Yerin memegang perutnya yang sedang berbunyi itu, kini dia sedang duduk bersandar pada dinding di atas sinki. "Mana korang ni.. Aku lapar.." omelnya. Dia memandang wajahnya di hadapan cermin,
"Function aku cuci muka malam tadi kalau ada eyebag ni melalak daripada semalam. MANA KORANG NI!"
-
Jaemin mencapai telefonnya, dia mendail nombor Yerin buat kali ke berapa entahla.
Tiada jawapan. Haechan dan Renjun merempuh masuk ke dalam bilik tersebut, "Kitorang dah tengok bilik kesihatan, Yerin takda!" beritahu Renjun, dengan Haechan yang termengah-mengah di sebelahnya.
Hani yang sedang mengilatkan kukunya di kerusi sebelah Jaemin memandang, "Dia pergi mandi lah tu." jawabnya.
"Kau diam lah, tak membantu apa-apa pun jawapan kau tu", balas Haechan, suaranya mendatar sahaja, malas mahu bergaduh.
Areum mengangkat beg milik Yerin, telefon bimbitnya di bawah beg tersebut.
incoming calls..
adik yuta
answer | decline
"Jaemin! Telefon Yerin kat sini!" beritahu Areum.
Jaemin melepaskan keluhan lagi.
Sunwoo dan Youngjae yang sukarela untuk membantu mencari Yerin di tingkat blok masih belum pulang, Hwall pula baru masuk, membawa makanan daripada cafeteria.
Arin menolak pintu dan masuk ke dalam bilik tersebut.
"Kau dari mana?" soal Renjun.
"Toilet tadi, tapi toilet dekat tingkat kelas oppa tu kunci."
Kenapa?" jawapan Arin membuatkan Areum dan Renjun memandang antara satu sama lain sebelum perhatian mereka teralih kepada Sunwoo dan Youngjae yang baru masuk.
"Semua toilet dengan kelas kitorang da tengok, takda orang kecuali toilet hujung tingkat dua, kunci", beritahu Sunwoo.
Jaemin dan Sunwoo memandang antara satu sama lain sebelum Areum bangun dan berlari keluar daripada bilik tersebut.
flashback..
"Areum jom gi toilet atas, aku sakit perut la." beritahu Yerin. Areum mengerutkan dahinya, "Toilet atas? Kita kan kat cafeteria, aku malas lah nak naik." beritahu Areum.
"Ala please ah, tolong la, toilet atas je aku selesa nii. Aku mana pernah pergi toilet lain weyy."
flashback end
-
Yerin akhirnya turun dari sinki untuk ke cubicle.Dia menangis keseorangan di situ.
"Abang... Nak balik..." omelnya perlahan sebelum dia terdengar ketukan kasar dari luar tandas.
"YERIN, YERIN KAU ADA KAT DALAM KE?!"
Yerin terus bangun, mengesat air matanya dan keluar daripada cubicle.Dia berjalan ke sinki untuk mencuci mukanya dan cuba membuka pintu.
"Tolong aku!!"."Kenapa aku terkunci dalam ni, tolong lah!"
Areum yang berada di luar tandas cuba menendang pintu tandas berkali-kali tetapi usahanya gagal.
"Yerin, kau tunggu jap aku cuba buka!" Areum cuba membuka pintu tersebut dengan dayanya, dia terlanggar pasu menyebabkan pasu itu pecah berderai.
"Aduh, sakit", pinggangnya diusap sebelum terlihat satu objek berwarna perak.
Jaemin tiba bersama Hani yang cuba menghalang, "Yerin dalam ni ke?" soal Jaemin Areum mengangguk sebelum mengambil objek perak yang dinamakan kunci itu.
Hani menjadi tak keruan, 'Macam mana dia jumpa kunci tu?!' omel hatinya.
Kunci itu dimasukkan ke dalam lubangnya sebelum tombol pintu itu berjaya dipulas, menyelak daun pintu tandas, menampakkan tubuh Yerin yang sedang terduduk memegang beg kecil yang berisi product skincare miliknya.
loading chapter 015....
LOADING COMPLETED
YOU ARE READING
{OG}A;TEEN
FanfictionTeach me, Yuta saem! Season 2! Untuk season 2 aku akan fokuskan The Chaos; Renjun, Haechan, Yerin, Areum. Memang selama ni aku fokus kat dorang je, heh! -_-" Start; 4 January 2020 End;