23

18.8K 72 0
                                    

Tangan Ariana hinggap di muka aku. Eh yeke? Asal aku tak rasa panas? Habis siapa yang cakap auch tadi? Apahal ni? Mataku dibuka perlahan lahan. Ternyata aku tidak ditampar olehnya.

Tangan Ariana telah ditahan dan juga dicengkam oleh Dannial. Auww my hero! Aku memandng sekeliling. Wow ramai betul yang tengah pandang kitorang. Drama free ke apa ni?

Mataku beralih ke arah Ariana. Matanya berair. Tak lama kemudian dia mendengus. Ceh, poyo gila. Ha tadi nak sound sound sangat. Ha ambil kau. Sekali dah kena dengan Dannial baru diam.

"WHO ARE YOU!!! HOW DARE YOU, HUH! LET MY HAND GO! ARGHHHH!!" Ariana meronta ronta supaya dilepaskan. Konco konconya terkejut dengan perbuatan Dannial sebegitu rupa. "DON'T YOU DARE TO TOUCH MY GIRL!! OR MAYBE YOU'LL NEVER SEE YOUR FUTURE ANYMORE!!"

Tegas suara Dannial memberi amaran. Dannial melepaskan tangan Ariana. Ariana menghentakkan kakinya lalu meninggalkan kami. Ramai orang yang melihat tragedi kami.

Aisha, Deeha dan Marie cuba mengambil kesempatan untuk menghalau orang ranai yang berkerumun di sini. Kecoh betul! Mataku masoh todak berkedip, masih trauma dengan apa yang jadi.

Aku rasa macam ini semua hanya mimpi. Ya! Mimpi! Dannial memandangku dengan pandangan sayu. Badanku dipeluk erat. Rayyan menggosok belakang aku. Cuba untuk menenangkan aku.

Kenapa dengan dia? Apa yang dia nak sebenarnya? Aku ada buat apa dengan dia? Kejam sangat ke aku ni? Perlahan lahan air mataku jatuh. Dannial masih memelukku.

Nizam mengeluarkan iphone hak milik Dannial lalu mendail nombor Bro Jo. Aku masih menangis di dalam dakapan Dannial. Marie dan Deeha hanya memandang aku. Ya, mereka bersimpati.

Mereka mahu memujukku tapi cukuplah hanya Rayyan, Dannial dan Aisha berada disisiku. 10 minit jugak aku mengambil masa untuk reda. Ramai staff di Victoria Secret menenangkan aku.

Mereka pun menyampah dengan si Ariana and the geng datang ke sini. Suka buat kecoh keadaan. Semua yang mereka mintak kena bagi kalau tak habislah. Ayah dia akan dan mesti saman staff staff disitu.

Kejam kan. Aku duduk di salah satu bangku yang ada di dalam kedai ini serta ditemani Dannial. Aku memandang wajah Dannial. "Ba-be t-t-th-an-k-s f-or t-t-t-th-e he-lp~" Kataku dalam keadaan sedu. Dannial mengangguk lalu mengusap rambutku dengan penuh kasih sayang.

"That's my responsibility dear~" Aku tersenyum. Mereka turut berada bersama aku disisi. Alangkah indahnya dapat bersama dengan kawan kawan. "So Ana, are you okay? Come let's go home."

Bro Jo mengajak aku dan kawanku pulang. Ariana memang spoil mood aku untuk outting dengan geng aku. Shit! I hate that bitch! Bro Jo mendampingi aku. Aku keluar sahaja dari kedai tersebut, ramai sudah terkinja kinja untuk berjumpa denganku.

Aku menutup muka kerana masih ada sisa sisa air mata dan mukaku merah merah setelah beberapa minit menangis. Bro Jo menolak mereka ke tepi bagi sesiapa yang menghalang laluan aku.

"She's not in mood rn! I'm sorry!" Suara Bro Jo jelas kedengaran. Bagus jugak ada bodyguard ni sebenarnya. Sampai di kereta, aku diberi layanan yang cukup sempurna. Mereka masih mencuba untuk menenangkan aku.

"I'm really sorry guys, because of me you can't go for outting. Haih, i'm really sorry~~" Bibirku dicebikkan. Mereka mengangguk tanda faham dengan situasiku sekarang.

"Nah sokay!"

"It's small matter!"

"Later, we'll go for outting okay?"

"It's gonna be alright babe~"

Aku tersenyum melihat mereka yang amat faham dengan keadaanku sekarang. God, i'm really thanked to you for sending me a person like this. "Ha! Hold on! Here for you, Tasia! You've drop this thing at the shop just now~"

Marie menguntumkan senyuman lalu mengeluarkan sebuah beg kertas yang bertulis VICTORIA SECRET diserahkan kepadaku. Aku melihat isi dalam. Eh baju sexy tidurku tadi. Aku hampir terlupa tentabg baju ni. "Auwww thanks Marie~~"

Aku memeluk Marie dengan erat. "Auwww, you think you both are cute?" Nizam menyilangkan tangan. Bibirnya dicebikkan ke tepi. Hamboi kau pun pikir conel ke buat macam tu. Satu kereta penuh dengan gelak ketawa masing masing.

Setelah beberapa minit rancak berbual, tanpa sedar masing masing telah lena. Aku duduk di antar Rayyan dan Dannial. Aku mengambil tangan Dannial lalu diletakkan dipahaku. Kepalaku bersandar di atas bahu Rayyan.

Bestnya bahu dia. Bidang sungguh badan dia. Aku perlahan lahan memejamkan mata. Bye dunia yang penuh debgan tipu helah!

HIDUP TANPA NOKTAHWhere stories live. Discover now