Chapter 1

86 4 0
                                    

" Arissa !!!! " Jerit Encik Basri memecahkan kesunyian di dalam pejabat tersebut. Pucat lesi muka Arissa mendengar namanya panggil. Lantas, "Ya Encik Basri saya datang", Arissa menjawab dengan liur tersekat dikerongkong. "Apalagi org tua ni nak kan dari aku" Laju Arissa bermonolog sendiri sementara dua orang sahabatnya Zalif dan Fikri cuba menenangkan dengan membuat isyarat tangan.

" Ya Encik Basri, ada apa yang boleh saya bantu ?" Arissa bertanya dimuka pintu sambil berharap agar dirinya tidak dimarahi "Arissa kenapa awak belum hantar report yang saya minta dari minggu lepas ? Awak ada masalah ke Arissa ? Kalau awak ada masalah boleh kongsi dengan saya. Saya tak suka staff saya terbawa masalah peribadi dalam pejabat", bebel Encik Basri.

" Erm .. Erm ... Saya tak ada masalah Encik Basri, saya akan cuba selesaikan sebelum petang ni.. semua saya dah draftkan cuma nak hantar saja lagi" Arissa cuba pertahankan dirinya. " Baikla Arissa saya harap awak dapat selesaikan hari ni.. saya tak nak benda ni bertangguh lagi.. saya pun dikejar pihak atasan " Encik Basri menasihatinya bagaikan seorang ayah dengan anaknya.

Keluar Arissa dari bilik Encik Basri mulalah kawannya dua orang tu nak membawang .. "Wei nok ko kenapa? Pasaipa bos panggil ko ?" Fikri mula bertanya. "Rissa, ko kenapa aku tengok semenjak dua menjak ni ko macam ada masalah ? ko ada apa nak share ke dengan kitaorang ? Kalo ko ada masalah citer la wei ... jangan pendam sendiri ... " Zalif pulak cuba menasihati kawannya. " Erm .. erm ... korang ni janganla pandang aku macam aku bunuh orang.. aku oklah cuma biasalah ada masalah peribadi sikit " ujar Arissa.

Tiba tiba dari belakang Sufi masuk sambil berdehem .. " ehem .. korang kenapa ? apa yang kecoh2 ni ? " Sufi bertanya kepada Zalif dan Fikri sambil curi2 memandang Arissa. Arissa cuba sembunyikan kekusutan hatinya pada lelaki yang bernama Sufi itu. Dia curi2 memandang sosok tubuh lelaki itu dihadapannya.

" Eh abang Sufi lewat masuk hari ni" Zalif berpura mengubah topik melihatkan Arissa dah tak senang duduk. "Yelah bini aku tu tak nak bagi aku gerak awal pulak" Ujar Sufi pada Zalif sambil tersenyum sinis pada Arissa dihadapannya.

Sufi seorang Pegawai Eksekutif disyarikat tersebut,  dia berumur lingkungan akhir 30an. sudah berkahwin dan mempunyai 4 orang anak.

Arissa cuba sembunyikan rasa sakit dihati namun dapat dilihat oleh Zalif akan keresehan hatinya itu.

"Arissa sihat ke? Dah sarapan? " Tanya Sufi pada Arissa dengan pandangan yang memberi harapan. Ya Arissa dengan Sufi mempunyai hubungan yang istimewa dibelakang namun mereka sembunyikan dari pandangan kawan sepejabat agar tidak menjadi buah mulut kawan kawan. Mereka berlagak seperti kawan biasa namun ada juga yang mula syak akan hubungan mereka. Namun akhir2 ini hubungan mereka tidak begitu baik dan Arissa sering diabaikan oleh Sufi. Arissa mula merasakan dirinya cuma sekadar diperlukan bila Sufi tengah kesunyian. Sufi tinggal berjauhan dengan isteri dan anak2. Sufi bekerja d ibu kota sedangkan isterinya tinggal di rumah mereka di selatan tanah air.

" Ye bang saya dah sarapan tadi sebelum masuk opis, abang dah makan ? saya ada bekalkan abang nasi lemak.." Walaupun terasa parah dijiwa namun Arissa teguh dan cuba tersenyum manis dihadapan orang yang dicintainya itu. Arissa tau Sufi tidak akan dibekalkan makanan oleh isterinya meski dia pulang dari Selatan dari rumah isterinya sendiri.

Cinta Ku TerlebihWhere stories live. Discover now