Bab 12: Hospital

50 4 0
                                    

( Gambaran Alid yang sedang baring diatas katil dengan kaki yang sudah berbalut dengan simen dan kepalanya turut dililit dengan kain)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

( Gambaran Alid yang sedang baring diatas katil dengan kaki yang sudah berbalut dengan simen dan kepalanya turut dililit dengan kain)

"Alid abang minta maaf sayang. Abang tak sengaja. Please Alid bangun. Jangan diam macam ni jer."

Air mata lelakinya tumpah. Ya dia rasa bersalah. Ahh kalau aku bersikap matang tadi Alid takkan jadi macam ni. Aku penyebab Alid koma. Aku tak layak untuk dia.

Rayyan terus bangun dari duduknya. Terus kakinya melangkah pergi dari situ. Lagi lama dia memerhati keadaan Alid, makin hatinya rasa bersalah. Belum sempat dia melangkah pergi,ada orang memanggil namanya. Mama!

Apa aku perlu cakap pada mama?

"Macam mana keadaan Maira Rayyan?"

"Maira dalam keadaan stabil cuma dia mengalami sedikit gegaran otak and maybe dia akan koma"

"Ya Allah, kau selamatkan lah anak sedaraku. Apa salah Maira pada Ayen sampai kamu buat Maira macam ni sekali!"

"Ayen tak sengaja Ma. Ayen terlampau cemburu dan sedih masa tu Ma.Ayen tak ada niat nak tengking dia Ma!" Rayyan sudah berlutut di depan ibunya tanda dia benar-benar menyesal.

"Kamu cemburukan apa sampai macam ni jadinya?"

"Alid dah ada orang lain Ma. Ayen tak boleh terima. Ayen dah tunggu dia 2 tahun Ma but apa Ayen dapat Ma? Sakit Ma!"

"Dia berhak untuk pilih dengan siapa dia nak hidup. Dari dulu dia tak pernah pun tunjuk yang dia sukakan Ayen tapi Ayen yang buat tak tahu"

Kepalanya makin serabut bila mendengar kata mamanya. Walaupun ada betul kata mamanya,hatinya masih keras dan hatinya beku. Tak mungkin dia dapat lupakan gadis yang mencuit hatinya. Rayyan terus bangun dan pergi ke keretanya. Keretanya mula meredah jalan raya. Kepalanya,hatinya sedang serabut.

Dia berhenti di bahu jalan. Stereng dihentak beberapa kali. Air matanya merembes keluar. Ahh kenapa mudah sangat air mata lelakinya keluar hari ni. Kenapa emo semacam ni.

P/S: maaf pendek bab ni. Tak sampai 300 perkataan pun. Huhuhu idea author hilang berterbangan. Tak dapat nak tangkap sebab dia dah terbang jauh. Maaf ya kalau tak sedap.

I will not love you, Mr.SadoWhere stories live. Discover now