dia nak kacau..yay!! Bla la..shhhh..shhh

Kau suka dia ji hyo sebab tu kau jelez masa tengok dia dengan perempuan tu kat tasik han..plus..kau sakit hati masa dia cakap dia suka pada perempuan tu..dan itu satu je petanda..kau jatuh cinta pada jeon jungkook!!!

Tak!!!! Tak!!!!!Tak mungkin! !!!!!!!! Anwae!!!!!!!

Heh..apa2 je..*terus lesap*

Buya!!! Kau dah buat huru hara dalam otak aku berani kau nak bla macam tu je..

*muncul balik*dah tu kau nak aku buat apa? Aku ni cuma suara hati kau je la..bengong

Aku tak pernah tahu pun(*0*)

Sebab kau tak pernah nak ambik tahu pun
(-_-*)

Ouh..kau bukan min jun?

Tak..aku suara hati kaulah bodoh!dah la malas aku nak layan kau nie...btw sejak bila kau sentimental ni huh..*terus lesap*

Ji hyo mengeluh lagi..keadaan dirinya semakin parah dari hari ke hari, setiap kali tengok jungkook pasti perasaan ni muncul tibe2, keliru betul la jadinya..

Walau bagaimanapun, muncul seseorang yang paling dibenci oleh song ji hyo menganggu khayalannya..

??-puas aku cari kau..kat sini rupanya*smirk*

Ji hyo-*dongakkan kepala*mwo???? Apa kau nak ha!!!!!*terus bangun dari bangku*

??-ada benda aku nak bagi tahu kau ji hyo

Ji hyo-tak payah cakap apa2 la kai! Aku tak nak dengar satu pun yang keluar dari mulut kau!menyakitkan hati je!!

Sebelum ji hyo melangkah pergi kai sempat menahan gadis itu dengan memegang erat lengannya.

Kai-dengar dulu apa aku nak cakap!!!!

Ji hyo-lepaslah!!!!!!*tolak tangan kai*

Kai-family aku nak jumpa kau la!!!!

Ji hyo-*shock*MWO!!!!!!!!!!!!!*menjerit*

Sadis betul ji hyo ni..sudahlah hari ni dia perlu dengar luahan cinta jungkook yang amat menyakitkan hatinya..kemudian muncul pulak kai bagi tahu kepadanya benda mengarut nie..lepas ni apa? Agaknya apa yang berlaku kepada ji hyo lepas ni?

[COMPLETED]My Guardian Is Song Ji Hyo?(jungkook♥ji Hyo Fanfics)✔✔Where stories live. Discover now