PART 14

5.5K 296 2
                                    

Dalam seminggu ini, persediaan dan pemilihan peserta akan dijalankan oleh guru penasihat atau guru kelas masing-masing.

Pagi yang sejuk ini, perhimpunan rasmi akan diadakan kerana pengetua akan memaklumkan segala maklumat yang berkaitan dengan perkhemahan tersebut termasuk lokasi perkhemahan dan sebagainya.

NG terus mengambil tempat masing-masing, begitu juga pelajar yang lain, seperti biasa DG yang akan akhir datang kerana sibuk melayan dan  bersembang bersama pengawas lelaki termasuk DB jugak.

MC terus menjalankan tugasnya apabila kedatangan pengetua di dewan St. Xavier itu.

Skip~

"Tanpa membuang masa, dipersilakan Puan Iza Fauziah pengetua sekolah untuk menyampaikan kata-kata beliau! Di persilakan" kata mc tersebut

Pengetua berjalan seperti catwalk menuju ke arah mc tersebut dan mic dihulur ke arah pengetua.

"Baiklah! Assalamualikum w.b.t wahai anak-anak sekalian, saya tidak ingin membuang masa lagi kerana masa singkat sahaja. Oleh itu, saya ingin memaklumkan para pelajar tingkatan 3 dan 5 yang terpilih untuk perkhemahan itu ialah berdasarkan result mereka pada peperiksaan minggu lepas. Malahan dalam perkhemahan ini terdapat syarat yang telah di tentukan oleh pihak guru, senarai nama pelajar yang terpilih juga telah di tampal di papan kenyataan! Pelajar bolehlah melihat selepas ini dan perjumpaan akan diadakan di kelab tingkatan masing-masing serta guru kelas yang akan memberitahu semua tentang perkhemahan tersebut sekian sampai situ sahaja! Ooh ya! Sebelum saya terlupa lokasi  kita ialah...hmm nantilah cikgu suruh guru kelas kamu beritahu"Seusai pengetua berucap para pelajar bertepuk tangan.

Dan semasa berucap itu para pelajar ada yang menguap,bermain,membawang dan sebagainya, manakala pelajar tingkatan 3 dan 5 tekun mendengar kerana sekiranya mereka tidak mendengar tiada sesiapa yang akan memaklumkan kepada mereka kerana pejarar yang lain malas mengulangi malah mengutuk mereka pekak dan lain-lain.

NG pula hanya aku je yang akan tidak menumpukan perhatian kerana mengantuk mendengar ucapan pengetua, nasiblah ahli NG tidak seperti pelajar yang lain.

"Weh apa pengetua cakap?" Kataku selepas meregangkan badan dan otot, time tu NG berjalan ke kelas.

"Dia cakap list yang terpilih join kem tu ada kat papan kenyataan sekarang" jawab dilla datar.

"Ouh!" Aku hanya mengohkan dan berjalan tanpa banyak bunyi begitu juga NG yang lain.

"Weh pengetua cakap en, siapa yang join kem tu ia berdasarkan result exam kitalah ni"kata erra dan dibalas anggukan oleh yang lain kecuali aku yang blur.

"Memandangkan teacher cheryl ada hal dengan pelajar yang bertuah hari ni! Apa kata kita pergi cek list name tu! Lagipun pelajar aku tengok takdelah banyak sangat" kata raz memberikan cadangan.

NG tanpa bantahan hanya mengikut sahaja. Mereka mula melangkah ke arah papan kenyataan.

Erra yang terlebih teruja, terus berlari anak apabila mendapati tiada pelajar yang mencek list name tersebut.NG hanya mengeleng melihat perangai ribena erra.

Sebaik sampai, erra terus menuju ke arah list bagi pelajar tingkatan 3

SENARAI PELAJAR TERPILIH (KATEGORI TINGKATAN 3)

1. IRFAD FAIQAL
2. ALINA ALISYA
3. DILLA HAYASHA
4. AZIZI IRFAN
5. SYED HARITH WAFIY
6. RAZIQA HAFRINA
7. HARIS DANIEL
8. BELLA SHELLYRINA
9. NORAISYA ROSE
10. NURIFFAH AFIKAH
11. ERRA KIRANA
12. HAKIM DANIEL
13. ADIQA AZURAH
14. KELLYSHA
15. NURIFFAH NABILAH
16. JASMINE SYAFIRAH
17. ASO OWEN
18. EIDZATUL
19. CHRISTOPHER
20. AIMAN AMIRUL
21. MOHD. ZAH RAZZLIE
22. MOHD. ZAH RAZMI
23. SITI SAKINAH
24. DARREN
25. MARYNA

The Badboy's Soulmate! [C] Where stories live. Discover now