episod 7

608 35 14
                                    

Ali dan zak berpelukan selama beberapa ketika disertai dgn tangisan.Rakan2 ejen ali turut menangis kerana kata2 pelatih mereka.Setelah mereka reda,zak mengeluarkan I.R.I.S dari poketnye.

ZAK:Ali.....nah.Ambil balik I.R.I.S kamu.

Flashback on

Sementara zak menunggu mereka bangun,die pergi ke bilik ketua teras di HQ.Nasib baik sempat,zak menuju terus ke bilik ketua teras berbincang dgn mereka.Perbincangan mereka dimulai dgn pelbagai soalan keluar daripada mulut ejen dayang dan ejen ganz.Pengakhirannye pula,zak dapat kebenaran ketua teras dan die lantas mengambil dan keluar dari bilik itu dgn ucapan terima kasih.

Flashback off

Ali melihat I.R.I.S dengan matanye membulat kerana die x pernah jumpa cermin mata itu selepas kejadian itu.Getaran dirasai di tangan ketika mahu mengambil objek bulat tersebut.Zak hairan dgn ali,patutnye die seronok apabila die dapat semula I.R.I.S tapi ini tidak die seperti takut.Ali memegang objek itu sekejap sahaja kemudian die letak semula benda itu di tangan abangnye.Ejen tekno itu kelihatan seperti trauma dan mula menjauhkan tangan itu daripada mukanye dan menggelengkan kepalanye berkali-kali.Zak cuba memberinye semula dan reaksi sama ditunjukkan oleh adiknye.Berkali-kali die cuba tetapi ali tetap menolak sehingga die tertolak I.R.I.S itu terjatuh dan bergolek.Abangnye mengambil semula dan sekali lagi ingin memberinye kepada ali.Ali x dapat menahan dirinye dan.........

ALI:ALI CAKAP ALI X NAK.....ALI X NAK LAH!!!!!

ZAK:Ali......ambillah balik.

ALI:ALI X NAK!!!

Tanpa kawalan,tangan ali laju menumbuk wajah abangnye.Zak x sangka ali jadi begitu die mahu lawan tapi die menunggu masa kerana die lihat adik sudah memegang yoyo dan gasing.Ali menyerang abangnye tanpa dirinye dikawal.Serangan ali serba sedikit menyakitkan zak.

E.MUDA KEC.ALI:ALI!!!!

Ali tersedar dengan jeritan rakan-rakannye dan die berhenti menyerang abangnye secara menggila.

ALI:Eh....?Abang.......sorry,abang.Ali minta maaf.

Anak mata zak mulai mengecil dan die pantas mencecik ali.Ali terkejut dan berkali-kali memanggil abangnye sambil menepuk tangan yg sedang menceciknye.Abangnye memulaukan panggilan dan tepukan itu lalu die mencecik ali lebih ketat lagi.Die mencampakkan ali dan menumbuk-numbuknye.Ali meraung kesakitan dan air matanye laju turun ke pipi.Beberapa das tembakan pistol mengenai badan ali.Makin sakit dibuatnye dan die menyimpan semula pistolnye dan segera mengambil pedang die belakangnye bersedia menbenamkannye ke dada ali.

ZUPP

Mata ali tertutup rapat dan die rasa seperti x de apa yg kena di dadanye jadi die membuka semula matanye.Tiada pedang mahupun apa2 objek tajam menusuki dadanye.Nafas lega dihembus kuat dan die nampak pedang abangnye tercacak di tanah.Tiba2,ada titisan air mata jatuh di pipinye dan apa yg die lihat adalah abangnye menangis.

ALI:A....abang...?

ZAK:Abang maafkan kau.Pergi.

Ali terkesima dengan perkataan 'kau' keluar daripada mulut abangnye.X pernah lagi die mendengar perkataan itu diucapkan oleh zak.

ALI:A...

ZAK:Aku kata pergi.

ALI:X nak....

ZAK:AKU KATA PERGI,PERGILAH!!!Haih......mulai hari ini kau jangan panggil aku abang.

Zak menarik keluar pedangnye dan terus berjalan meninggalkan ali.Kesedihan kembali menguasai dan kantung air matanye pecah mengakibatkan air mata gugur.

Abang aliWhere stories live. Discover now