PART 16

5.7K 305 8
                                    

Aku yang tengah elok memasukkan burger ayam ke mulut ku tersedak apabila nama  ku dipanggil..

"ZAFRINA!!!" jeritnya nyaring..

Haish ni anak siapalah ni? Bukan kawan aku ni! Budak raz tak pernah tak menjerit nama aku! Aku tahu lah nama aku sedap gitu!

"Kenapa mak cik? Tak boleh ke datang sini then serulah nama aku banyak kali pun  kalau tak puas lagi, ni tak asyik menjerit je!! Baik pergi hutan teman tarzan menjerit sekali!" Bebelku kearahnya geram

Raz hanya menayangkan sengihannya apabila mood membebel seketul zaf dah sampai!

"Alah!! Lek dulu! Aku ada berita yang disampaikan dekat kau ni dan amanah yang diberikan oleh cikgu am....nah! Hish!! Berbelit pulak lidah  aku nak sebut amanah dengan amnah ni,aku tahu kau mesti happy punya!!" Katanya bangga dengan menaikkan keningnya berkali-kali.

Aku hanya memutarkan bebola mata 'raz dengan kemerapuannya berpisah tiada'

"Apa dia?" Soalku apabila turut tertanya-tanya

NG yang semeja denganku turut memasang telinga, walaupun mereka sudah mengetahui berita tersebut kecuali raz yang asyik ke tandas apabila perjumpaan diadakan, ada sahaja alasannya yang nak meletuplah, tak tahanlah, nak terkentutlah, mengantuklah serta banyak lagi alasan yang mengarut diberikan untuk dia pergi ke tandas.

NG pula membuat keputusan untuk tidak memberitahu raz dan zaf, biar si raz yang kepoh tu bagitau si zaf blur tu..

"Kau tau tak cikgu amnah pilih kau untuk join kem tu!!!!" Katanya teruja apabila semua ahli NG akan mengikuti kem tersebut, NG yang terdengar tersenyum sinis 'BINGO!!'

"WHAT!!!!" jeritanku bergema di satu kantin tersebut, nasib bukan cafe tau!

"Woi mak cik! Naik pekak telinga aku dengar jeritan kau ni!! Sawan ke apa?" Marah erra yang berdekatan dengan zaf, naik berdesing telinganya..

Zaf yang menyedari perbuatannya itu hanya tersengih dan meminta maaf kepada semua pelajar, pelajar ada yang memaafkan dan ada yang mula mengutuk zafrina di belakang.

"Macam mana pulak aku tiba-tiba boleh join ni?, bukan dah cukup 25 orang ke?" Soalku semula kepada raz.

"Hmm...tulah si maryna tu tarik diri, dia cakap dia ada masalah! Masalah apa aku tak tau, benda ni aku tahu pun cikgu amnah suruh aku sampaikan tempat kau sebab dia tak sempat jumpa kau kemarin!" Kata raz yang menceritakan kepadanya

Raz yang perasan NG hanya mengemam bibir sejak tadi berasa hairan 'asal dorang ni? Jangan cakap dorang dah tau and aku tak tahu sudah!'getus raz yang geram melihat Dilla,Alina dan Erra yang menunduk.

"Korang asal?" Soal raz kepada mereka, tidak lama kemudian terdengarlah ketawa langsuir dari erra yang menahan sejak tadi melihat perilaku raz yang bangga memberitahu zafrina tentang penyertaan tersebut.

Dilla dan alina juga turut ketawa, tetapi tidak seperti erra yang tak kena tempat main lepas je.

Para pelajar hanya membiarkan, tiada yang berani menentang Alina,Erra,Dilla dan Raz kecuali zaf yang berpangkat rendah.

"Kitorang dah tahu! Kau je yang tak tahu sebab selalu pergi tandas sebab tu cikgu amnah maklumkan tempat kau and suruh kau pergi bagitau si zaf " cerita dilla yang mewakili mereka

Zaf yang pada mulanya blur ketawa apabila mendengar cerita dari dilla,menyebabkan air muka raz memerah menahan marah dan geram.

"Tulah bila ada perjumpaan suka sangat nak skip and then bagi alasan yang mengarut kat cikgu, lepas tu bila tak tahu mula nak salahkan kitaorang. So lain kali ambillah iktibar ini wahai Raziqa Hafrina"usai  mak dilla membebel, ketawa mereka berempat meletus! Nasiblah seketul raz ni tak makan hati and makan nasi je..

Zafrina yang ketawa tadi terus terdiam dan tertanya bagaimana dia boleh menyertai kem tersebut walaupun kedudukannya hanya berada di bawah maryna iaitu nombor 26.

"Weh macam mana aku boleh join kem tu?" Soalku kepada dilla,alina dan erra kecuali raz yang tidak mengetahui sebabnya

"Aku dengar kan si mary tu yang pilih kau! Lagipun memang layak pun kau kena pilih memandangkan kau bawah dia je, so cikgu amnah pun terima bagi mengelakkan rancangan mereka terganggu."kata erra mengikut kelogikan kata cikgu amnah memang benar.

Aku hanya meng'ohkan pernyataan erra dan perasaan cemas menyelubungi diri ku bertambah ayat faiqal sentiasa terngiang di minda ku

  "Well! Tiada siapa yang boleh halang aku di sekolah untuk buat apa pun termasuk KAU!"

Adakah dia mengugut maryna untuk tidak mengikuti kem itu?

Atau

Ada benda yang dia tidak tahu dengan rancangan faiqal yang memaksanya mengikuti kem tersebut

Apa motifnya? Tidak serikkah dia dengan membuli aku di sekolah hingga pergi ke sebuah perkhemahan?

The Badboy's Soulmate! [C] Where stories live. Discover now