part 10

1.2K 62 0
                                    

3 hari berlalu setelah kejadian di cafe itu,luka yoona beransur pulih.Kai pula dalam keadaan yang baik.Kris dan orang-orangnya pula tidak lagi memunculkan diri mereka setakat ini.SNSD CAFE pula masih ditutup buat sementara waktu atas kerja pembaikan yang disponsor oleh chanyeol atas ganti rugi akibat dari pergaduhan tempoh hari.

Di kediaman park

Yoona tidak ada pada masa ini kerana telah pergi melancong ke luar negara bersama yuri,tiffany dan sooyoung.Girls outing lah katakan.Kai pula sedang belajar menembak dan mempertahankan diri dengan tao.Hubungan kai,chanyeol dan tao kini semakin rapat seperti adik beradik.

Chanyeol yang ketika itu berada di balkoni biliknya membuang pandangannya kearah tao yang sedang melatih kai dan juga sehun yang teruja sekali ingin menyertai mereka.Kai kelihatan lurus namun sifatnya yang ghairah dan cepat untuk mempelajari sesuatu perkara itu,cukup membuat chanyeol gembira.Dia yakin bahawa satu saat nanti,kai lah yang akan melindungi yoona.Chanyeol kemudiannya termenung jauh mengingat kembali perbualannya dengan inspektor Gary tempoh hari.

FLASHBACK

chanyeol:ada apa-apa berita baik ke?
Ins.Gary:(tersenyum kemudian mengangguk)Ya,baru-baru ini,siasatan kami mendapat respon yang positif dan berita baik.
Chanyeol:Betulkah?(teruja sambil tersenyuman lebar)
Ins.Gary:Ya,emm...(menghembus nafas pendek)Keputusan terbaru bagi siasatan kami,mendapati bahawa kematian Mr dan Mrs Park bukanlah kemalangan biasa tapi satu kemalangan yang disengajakan atau lebih didefinisikan sebagai pembunuhan terancang.
chanyeol:Maksud tuan,mereka dibunuh??(nada yang agak marah)
Ins.Gary:Ya,lebih kurang begitulah.Dan hasil dari siasatan kami juga mendapati bahawa dalang dari semua itu ialah bekas sahabat Mr park sendiri iaitu Mr.Wu.
Chanyeol:Fu*k!!!(nada perlahan)
Ins.Gary:Sabar,Yeol.Hyung tahu semua ini sukar bagi kamu tapi,pihak kami sedang mencari jalan agar kematian appa kamu mendapat keadilan..
chanyeol:Macam mana??Mr.Wu bukannya hidup lagi.(nada kesal)
ins.Gary:Pihak kami sebenarnya sedang mengumpul lagi banyak bukti.
chanyeol:Bukti apa lagi sedangkan orang yang patut bertanggungjawap akan kematian omma dan appa juga sudah tiada??
Ins.Gary:Sebenarnya...Anak Mr.Wu juga terlibat dalam pembunuhan itu.Untuk itulah bukti yang kami nak kumpul tu.Motif bagi pembunuhan ni ialah sebab dendam lama.Itu ialah berdasarkan dari siasatan kami.Lagi pun,Sejak kejadian hari tu,kami hilang jejak Kris dan kami mendapati mereka saat ini tidak menetap disatu tempat tapi berpindah-pindah bagi mengelakkan diri dari pihak polis.Emm,hyung nak cakap kalau kamu kena selalu berhati-hati terutamanya dengan pembantu baru kris,Xi luhan,kerana dia adalah salah satu pembunub upahan dari cina yang terkenal.
chanyeol:Arraseo,hyung.Emmm..ada apa-apa lagi?
Ins.Gary:Takde apa-apa lagi.Lepas ni,kalau ada maklumat baru lagi,hyung akan khabarkan segera.

End flashback.

