Epilog

62K 1.3K 120
                                    

Hye guys,
thanks a lot sebab sudi baca cerita ni sampai habis.Maybe cerita ni mungkin agak cliche but im happy to write it.
Bila dapat tahu ada yang baca, makin semangat nak habiskan cerita sampai ending. Hahaha.. sorry atas segala kekeliruan umur Karl, Fakhrul dan juga Aira.
Si Aira tu sepatutnya 20 tahun dan Si Fakhrul dan Karl pula umurnya 24 tahun.  Sorry lagi sekali.

So, ini some short story.. sambungannya..
...
Sudah tiga bulan dia menetap di istanbul. Lokasinya sangat menyenangkan dan sangat mendamaikan. Tempat yang sesuai untuk melepaskan stress dan menenangkan fikiran.

Sambil menghirup cocoa panas, Dayana duduk di tepi cermin sambil menikmati kota istanbul. Suasananya jauh berbeza dengan Kuala Lumpur. Jauh dari kota yang sibuk dan jauh dari kebisingan yang memekakkan telinga.

Perlahan-lahan, tangan Dayana membelai perutnya yang sudah buncit sedikit. Bibirnya menguntum senyum nipis. Terimbau setiap kenangannya bersama Fakhrul. Teringat pula bagaimana reaksi Fakhrul saat mendengar berita kehamilannya. Bukan main teruja lagi bakal si bapa itu.

'Mengandung?!! Yeah-yeah!! Tak  lama lagi abang akan jadi papa. Hahahah.. Terima kasih, sayang. Hmm, lepas ni kena berganda lah kasih sayang yang abang patut bagi pada sayang.'

Fakhrul memang berinya cukup kasih sayang. Semuanya Fakhrul berikan. Bila teringatkan itu, Dayana mulai rindu pada lelaki itu. Air matanya menitis namun cepat-cepat disekanya. Apa ni Dayana? Kau jangan menangis. Kau dengan Fakhrul dah tak ada apa-apa. Lupakan dia dan lepaskan dia.

"Miss, brownies for you."ujar seorang pelayan yang Dayana langsung tak sedari kehadirannya.

Dayana mengerutkan dahi memandang brownies yang terhidang di hadapannya. Setelah itu, Dayana pandang pelayan itu semula dengan penuh tanda tanya.

'But, im not order it. May be this for other customer.'ujar Dayana dengan penuh peliknya.

"But, there are someone order it for you." balas lelaki itu dengan petahnya. Langsung tak dengar slang Turkinya.

"Who's?"
"The man at that corner." beritahunya sambil menuding ke arah seorang lelaki yang duduk membelakangi mereka.

Dayana sudah berkerut dahi. Selepas mengucapkan terima kasih, Dayana memandang lelaki itu lalu dia melihat brownies itu pula. Bau haruman brownie itu benar-benar mencabar seleranya. Dayana pula yang kecur liur dibuatnya.

Dia memang gemar makan brownies ni. Brownies memang favouritenya yang paling dia suka. Disebabkan brownie sanggup dia tak jaga badan. Bayangkanlah, betapa sukanya dia dengan brownies.

Ketika Dayana memotong kuih itu, matanya terpandangkan sekeping nota kecil yang diletakkan di bawah brownies tersebut. Perlahan-lahan dia capai lalu dibacanya.

'Dayana, Im so sorry sebab buat you sedih. I salah sebab terlalu ikutkan perasaan. I tak patut salahkan you. As your husband, I sepatutnya jaga you. Now I dah terima semuanya and I think there something lost when your are not beside me. Please, maafkan I.'

Dayana terpana. Fa-Fakhrul? Lelaki itu ada kat sini sekarang? Jantung Dayana tak semena-mena beedebar.

"Hai, boleh saya duduk dengan awak?"tegur seseorang.

Dayana terus mendongak muka dan wajahnya tergamam saat melihat Fakhrul ada di sebelahnya Kini, lelaki itu ada di depan matanya. Lelaki itu mengukir senyum nipis memandangnya.

"Maafkan I."ucap Fakhrul dengan pandangan penuh sayu.

Luluh hati Dayana dibuatnya. Sudah berbulan dia tak mwlihat wajah lelaki yang amat dicintainya itu. Dayana tak semena-mena mahu bergenang air mata namun cuba untuk ditahannya.

"You buat apa datang sini?" soal Dayana cuba acuh tak acuh.

"I datang sini sebab I nak cari you."ujar Fakhrul.

"I nak you jadi iateri I semula dan mulakan hidup kita yang baru. Kita dan bakal anak kita."tutur Fakhrul dalam nada penuh mengharap.

Dayana mengeluh perlahan. "Hmm.. I.."

"I masih perlukan you dalam hidup I. Selepas you tinggalkan I baru I rasa macam mana beratnya ditinggalkan oleh orang yang I cinta. I taknak kehilangan you lepas I kehilangan mama. Please, come back to me."rayu Fakhrul bersungguh-sungguh.

Dayana mengetap bibir. Air matanya menitis membasahi pipi. Tak semena-mena, Dayana memeluk erat leher Fakhrul. Kini, dia sudah tak dapat menahan rasa rindu yang terbuku di hatinya.

"Saya nak selalu bersama awak, Fakhrul. Selalu!"putus Dayana.

Fakhrul tersenyum panjang. " Dayana, saya rujuk awak semula sebagai isteri saya."lafaz Fakhrul lalu membalas pelukan Dayana. Ubun kepala Dayana dibelainya.

"Tolong janji jangan tinggalkan saya lagi, Fakhrul. Saya sepi tanpa awak. I love you!"ucap Dayana bersisa air mata. Dia masih erat memeluk Fakhrul.

Fakhrul menganggukkan kepala perlahan. "Saya janji akan jaga awak dan anak kita sampai saya tua. Itu janji saya pada awak."ujar Fakhrul dalam nada syahdu.

Dayana melepaskan pelukannya lalu memegang pipi Fakhrul lembut. Dia mendekatkan wajahnya dengan wajah Fakhrul sampai batang hidung mereke bersentuhan. Karl memegang pipi Dayana.

"I love you."bisik Dayana perlahan.

"Me too. I love you more than the star in the sky."ucap Fakhrul lalu mengucup pipi Dayana.

Dayana membiarkan. Senangnya hati hanya Tuhan saja yang tahu. Akhirnya, dia dan Fakhrul bersatu kembali.
...

-THE END-
DIA BUKAN PILIHAN

My novel ke-2
-Sleeping Prince Love (✔)

Dia bukan Pilihan[✅COMPLETED]♡Kde žijí příběhy. Začni objevovat