Chapter 3

39 0 0
                                    

"Abang, hari ni jangan gerak awal sangat yer ... Tolong saya hantarkan qila ke sekolah ... Afiq tak sihat lagi nak ke sekolah..", tutur Ina kepada suaminya dengan lembut. "ermm .. yelah abang gerak ke shah alam lepas hantar qila ke sekolah.. awak rehat jelah dekat rumah", Sufi menjawab tapi fikirannya menerawang memikirkan Arissa.

Sufi sangat cintakan Arissa. Perkahwinan dengan isterinya pada mulanya sangat bahagia namun makin lama isterinya sudah pandai meninggikan suara padanya. Sikap isterinya yang terlalu pembersih itu kadang kadang memuakkan fikirannya. Ada satu ketika, dia masuk dapur untuk masakkkan anak-anaknya nasi goreng. Sesudah masak, isterinya bertanya dari mana dia dapat bawang yang digunakan untuk memasak. Sufi memberitahu bawang yang ada dalam raga bersebelah dengan dapur gas. Sufi sangat terkejut bila Ina isterinya membuang semua nasi goreng yang dimasaknya dengan alasan bawang tersebut dah kotor terdedah dengan udara. Banyak lagi kisah lain yang Sufi sangat tak boleh hadam.

Kehadiran Arissa yang berbeza sikap dengan isterinya membuat hatinya terbuka menerima Arissa yang 10 tahun muda darinya. Arissa pada pandangannya perempuan yang pandai berdikari, pandai memasak, pandai mengambil hati, peramah. Isterinya sendiri merasa geli dengan ayahnya yang cacat sebelah tangan. Sufi sangat sayangkan ayahnya. Memikirkan keluarganya yang dari porak peranda. Dirinya sedari kecil ditinggalkan ibunya mengikut lelaki lain. Sufi tak nak anak anaknya merasa apa yang dia rasai. Namun sikap isterinya membuatnya beralih perasaan.

" Abang ... jom lunch" Arissa mengajak sufi yang terlihat mengelamun panjang. "Eh Arissa.. abang tak rasa lapar", Sufi cuba sembunyikan gusar dihatinya. "Abang.. jom .. Arissa ada bawak bekal untuk kita berdua.. kita makan kat pantry yer... saya siapkan makan abang datang tau", Arissa tersengih sambil membawa beg bekalan dari rumah. " Terima kasih sayang", bisik Sufi pada Arissa sambil mengenyitkan matanya. Hilang rasa cinta pada isterinya memandang Arissa. Arissa tersenyum sambil melangkah ke pantry.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 20, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Cinta Ku TerlebihWhere stories live. Discover now