Part 1

2.8K 43 0
                                    

                      Nama aku Aifa Sofea. Ya, aku tidak secantik neelofa dan aku tidak juga secantik Erra Fazira tetapi  hati aku baik. Cis, puji diri sendiri nampak. Haha.  Aku sebenarnya tidak percaya apa itu cinta pandang pertama sampailah pada satu hari hati aku tercuit dari seorang yang bernama lelaki. Erk, takkan perempuan kan. Siapakah dia?  

"Nama saya Zafran Hakim, pelajar jurusan Kimia part 1, salam pengenalan semua".

Terngiang-ngiang sesi pengenalan diri tadi.  Hensemnya dia, kalau jadi anak ikan bagus ni. HAHAHAH

Kalau buat coding ni, tak pecah otak tak boleh ke, aku gumam dalam hati. Dari tadi aku cuba, masih tidak selesai. Aduh, macam mana ni.

Tiba-tiba, Zafran mengambil tempat di sebelah meja aku.

" Meh, sini saya tolong awak, dari tadi saya nampak awak asyik hempuk-hempuk   komputer tu. Nanti rosak siapa nak bayar?" Zafran berkata sambil senyuman dia tidak lekang dari bibirnya.

"Uishh,  jangan goda saya zafran, saya tak kuat," latah Aifa.

"Apa? Goda awak? "

"Eh...Bukan2, saya kata jangan tolong saya, saya TAKUT nanti madam Alin nampak awak tolong siapka kerja saya," sengaja aku tekan perkataan takut tu.

"Tak apa, da siap da pun, "WELCOME"," diia ucap sambil kembali ke tempat asal dia. 


Arghhh, kenapa minggu ni sibuk  gila, baru minggu ke 4 kot. Dahlah aku tak sempat makan, lepas ni kena pergi kelas lagi.

Ketika aku sedang bergegas nak ke kelas aku terserempak dengan Zafran bersama Mirza, budak hot kolej aku.

Hmmm, tiba-tiba hati aku macam disiat-siat. Relaks, Aifa. Ada yang lebih baik lagi dari dia, kau bukan kenal dia sangat pun. Aku cuba gembirakan hati. Gembirakan hati? Seminggu kot aku demam. HAHAHA..

Sekembalinya aku ke kolej, aku tercari-cari dia tetapi aku tak jumpa. Rupa-rupanya, dia dah  fly ke Uk untuk sambung belajar di sana.

Wahai badan, tolong jangan demam. kita kena move on, dia bukan jodohku.

Jika Itu TakdirkuWhere stories live. Discover now