Chap 11

2.5K 111 6
                                    

Hi guys i'm back😅 sory sesangat sebab hilang lame giler so this time sis akan cuba settlekan ape yang patut harap korang maafkan sis ye😘 ape² just PM me okeh 😋





















"Maru?!" Al yang seharian berkurung di dalam biliknya menjengulkan kepala di muka pintu bilik Fujimaru.

"Apa kau nak?" Fujimaru yang baru selesai merokok muncul di balik jendela biliknya apabila mendengar orang memanggilnya.

"Aku bosan terperuk je dekat rumah kau tak ada plan ke nak keluar?"tanya Alfred sejak beberapa hari ini asyik terperuk je di rumah tanpa melakukan apa apa dan pergi ke mana mana sama sekali. So siapa je yang tak akan bosan kan?

"Why? Kau nak pergi mana mana ke?" Alfred menepuk dahinya apabila pertanyaan dibalas dengan pertanyaan pula jadinya. Someone please help me!!

"Kau ni kan!? Aku tanya kau sebab aku dah lama tak balik sini so kau lah bawakan aku pergi jalan jalan alang alang kita ada kat sini. Weh! Kita bukan duduk sini lama tau kau kena ingat tu! Lain lah kita dah habis belajar memang tahun depan pon aku okay terperuk je dalam rumah." bidas Alfred. Apa punya soalan lah Fujimaru ni.

"Iya aku tau lah kalau macam tu kau siap siap lah dulu sebab aku pon baru nak bersiap."

"Aku dah siap dah pon tunggu kau je lah." laju buat kerja si Alfred ni nampak gayanya.

Fujimaru tanpa berlengah terus masuk ke dalam bilik pakaiannya sementara itu Alfred bermain main telefonnya.






















"Hah!? Sini kau ajak aku?" tanya Alfred apabila Fujimaru memberhentikan kereta di sebuah cafe. Walaupun tidak ramai pengunjung di kawasan ini tapi cafenya nampak sangat famous.

"Kau ikut je lah jangan banyak bunyi aku dahaga!" ujar Fujimaru lalu keluar terlebih dahulu. Alfred yang melihat bergegas keluar dari kereta.

Kring kring

"Sela-" Iruka yang berada di kaunter terdiam apabila melihat kelibat yang ditunggu tunggunya selama ini.

Perasaan Iruka bercampur baur antara gembira marah kecewa terkilan sedih dan bermacam macam lagi. Sampaikan dia tidak tahu mahu menatap raut wajah Fujimaru pada saat ini.

"Kau nak apa Maru!?" Alfred yang sudah berada di depan kaunter terus memesan air berdasarkan menu yang tertera. Fujimaru yang mengelamun kembali ke alam nyata apabila disapa.

Fujimaru pon memesan airnya sambil matanya asyik melirik ke arah wajah Iruka yang manis. Sudah lama die mahu menatap wajah tersebut tapi apakan daya kerana meraka berjauhan sekarang ini.

Selesai memesan air dan sedikit dessert. Mereka berdua duduk di meja yang berdekatan dan Fujimaru duduk di bahagian yang boleh memandang ke arah kaunter supaya dapat mencuri lihat akan raut wajah orang yang dirinduinya.

"Oi!" jerit Alfred sampai melambaikan tangannya di hadapan Fujimaru yang sibuk mengelamun sampaikan tidak dengar sebutir apa pon yang dia katakan daripada tadi.

"Hmm." tu je yang keluar dari mulut Fujimaru? Alfred yang mendengar hanya mampu mengeluh halus dan menggeleng kepala.

"Lepas ni kau ada nak pergi mana mana ke?"

"Kenapa?"

"Aku tanya je. Ya lah mana lah tahu kan kau tiba tiba hilang aku macam mana?"

Fujimaru terfikir fikir akan soalan yang terpacul daripada mulut Alfred. Kalau ikutkan dia mahu berjumpa dengan Iruka memandangkan sudah lama die tidak bersua muka dengan Iruka. Tapi kalau dia hilang macam mana dengan si Alfred ni pula? Dia dah la lama tak balik Jepun kan sesat dia jugak yang susah nanti.

BuLlIyInG LoVe[BxB]Where stories live. Discover now