Special Chapter

65.3K 2.2K 306
                                    

PLEASE FOLLOW ME ON WATTPAD& INSTAGRAM(KHAS UNTUK WATTPAD)
@SWEETIECUPCAKEE

BEBERAPA TAHUN BERLALU

"Penat sangat ke Daniel?Ni baru first day cik abang oittt"
Aku memerhati gerak gerinya yang memanjat katil lalu baring di sebelahku.Wajah si dia yang tersengih manja membuatkan aku mengeleng.

"Penat tahu tak sayang?First day pun papa dah buli abang.Patah habis jari2 ni kena taip maklumat dekat komputer tu."Rungutnya lalu tangannya mengusap lembut pipiku.

"Papa bagi abang tempoh percubaan sebelum jadi CEO yang betul2 kan?So selama tempoh tu,kenalah belajar betul2."

"Yelah tahu2.Membebel je kerja sayang abang ni."Pipiku dikucupnya lama setelah diusapnya berkali2.
"Bebel demi kebaikan,takpe."
"Demam dah okay?"Dahiku disentuhnya.Aku mengangguk sambil tersenyum.

"Okay great.Btw kan saaayang~" kata2nya terhenti.Dia menatap anak mataku,membuatkan jantung aku berdegup laju.Perasaan jatuh cinta tu selalu terjadi berkali2 tatkala melihat Fariz Daniel.

"Manja semacam je ni asal?"soalku lalu membalas tatapan matanya, indah.Beberapa tahun berlalu dipenuhi itu hari2 yang bahagia. Alhamdulillah kitorang berjaya menamatkan pengajian di universiti dekat Perancis beberapa bulan yang lalu tanpa gangguan yang merbahaya lagi.

"Danish tanya abang bila boleh dapat adik ?"Tubuhku dipeluknya dengan erat.
"Betul ke Danish yang tanya ni?"Aku membalas dengan soalan padanya.Dia mengangguk dengan semangat.Aku ketawa kecil,muka tu tak boleh blah.Comel je aku tengok.

"Hmm kalau mummy Aiyra taknak kasi?"soalku lalu raut wajahnya berubah.Sedih kepiluan+mengada.
"Danish dengan Daniel akan merajuk"Aku menarik2 pipi seperti mencubit lama.Dia tersengih.
"Makin gatal je Fariz Daniel ni."
"Eh2 mana ada.Dah lama tahu tak berkasih sayang dengan sayang abang.Last bila eh,sayang?"katanya dengan bernada sedih.Hidung aku dicuitnya.

"Tak payahlah ingat bila.(-_-;) Tadi cakap penat?"
"Ada ke abang cakap tadi?"Dia mendekati wajahnya membuatkan aku tergamam,jantung berdegup laju.
"Ada lah."Dia merenungku.
"I don't care~"
Bibir aku diragutnya setelah
itu.Rela jelah Aiyra(~_~;)

"Mummy!Mummy!It's time for you to teach me how to draw a cat!"Satu suara yang cukup bersemangat mengejutkan kitorang.Dengan cemas aku menolak Daniel ke tepi dengan spontan.Senyuman diukirkan pada budak lelaki berumur 4 tahun itu.Baru masuk je tu 4 tahun. Alhamdulillah semuanya berjalan dengan mudah,lancar dan tenang. Farish Danish merupakan permata bagi aku dan Daniel yang cukup bernilai.

"Aduhh sakit sayang!!!"Aku mengalih pandangan pada bawah katil.Eh aku tolak sikit je kot tadi.Macam mana boleh tergolek jatuh katil tu?

"Macam suara daddy?Daddy!!!" Danish berlari ke arah Daniel dengan teruja.Sehari tak jumpa dengan daddy kesayangannya itu yang jadi macam ni.

"Daddy,are you okay?"soalnya setelah berdiri di hadapan Daniel. Daniel mengangguk.Siapa suruh tak tutup pintu dengan rapat,jangan salahkan aku sebab aku baru je sedar.

"My little boy!I miss you!"Daniel menarik Danish masuk ke dalam pelukannya setelah bangun.

"Daddy,you're squishing me."Aku terdengar suara Danish yang tersekat.

"Haha i'm sorry,Danish.Tapi kenapa Danish datang waktu2 macam ni?" Dia meletakkan Danish di katil setelah melepaskannya.Danish tersenyum dengan wajah comel miliknya.

KPISA✔️Where stories live. Discover now