episod 5

694 37 14
                                    

Jam digital di telefon pintar zak memaparkan pukul 2:49 minit petang.Nampaknye,ejen muda MATA masih belum sampai.Seperti biasa,die melakukan hal sendiri dgn aplikasi youtube dibuka.Jarinye menaip sebuah judul lagu.

Srikandi cintaku.Lagu yg ber'genre'kan 'rock jiwang' kegemarannye.Die amat menyukai lagu-lagu lama seperti ini.Sekali lagi,jarinye menekan skrin telefonnye utk memainkan lagu tersebut.Zak juga tidak melepaskan peluang keemasan utk bernyanyi.Bernyanyi juga ade di dalam senarai kerja sendirinye.Die nyanyi dgn jiwa rocknye dari mula hingga akhir lagu itu dinyanyikan sambil menutup mata.Lagu itu telah sampai ke penghujung dan zak pun membuka matanye lalu terpampanglah muka kedua belas-dua belas ejen muda yg penuh dgn rasa teruja.Mungkin suara rocknye yg sedap didengar telah menarik perhatian mereka.



SEMUA:WAAAAHHH!!!LAGI EJEN ZAK.....LAGI!!!



Zak menolak utk die teruskan lagi menyanyi.Jam di dalam telefonnye dilihat dan ia menunjukkan pukul 2:56 minit petang.



ZAK:Eh......dah pukul 2:56.Kita mula awal boleh x?(tukar topik)

CHRIS:Kito ok je.Dok ado masaloh.(x tahu betul ke x)

ZAK:Ok...jom start.



Mereka semua sudah bersiap sedia utk berlatih.Dalam hati zak menimbulkan perasaan ingin tahu mereka sudah makan ke belum.Soalan ditujukan kepada mereka.



ZAK:Sebelum kita mula......kamu semua dah makan?

SEMUA:Dah....

Zak mengangguk.Sekarang die boleh mulakan latihan.Tapi die perlu kenal semua ejen muda terlebih dahulu kecuali ali.Die mahu tahu siapa nama mereka dan apa kemampuan mereka.



ZAK:Sekarang.....saya nak kamu perkenalkan diri kamu.Siapa nama kamu dan apa kemampuan kamu.Mula dari sebelah ali tu....

ALICIA:Nama saya alicia.Saya guna blastik ini utk serang musuh...

ALI:Saya?

ZAK:X payah....

JET:X pe....kau x perlu diambil tahu.Kau kan lembik.Siapa je yg nak ambil tahu pasal kau?

R,R,M,J:HAHAHAHAHAHAHAH



Ali memandang ke lantai,die malu kerana die diburukkan oleh kawannye di hadapan abangnye.Zak masih lagi mampu utk bersabar sebelum die menjadi agresif.Die tak sanggup melihat ali diburukkan dan ditertawakan oleh orang lain.Tidak lama lepas tu,tiba giliran terakhir yg ditujukan kepada zass.Identitinye diberitahu oleh moon.Moon kata yg zass x boleh nak bercakap,jadi die lah yg akan beritahu biodata ejen lelaki tinggi berteras inviso tersebut.Zak mula menyoal ali tentang I.R.I.S miliknye.





ZAK:Ali...?Mana I.R.I.S kamu?

ALI:I.R.I.S saya----

JET:I.R.I.S die ketua teras dah rampas.Die tolong musuh jadi kuat.





Zak tidak menunjukkan reaksi terkejut kerana semua maklumat yg keluar masuk MATA,die terima melalui telefon.Die tahu yg adiknye sudah tersilap langkah dan die bangga yg ali juga telah menyelesaikan masalah yg die sendiri timbulkan.Agak menyayat hati juga apabile ketua teras mengambil cermin mata itu daripada ali.Hatinye berazam utk mendapatkan semula I.R.I.S dan memulangkannye kepada ali.Die ingin meminta ejen ganz dan ejen dayang memberi semula I.R.I.S kepada ali.Tanpa melengahkan masa,zak terus memulakan latihan tapi sebelum itu die memberi sedikit penerangan tentang beberapa perkara.




