episod 3

891 43 23
                                    

Kedengaran bunyi loceng menandakan berlangsungnye waktu rehat di SRT Cyberraya.Berpusu-pusu murid keluar dari kelas bagai kambing terlepas kandang.(entah betul ke x)Ali makan bersama viktor di kantin.Ali makan bekal makanan yg dibawa dari rumah tadi.Viktor pula mengisi perut dgn mee goreng yg die beli.Tiba2....


MIA:Viktor.....~...jom makan sama2.(bukan nada manja tapi gedik)

VIKTOR:Ah.....hehee....ali...aku pergi dulu ye?

ALI:Hmmm....ok.

Kelibat viktor dan mia mula hilang,ali menggeleng kecil kepalanye.Tiba2.....


ALI:WAAARGHH!!!!!

Kini,buah hatinye memasang muka meminta belas kasihan daripada ali.Ali pelik."Apahal die ni?".Soalan tersebut berlari-lari dalam fikirannye.Ali segera memulaukan soalan tersebut dan sambung makan.Sebenarnye mata alicia tertumpu pada bekal nasi goreng yg ali makan dari tadi.Nampak macam sedap dan itu ayat yg diucapkan di dalam hati kecilnye.Alicia mahu bermanja dgn ali,maka die mencucuk berkali-kali pipi ali yg sedang mengunyah makanan.Ali mula bersuara selepas menelan makanan yg dikunyah.


ALI:Haih.....kenapa icha?

ALICIA:Ali arah icha ke?(ali marah alicia ke?nada manja macam baby)

ALI:X.....ali x marah.Kenapa ni?

ALICIA:Icha nak tu.........hehehe...(menunding jari ke arah nasi goreng ali)

ALI:Nah...(ali menggerakkan bekas itu ke alicia)

ALICIA:Alah......ali cuaplah icha(muka minta kesian)

ALI:Eh...makanlah sendiri(bercakap selepas minum air)

ALICIA:X nk....icha nak ali cuap..

ALI:Orang tengoklah.

ALICIA:X pe.

ALI:Hmm....yelah.Nah.

ALICIA:Yeay!Aaaaaummm.Sedapnye!

Semasa mereka saling bersuap-suapan,MATA memanggil mereka berdua.Mereka bergegas ke bilik 52 bersama cikgu bidin atau lebih dikenali sebagai ejen karya.Lif yg mereka naiki mula bergerak.Alicia memeluk lengan ali sambil mencucuk pipi si ejen tekno yg mempunyai I.R.I.S tapi tiada buat masa sekarang.Ya.Memang die tiada cermin mata berteknologi tinggi itu buat masa sekarang tapi kebolehannye telah meningkat.Walaupun sebegitu,geng rudy masih mengejek dan membulinye.Die dicemuh dgn panggilan "ejen lemah" dan sebagainye.Saat alicia bermesra bersama penemannye,ejen karya di belakang hanya memerhati.



ALI:Icha.....janganlah.Ejen karya tengoklah....

ALICIA:X pe.Kan ejen karya?

E.KARYA:Erk.....y...ye.Teruskan2....(dalam hati:Kenapa aku single?Kenapa aku single?Mak.....bidin nak kahwin....bidin nak kahwin maaaaakkkk.....)



Skip



ALI:Khai!

KHAI:Ye!

ALI:Kenapa ni?Ade misi ke?

KHAI:X kot......aku dengar ade ejen baru.

ALI:Ooo...jom pergi bilik latihan.

KHAI:Ok...jom.

(Notes:alicia dah lepaskan pelukan.Die x nak tunjuk yg die sayang ali dekat kawan2 ejen die)




Mereka baru sahaja sampai di bilik latihan tersebut dan....




RUDY:Aku ingat dah tak nak datang dah ejen lembik ni.😏

J,R,M:HAHAHAHA

Ali hampa dan menunduk ke bawah lalu berjalan terus.Kaki rudy sengaja dijulurkan ke depan supaya ali terjatuh dan memang die terjatuh.Mereka berempat bergelak sakan dan akhirnye suara ejen leon didengari.






E.LEON:Baik....semua ejen muda,berkumpul sekarang!

Mereka terus berkumpul setelah mendengar arahan mentor mereka.

