bab 2

63.3K 2.7K 153
                                    

"Kau tau semalam blah blah blah blah" dan itulah yang aku terpaksa dengar dari odah yang dari tadi membebel pasal syazwan haih budak ni kang..

"Alyaaa !!!!! Aku nampak nabil tadi,!!!!! Omg !!!" Adumak sorang lagi..dan mulalah si iffah dan odah berbual atau lebih kepada memekakkan telinga aku dengan cerita pasal crush diorang...aigooo penatlahai nak dengar..

"Korang !!!! Tadi aku nampak blah blah blah" alamak datang pulak lagi 3 ..haih..aku pun tak tau asal lah aku kawan dengan diorang"

"Alyaa kau dengar tak?" Tanya ainaa dan aku angguk tidak semangat dan dia pun kembali semula membebel kearahku...ya allah hantarlah seseorang untuk selamatkan aku dari mereka2 ini semua ya allah..

"ALYAA !!!! CIKGU AZMAN NAK JUMPA !!!" jerit ijul dari pintu kelas...Ya allah ! Thanks ya allah doa aku makbul dan dengan segera aku berlari kearah ijul dan mengikutnya berjumpa dengan cikgu azman..masuk sahaja aku lihat seorang pelajar lelaki dan juga cikgu azman..cikgu azman mengangkat mukanya dan tersenyum saat melihatku,.

"Eoh,! Alyaa ! Baguslah awak dah sampai..mari sini duduk sebelah amril ni" kata cikgu azman dan menunjukkan tempat di sebelah budak lelaki yang sekarang tengah tengok aku macam aku ni tengah korek hidung...aih apa kau merepek ni..aku dengan segera mengambil tempat disebelah budak laki tadi..

"Ok alyaa saya jumpa awak sebab saya nak awak bimbing amril memandangkan awak merupakan pemain nombor satu sekolah dan merupakan satu satunya pemain pedang di sekolah ini...tahun ni pihak atasan ingin sekolah mengeluarkan lagi seorang peserta dan kami bernasib baik sebab amril disini pernah belajar tapi dia tak mahir sangat...jadi saya nak awak bimbing dia...faham alyaa" kata cikgu azman dan aku hanya angguk tanda setuju..emmm aku tak cakap eh aku ni main pedang? Heheh sorry²..selepas berbincang beberapa perkara kami berdua dibenarkan pergi..aku berjalan dahulu dan tiba tiba tanganku *berlapik* ditarik..aku pusing dan lihat amril memegang pergerlangan tanganku yang berlapik..aku menggoncangkan tanganku supaya dia melepaskan tanganku..aku memandang dia marah

"Apa?" Tanyaku kasar...dia kemudian memandangku atas bawah..eh budak ni dah kenapa scan2 aku..dia mengangkat mukanya dan memandangku dengan pandangan jijik..amboi budak ni

"Aku takperlukan kau untuk ajar aku..aku boleh belajar sendiri..aku taknak budak macam kau ajar aku" katanya and i was like WHAT THE HELL IS HE TALKING ABOUT?!!!! Aku memandangnya marah dan dia just berlalu pergi tanpa perasaan..ekor mataku melihat kearahnya sehinggalah dia hilang dari pandangan..what the?! Mamat ni cari pasal betullah..aku mendengus kasar dan berlalu ke kelas...

.............................

"Ala alyaa..jomlah.." Pujuk ainaa

"Ah..AQ tak nak..pi main jauh2" balasku Dan masih mengabaikan ainaa

"Ala please alyaa..sekali ni je"kata odah pula...aku kemudian mengeluh Dan memandang kearah lima rakanku

"Taknak lah.."kataku

"Ala ! Please~~~" rayu sas..aku terus mengeluh dan menutup bukuku kuat

"Aish ! Ok fine ! But please stop do your aegyo (buat benda comel dalam korea) kang balik tak makan kau seminggu" kataku dan mereka semua ketawa mendengarnya

"Yeah ! Alyaa ikut !!!" Kata iffah semangat dan terus menarik tanganku

"Hoi ! Hoi ! Aku tak kemas lagi barang aku oi !" Kata ku tapi mereka semua tak mengendahkannya..aduhai nasib badanlah dapat kawan yang macam budak tadika..setelah agak kesekian lamanya aku ditarik akhirnya kami sampai juga ke destinasi yang dikehendaki..alhamdulillah..aku mengangkat mukaku dan melihat kini kami dihadapan bilik kelab school prince and kelihatan ramai pelajar beratur dihadapannya..what the? Apa benda ini semua?

SCHOOL PRINCEWhere stories live. Discover now