ZAK:Jadi......saya akan melatih kamu utk sementara waktu.Kamu jangan buat perkara yg saya x suka.....kalau x........kamu sakit.

SEMUA KEC.RUDY:Er.......b....baik,ejen zak!

RUDY:Tch......fikir aku takut?(memang die ni takut......tapi biasalah ego landak ni......aku rasa boleh pergi mampos kot)




Walaupon suara yg menerjah masuk ke gegendang telinga zak agak perlahan tapi die tetap boleh dengar.Wah!Sekarang dah ade orang yg dh buat bende yg zak tak gemar.Langsung tiada adab dipamerkan oleh landak itu.Kini,perasaan marah zak sudah tak dapat dibendung lagi.Die cuba utk menahan sebentar sebelum sifatnye mula keluar.Die berjalan ke rudy.......




ZAK:Ooooh......x takut ye?Saya bukan cakap macam tu utk kamu takut....saya cuma nak bagi peeingatan utk kamu jaga akhlak.Jaga perangai.Sekarang kalau kamu x kisah.....saya nak kamu berdiri dekat dinding tepi tu...boleh?(menahan marah)





Rudy berdecit lalu terus pergi ke tempat yg disuruh.Decitan tersebut membuatkan api kemarahannye semakin marak,mungkin tiada sebarang tanda2 utk reda dalam beberapa minit dari sekarang. Kaki rudy diberhentikan,die sudah berada betul2 di dinding.Badannye dipusingkan serta kedua belah tangan disilangkan ke dada.Baru sahaja die menoleh ke belakang tiba2..................
















Anak matanye mengecil,melihat sebilah pedang yg dilemparkan kepadanye.Die sudah takut.Pedang itu tercacak di sebelah muka rudy dan dgn kepalanye terketar-ketar,die memandang pedang tersebut.Selepas itu,die menggerakkan sedikit kepalanye ke hadapan semula.Secara mengejut zak berada di depannye dan menumbuk dinding di tepi muka rudy.Dinding besi itu kemik kerana tumbukan kuat zak.Bergetar sekujur tubuh rudy.Sekarang,kepalanye dihimpit dgn sebilah pedang dan penumbuk.







ZAK:APAHAL KAU KURANG AJAR SANGAT?!!!!!!!😡





Jeritan zak hampir menggugurkan jantung pendengar.Bukan sahaja rudy,malah ejen muda yg lain pun begitu.Akhirnye,mereka telah dapat lihat perangai lain ejen teras neuro dan inviso itu.Rudy tidak menjawab pertanyaan tersebut dan badannye mula x aktif akhirnye,die pengsan disebabkan kegerunan melampau.Mentor2 yg memantau x lepas daripada perasaan gentar.Tangan zak mengambil semula pedangnye lalu menghunuskan ke arah ejen2 muda.








ZAK:SIAPA LAGI YG X DE ADAB......DATANG DEPAN AKU!!!!!BIAR AKU LIBAS ORANG TU PAKAI PEDANG AKU!!!!😡😡😡







Bunyi nafas tak berani dikeluarkan,badan kaku,lutut bergetar.Akhirnye,kesemua ejen muda pengsan sekali lagi.Dua hari mereka bersama zak,dua harilah mereka pengsan.Zak memutarkan pedangnye secara bulatan lalu memasukkan semula objek tajam itu ke sarungnye.Die lihat mentor2 mahu menghulurkan bantuan tapi zak menolak dn die angkat semua ejen muda masuk ke bilik rawatan.


























Sorry.Makin bosan kot citer ni.Part best belum sampai lagi.Tapi kalau dah sampai pon mesti bosan jugak.Bye.Assalamualaikum.

Abang aliDove le storie prendono vita. Scoprilo ora