E.LEON:Hari ni,kite akan dapat bersama dgn seorang ejen baru!

Maka,zak keluar selepas ejen leon mengatakan yg mereka akan dapat ejen baru.

E.LEON:Ini dia.Kalau kamu lihat,die ade dua pucuk pistol di pinggang dan di belakang badannye ade sebilah pedang bersarung.




Bahu ejen leon ditepuk,oleh itu,die menggerakkan sedikit kepalanye dan zak mula berbisik berkenaan rancangannye.Die merancang yg die akan berlawan dgn ali dan buat2 lemah.Kemudian,barulah die menunjukkan kehebatan sebenarnye semasa die panggil semua ejen utk berlawan dgnnye.Mentor teras neuro itu mengangguk dan die membenarkan plan tersebut dilaksanakan.




E.LEON:Baik....ali!Sila ke bawah utk menunjukkan bakat kamu kepada ejen baru ni.

R,J,R,M:HAHAHAHHH...

JET:Confirm ali x menang.

RUDY:Tu lah.Baik lawan dgn aku.

Kemudian,ali bersedia utk menunjukkan kehebatannye.Ali masih x sedar yg orang die bakal lawan adalah abangnye.Selepas itu,plan zak berjalan lancar.Die sengaja membiarkan ali mengalahkannye.Kesemua ejen muda kecuali iman,moon dan khai gelak terbahak-bahak.




ROZA:Hhhaha....macam mana dgn ali pon boleh kalah.


Zak mendengar apa yg dikatakan oleh budak perempuan berambut pendek dan bersenjatakan sniper itu.Die mengangguk ke arah ejen leon,memberi isyarat supaya memanggil mereka semua turun ke bawah dan berlawanan.Mentor teras neuro itu faham dan mula bersuara.





E.LEON:Baik....kamu semua.....sila turun ke bawah dan berlawan dgn die.Tapi kamu kena hati2.Die sangat merbahaya.





Mereka menurut perintah sambil salah seorang daripada mereka mula mencemuh ejen baru yg mereka tidak kenal siapa diri sebenarnye.


RUDY:Aku rasa x payah nak jaga2.Die bukan kuat pun.😏


Sesampainye mereka di situ,kiraan segera dimulakan.





3
















2























1







Selepas nombor satu,ejen zak mula melakukan serangan dgn padu,kuat dan pantas.Ejen2 muda belum buat apa2 lagi.Seluruh badan mereka masih dibatukan.Serangan ejen zak sangat pantas,die hanya menggunakan penumbuk di tangan kanan dan kirinye melawan dan menumpaskan mereka semua sekelip mata.Seorang demi seorang wajah mereka ditumbuk kuat dan ia cukup utk mengalahkan mereka.Semua kawan2 ejen ali sudah tumpas dgn sekali tumbuk.Kini,hanya ali berdiri dan tanpa sedar zak berada di depan matanye.Walaupun sekarang tgh berlawan,zak melemparkan senyuman yg indah dilihat kepada ali sebelum die menumbuknye dan mengalahkannye.Zak menang.Mereka kalah.Kemudian,die berjalan semula ke arah ejen leon dan berdiri di sebelahnye.Mereka menunggu beberapa saat utk ejen muda bangun namun semuanye telah pengsan.





E.LEON:Erk........kamu pukul mereka kuat sangat ke?

ZAK:Tak tahu.😅

Jawabnye dgn beradab.Zak sangat beradab dgn orang di sekelilingnye biarpun sikapnye dingin.Beradab merupakan salah satu perangainye.

E.LEON:Mari kita bawak mereka ke bilik rawatan.

ZAK:Eh.....ok2.Maaf.

E.LEON:X pe.Bukan salah kamu.





Mereka berdua mula membawa ejen2 muda ke bilik rawatan.Ejen tidak mampu memapah mereka oleh kerana saiz badannye yg kecil.Jadi,die mengarahkan robot MATA utk membantunye.
















































Tunggu malam ni.Episod baru.Kalau boleh author nk habiskan cepat.Tapi author still nak bagi cerita yg best kat readers.So,hope you guys enjoy.Bye.Asslamualaikum.

Abang aliWhere stories live. Discover now