bab 13

47.6K 2.7K 48
                                    

"Adrian ! Kamu nak ikut tak?!" Jerit mama adrian dari bawah..adrian yang sedang berbaring malas diatas katilnya
Mengeluh malas

"Sokay ma ! Adrian duduk rumah jelah !" Jerit adrian dari biliknya..

"Ok ! Mama bawak adriana sekali ! Jangan keluar dari rumah !" Mama adrian jerit lagi..

"Okay ! Hati hati !" Jerit adrian

"Bye yan !! Kalau aku dapat beli station game jangan marah aku !!! Hahaha " kedengaran jeritan adriana..adrian hanya tersenyum melihat karenah dua wanita yang paling dia sayangi di dunia ini..

"Piss off yana !!" Jerit adrian dan adriana ketawa..

Kedengaran bunyi kereta keluar dari perkarangan rumahnya..adrian yang bermain dengan telefonnya melihat gambar gambar keluarganya.. Tiga orang yang paling dia sayang di dunia ini..papa,mama dan adriana...entah kenapa hati dia rasa rindu pula dengan adriana dan mamanya..baru sahaja tadi mereka berjumpa..adrian tersenyum melihat gambar gambar mereka bersama..

Krrrrruuukkk

Ok itu tandanya perut dah lapar...adrian dengan malasnya berjalan ke dapur dan melihat ke bawah tudung saji..

"Wah ! Mama masak ayam pedas ! Wah ! Feveret ni ! " kata adrian riang dan dengan lahapnya adrian makan..selesai makan hati adrian tiba tiba tergerak untuk pergi ke ruang tamu..

Kringg kringgg kringggg

Adrian terkejut mendengar bunyi telefon rumah yang berdering..rupanya dari tadi telefonnya berdering..haih macam manalah dia boleh tak dengar..oh,! Baru dia ingat..dia sumbat telinga dia dengan earphone memanglah tak dengar😑..adrian dengan segera mengangkat telefon itu

"Hello..ni rumah puan zariah dan cik adriana ke?" Tanya satu suara di hujung talian..hati adrian mula rasa tidak enak

"Ye..saya..ada apa ye dengan adik dan mama saya?" Tanya adrian risau

"Encik sila datang ke hospital sekarang..mak dan adik encik kemalangan"

"APA !!"

"K-kalau lah aku ikut mak dengan adik aku dulu mesti aku sekarang dengan diorang." Kata adrian lemah..aku hanya mampu melihat dan mendengar sahaja sepanjang cerita adrian aku mengeluh

"Look..ad..setiap yang berlaku ada hikmahnya...kau tak boleh salahkan takdir..kalau kau terus macam ni mak dengan adik kau akan menderita kat alam sana..kau nak ke tengok diorang menderita..lagipun ini semua bukan salah kau..mak dengan adik kau mesti tak suka bila tengok kau jadi macam ni..kau kena kuat.....yan..." Kataku...saat aku panggil namanya dengan panggilan 'yan'..adrian terus mengangkat mukanya dan merenung aku..tiba tiba air matanya mengalir laju..

"Aku rindu diorang yaa..diorang jelah yang aku sayang..hati aku..hancur..hati aku dah tak dapat tahan lagi dengan rasa rindu yang aku tanggung..bila aku tengok kau..aku dapat tengok yana dalam diri kau..perangai dia..suara dia..gelagat dia..semuanya sama dengan kau..semua tu makin buat aku bertambah rindu dengan diorang..aku rindu diorang yaa..aku rindu sangat"kata adrian dan menangis..aku memandang simpati kepada adrian

"Aku tak dapat nak cakap apa apa..sebab aku tak pernah lalui apa yang kau lalui sekarang ad..tapi aku pasti yang rasa rindu tu memang sakit..lagi lagi pada keluarga sendiri..kau menangis jelah ad aku tak kesah..aku faham...kau pun manusia" kataku dan tangisan ad semakin kuat..aku hanya mampu mengeluh dan melihat simpati kearah adrian..rasa sakiy yang dia hadapi tu aku pun dapat rasakannya..kehilangan orang tersayang..mesti sakit nak menanggung rindu lagi lagi bila mereka dah tiada di dunia..

SCHOOL PRINCEWhere stories live. Discover now