Chanyeol tersedar dari lamunannya.Dia memandang kearah kai,sehun dan tao yang kelihatannya sudah selesai.Chanyeol meraup wajahnya dan melangkah keluar dari biliknya untuk pergi menemui mereka dibawah.
"So,macam mana?Okay tak latiha?"kata chanyeol menyapa tao,kai dan sehun yag sedang duduk berehat diruang tamu.
"Best sangat hyung"kata sehun teruja.
"Baguslah kalau macam tu.Kai pula macam mana?"soal chanyeol kearah kai pula.
"Kai okay je."jawap kai sambil tersenyum kearah chanyeol.
"Mereka berdua ni bagus,hyung.Cepat belajar.Ada ciri-ciri nak jadi mafia"kata tao sambil tertawa kecil.
"Baguslah kalau macam ni.Sebab......Hyung nak buat satu rancangan besar lepas ni"kata chanyeol sambil mengukir senyuman yang sukar untuk ditafsirkan.
Tao,kai dan sehun agak blur mendengar kata-kata chanyeol sambil berpandangan antara satu sama lain.
"Emm...Oleh kerana korang berdua masih bercuti sekarang ni,apa kata kalau korang tidur je kat rumah ni malam ni.Sementara princess-princess kita tu tak ada"cadang chanyeol sambil tersenyum nakal.
"Daebakkk!betul juga tu.Macam mana kalau kitaorang keluar pergi bersukaria"Cadang tao.
"Eisshhh,hyung ni..hyung ni pandai ke bersukaria?"kata sehun memandang tao.
"Apesal?tak boleh ke?"kata tao pula
"Bersukaria dengan muka dingin ke?"ejek sehun
"Yah!!!!!aku tak dingin okay"kata tao geram.
"Kat rumah ni je lah Hun nampak muka tu tak dingin.Kat luar,dah kalah ais batu muka tu"kata sehun diiringi oleh gelak tawanya dan juga tawa kai dan chanyeol.
"Hyung!!Tengok suhun pucat ni.Dia ejek tao"adu tao kepada chanyeol.
"Dah-dah lah tu.Emmm....macam mana kalau malam ni kitaorang berbeqeu kat luar.Tapi sebelum tu,kitaorang shopping barang dulu,kemudian kita tengok wayang,shopping sakan baru kita balik"kata chanyeol.
Selama ini,dia tidak pernah melakukan itu semua kerana kekangan masa dan urusan namun dia tahu,dia harus memanjakan dirinya sekali sekala.
"Hyung belanja ke?"soal tao.
"Ye,tapi untuk mereka berdua ni je.Kau tak payah"kata chanyeol.
"Alahhh,apesal pula hyung?hyung dah tak sayang tao ke?"kata tao pura-pura merajuk.
"Apesal hyung kena blanja kamu sedangkan kamu ni adik hyung.Harta appa ni,tak luak pun kalau kau belanjakan sepuas hati"Kata chanyeol memujuk tao.
"Tao bukan berniat untuk kikis harta appa tapi....."
"Dah,dah...takde tapi-tapi.Kau tu adk hyung.Harta appa ni,milik kita bersama"kata chanyeol memotong kata-kata tao.
Tao tersenyum mendengar kata-kata chanyeol itu.

Setelah bersiap kemudian bertolak dari rumah kediaman Park sebentar tadi,akhirnya mereka berhenti dihadapan Star Mall(rekaan semata)iaitu hotel paling terkenal di seoul.Kai yang tumpang dengan chanyeol menaik Lamborghini itu terngangah melihat bangunan Mall itu.Sungguh dia kagum dan agak jakun sebenarnya kerana sebelum ini,dia tidak pernah menjejakkan kakinya dibandar seoul kecuali di cafe  tiffany noona kerana dia tidak mampu.
"Kai,apesal?"soal chanyeol kepada kai yang kelihatan diam membisu dan mata tidak berkedip melihat bangunan mall itu.
"Aniyo.Cuma,saya kagum tengok semua ni sebab saya tak pernah pergi kesini sebelum ni sebab saya bukanlah orang berduit"kata kai merendah diri.
"Jangan cakap macam tu lagi,kai.Sekarang ni,kai dah jadi sebahagian dari keluarga kami.Kai cuma kena janji untuk jaga yoona baik-baik.Arraseo"kata chanyeol sambil menepuk bahu kai.
Mereka pun keluar dari kereta.Tao dan sehun menghampiri mereka.
"Emmm.,,kai,sehun?korang ni ada telepon ke?"soal chanyeol.
kai dan sehun serentak menggeleng perlahan.
"Okay,baiklah.Kalau macam tu,kita pergi kat kedai telepon dululah"kata chanyeol mula melangkah memasuki mall itu diikuti dengan tao,kai dan sehun.
Mereka menuju ke kedai telepon yang ada di sana.
"Hari ni,kita beli telepon baru sama-sama nae"kata chanyeol sambil tersenyum riang.
"Yehet!"kata sehun bersorak
"Daebakkk!"kata tao pula.
Kai pula hanya tersenyum.
Chanyeol mula menghampiri pekerja yeoja yang ada kat sana.
"Emm..Miss,tunjukkan saya telepon bimbit paling mahal dan terbaru dekat kedai ni"kata chanyeol.
Kai dan sehun melopong mendengar kata-kata chanyeol itu.
Tidak lama kemudian,pekerja yeoja itu datang sambil membawa telepon bimbit jenama iphone keluaran baru iaitu iphone 7 plus.
"Encik,ni lah dia.Tengok-tengoklah dulu."kata pekerja yeoja itu.
"Nah,korang pilih lah warna apa yang korang suka tapi hyung taknak korang pilih telepon jenama lain"kata chanyeol.
Akhirnya,mereka memilih mengikut warna kegemaran masing-masing.Chanyeol juga terus membelikan simkad untuk kai dan sehun.
Selepas itu,mereka shopping pakaian pula.Mereka memasuki satu kedai pakaian paling mahal di mall itu dan chanyeol menyuruh mereka membeli semua pakaian yang mereka suka.Sesudah selesai membeli belah sehingga barang shopping mereka mengalahkan yeoja,mereka pun mencari restoran untuk menjamu selera.

(COMPLETE)Mafia Love StoryWhere stories live. Discover now