19

20.4K 84 1
                                    

Done! Jam sekali lagi aku tilik. Wow! Tepat 1730. Setelah siap bermake up dan juga mencari pakaian akhirnya siap. Aku ambil telefon dan snap! Posted! Haha!

Perempuan kalau cakap pasal baju, memang taklah jawabnya. Ada sahaja alasan. Takda baju takda baju padahal berlambak lagi baju dalam almari tu. Kaya sangat ke kau ni!

Sebelum keluar, basically aku akan melihat sepenuhnya badanku. Sehingga aku puas. Baju kemeja putih dan juga seluar denim biru gelap aku kenakan. Smart sungguh. Tak lupa juga dengan cat ears. Aku sarungkannya.

Rambut aku betulkan. Leher? Macam biasa aku akan pakai cocker. Cocker with crystal. Lawa sikit kan. And the last one is my perfume jangan lupa.

Ni salah satu aset yang paling penting dalam hidup aku. Kalau takda benda halah ni confirm aku takkan keluar. Keluar dari bilik pun aku takkan. Aku semburkan di pergelangan tangan, leher dan juga badan.

Nampak sexy gitu auch! Iphone aku capai. Purse aku ambil dan handbag Gucci aku galas di tangan. Done again! Berkali done da!

Haha! Seusai bersiap, aku mengunci pintu bilik dengan rapi. Eh jap! Amir macam mana? Ha! Takpa aku letaklah dekat bawah pintu nanti pandai pandailah dia cari.

Sampai sahaja di bawah, kelihatan seperti Dannial sedang kusyuk menilik jam di tanggannya. Aku fikir aku siap awal kali ni. Rupanya tak. Habislah kena bebel lah nanti.

"Hm hi! Sorry i'm gettin' late again." Aku seperti kerang busuk di depan Dannial. Dannial mengeluarkan Iphonenya. Tak kisah langsung pasal aku.

"Alaaa, sorryla babe~~" Aku memujuk dengan nada sedikit menggoda. Seakan tak percaya yang dia memandang aku dengan senyuman. Aku tahu yang dia dah terpikat dengan suara sexy aku ni. Haha!

"It's okay babe~" Pantas Dannial menarik daguku lalu diciumnya bibirku yang warna kejambu jambuan itu. Selepas bercium, kami buat haluan masing masing. Dannial kusyuk bermain game. Dan aku, hm mereput?

Ha! Aku keluarkan phone aku semula. Butang on aku tekan. Pin lock aku buka.

Noty aku slide ke bawah. Mak aii banyaknya. Makin bertambah siaa mesej. Haih. Dari wechat ada dua tiga mesej.

Dari whatsapp ada banyak mesej. Insta hm let me see. Beribu like wow.

First whatsapp. Aku tekan dan terpapar beberapa mesej yang ada.

My Cutiepie!

[02/13, 1709] My Cutiepie:

Be safe dear!

Later i'll buy you something and your friends too.

Btw, can i know how much friends do you have and also sleepover at our house?

[02/13, 1732] Seen by Me

[03/13, 1732] Me:

Sorry late My.

Hehehe 7 people.

And lots more at sch.

[02/13, 1732] Send to My Cutiepie!

[02/13, 1733] My Cutiepie!:

Okay my baby~ Later we talk 'bout this okay?

Bye dear~

[02/13, 1733] Seen by Me

Selepas membaca chat dari Mummyku,dengan sendirinya senyuman aku sudah sampai di telinga.

HIDUP TANPA NOKTAHWhere stories live. Discover now