PART 11

5.9K 295 2
                                    

Dewan yang sunyi sepi tadi menjadi bising, apabila pelajar St.Xavier mula melangkah ke dalam dewan sambil bersembang.lagak macam tak jumpa setahun dah. Perhimpunan rasmi hari isnin selepas cuti am iaitu sabtu dan ahad..

Para guru pula mula,mengambil tempat masing-masing yang telah disediakan dan pengawas sekolah bertugas untuk memantau pelajar yang ponteng, diketuai oleh ahli PB ( prefect boys)

Nerdy girls sudah berada di barisan kelas mereka kecuali ahli DG yang masih terlenggang-lenggang kangkung di pintu dewan.

'Nak ngurat crush aku ke tu? Siap korang sotong tak guna!' Dongkol erra geram apabila melihat adiqa yang selamba mendekati thaqid manakala yang lain pula bersembang dengan yang lain juga.

Setelah 10 minit kemudian, Mc terus mengumumkan ketibaan puan pengetua tershinta. Iaitu,

PN.IZA FAUZIAH

Semua pelajar memberikan tepukan yang gemuruh kecuali DG yang berlagak! Huh

Skip lagu 'negaraku' and lagu sekolah...

Author: ada ke lagu sklah ni? Sape rasa ada angkat betis😂😂

"Seterusnya, dijemput puan pengetua untuk memberikan sedikit ucapan beliau! Dipersilakan" kata mc tersebut menggunakan mic.

'Huh! Sedikit lah sangat.Kenapalah mc ni tak pernah jujur yang pengetua sebenarnya nak cakap banyak #mohondeepwahaimc!'marah bella yang agak rimas dan geram apabila berasa sesak dan panas.

"Baiklah! Terima kasih mc yang di sana, di sini saya ingin mengumumkan tentang perkhemahan yang akan dijalankan 2 minggu akan datang. Para pelajar telah sedia maklum bahawa hanya pelajar tingkatan 3 dan 5 sahaja yang akan mengikuti kem ini tetapi  tidak Semua yang akan dapat menyertai dan hanya pelajar dipilih oleh guru sahaja yang akan dapat sertai. Itu sahaja.  Seterusnya, perkara yang kedua pula ialah berkaitan dengan disiplin bla...bla...bla" ucapan pengetua hanya dengar atau tidak oleh pelajar di dalam dewan tersebut selepas sahaja pengetua mengumumkan tentang perkhemahan.

***********

MOON  CAFETERIA

"Wah!Bestnya, Tak sabar aku nak pergi kem ni" kata raz teruja sangat

Aku hanya tersenyum tengok telatahnya yang terlebih excited tu!'kang kat sana kalau ada pacat jangan nak komplen kat aku pulak'monologku dan tersenyum

"Tapi kau tau tak tempat perkhemahan kita tu nanti?" Soal Dilla

"Maybe dekat kawasan perkampungan kot!"jawab erra

"What?! Kawasan perkampungan?! Ni mesti ada pacat" kata raz dengan muka pucat hilang rasa terujanya tadi.

Sekasar-kasar dia ni,dia jugak ada fobia dengan benda yang lembut dan hidrostatik (bendalir) macam pacat dan lintah sebagai contoh.

" alah nanti pakai boot getah lah" ujar alina

" haah! Ok jugak tu" aku menyokong katanya.

Tiba-tiba si faiqal jebon menuju ke arah kami tapi seorang jelah.

"Ikut aku!" Arahnya

"Kau siapa nak arah dia?" soal alina, dia ni memang tak ngam dengan faiqal sikit

"Aku ialah aku. So,kau jangan nak masuk campur" jawabnya lagi.

"Kau nak cakap apa? Cakap jelah kat sini." kataku dan membetulkan kedudukan cermin mata yang berada di bawah hidungku nak elakkan bereye-contact dengan jebon tak faham bahasa ni!

"Sekali aku arah, takde siapa boleh halang  dan tolak" selepas menghabiskan katanya. Dia terus menarik tanganku memaksaku berdiri dan berjalan ke arah blok belakang sekolah yang hari tu.

"Woi!Siap kau faiqal!" Ujar raz dengan lantang dan bergema di seluruh ruang kafeteria itu.

Semua mata memandangnya tajam kearahnya  kerana mengganggu ketenteraman mereka yang sibuk melahap makanan:)

"Asal hah si jebon tu suka dah kacau si zaf sekarang?" Soal erra selepas memasukkan karipap ke dalam mulutnya

"Kan!? Dulu tak pulak macam ni! Aku rasalah en dia dah sangkut kot dekat si zaf tu!" Kata raz membuat spekulasi sendiri sambil membuat gaya berfikir

Dia dah tak perasan yang si mak dilla dah pandang dia semacam dengan tangan yang terangkat nak melukunya, tanpa sempat mengelak dapatlah dia hadiah ikhlas dari cik dilla hayasha kita!

"Bongoklah kau raz! Kau tak kenal ke si faiqal jebon tu INTERNATIONAL PLAYBOY kat sekolah ni?" Kata dilla dan membulatkan matanya ke arah raz yang tersengih kerang busuk.

" haahkan. Lupa pulak aku si jebon tu buaya sekolah ni" kata erra dan tergelak

Alina hanya mendiamkan diri 'betul ke tu si faiqal nak game ngan zaf? Arghhh budak jebon plus buaya tu memang nak makan kaki dengan akulah!'dongkol alina dengan geram

KRING!

The Badboy's Soulmate! [C] Where stories live. Discover now