Kampung?

1.1K 4 2
                                    

Class start

"Okay gais ,saya da satu penggumuman penting untuk awak semua. Minggu depan kita akan adakan satu aktiviti di kampung untuk pelajar tahun akhir. Ini semua kerja projek kamu ye " ucap Sir Zaidi sambil tersenyum kambing . Yang lain? Ada yang happy dan ada juga yang mengeluh. Budak bandar masuk kampung ? Susah sikit kut ,but idk lah kampung best kut jarang jarang ada penyakit tauu .

"Seriously?! Oh shit ,i never go kampung tau selama I hidup ni " runggut Sally teman Si Tasya .

"Kau pikir aku pernah pergi kampung ? Ouh shit i never imagine that i will sleep using kelambu . Be great or not ?"soal Tasya kembali . Sally hanya mengelengkan kepala nya.

"Listen gais ,saya nak semua pelajar tahun akhir akan pergi . Kalau tidak , akan ada tindakan yang kamu kena hadap dengan Sir Andika " ucap Sir Zaidi lagi . Hm ugut lah tu ,Sir Andika adalah seorang pensyarah yang boleh dikatakan tegas. Dia tak kan denda tapi dia akan potong markah. Erh gila ke potong markah? Itu adalah segala gala nya kut bagi budak ipta /ipts bukan iphone shit ,. Institusi okay .

" Assalamualaikum , Makci Zaiton... " Suara lembut melambai bayu diluar rumah .

"Waalaikumussalam , ye ada apa kemari ?"soal Sharul. " makci Zaiton keluar ke pekan dengan pakci Mad " balas Sharul lagi . .

"Ouh ya ke ? Hm saya nak hantar kuih je " balas Si wanita tadi . Ayu bertudung litup ,senyuman manis bak kasturi .

"Okay terima kasih " balas Sharul ,dia mengambil bekas kuih yang diberi wanita tersebut dan terus masuk kedalam rumah nya kembali.

"Handsome tapi tulah sombong sangat" runggut nya sendiri. Dia sofia anak ketua kampung kat situ . Hm rumah dia takdelah jauh sangat. Dia suka jalan kaki , exercise kut.

.

"Babe you nak pergi ke minggu deoan? "Soal David pada Tasya yang sebuk bermain phone itu .

"Gila ke tak pergi ,u tahu tak Sir Andika tu suka potong markah . i nak grade okay ,so i will go " ucap Tasya pula. david hanay mengangguk . "What about you? You nak pergi ke tak? "Soal Tasya kembali pada David yang berada disebelah ny .

"I will go if you go baby , i need you everywhere " ucap David sambil tangan nya main di rambut tasya.

"Sampai kampung jaga perangai you, dekat sana tak boleh liar sangat " ucap Tasya kembali.

"Tengok lah nanti " balas David kembali ,T
Asya hany menjeling sahaja . David jaga oerangai? Hm memang idok leeh

"Gais ,korang bayang kan kalau rumah diorang buruk ? Macam mana I nak hiduppp" ucap Sally sambil membuat muka takut.

"Sayang ,you jangan risau. I kan ada dengan you " balas Jeri ,teman lelaki Sally .

"Babe ,you tau kan i tak pernah hidup susah . You rasa i boleh survive ke dalam kampung? Macam mana kalau dekat sana line takde ? How can we update our sos med ? Goshhh " tambah Sally lagi . Sally anak jutawan ,tak pernah hidup susah . Everything her maid yang urus ,dia tinggal jerit je. Semua benda dia dapat ,tak pernah susah .

"Sayang , don't worry okay . I will handle " balas Jeri pula menenang kan kekasih nya itu . Sally hanya mengangguk dan memeluk jeri. 

" Sharul ,siapa bagi kuih ni nak ?" Soal Puan Zaiton,ibunda tercinta nya .

"Anak ketua kampung hantar tadi " ucap sharul kembali. Puan Zaiton hanya mengangguk faham dan menghidang kuih muih yang dihabtar oleh sofea itu dimeja untuk hidangan makan petang bersama anak nya dan suami tercinta.

Mereka bertiga duduk dimeja yabg berada digazebo .

"Abang minggu depan yang program anak angkat tu abang nak join jugak ke ?"soal Phan Zaiton pada suami nya .

"Join rasanya , kesian pula kalau tak di join. Penat si Pak Isa buat program tu . " Balas Pak Mad dan menjamah kuih yang tersusun di pingan itu .

"Kalau kita dapat anak perempuan boleh ke bang ? "Soal Puan Zaiton ingin tahu .

"Kenapa pula tak boleh ? "Soal Pak Mad pelik.

"Ye lah ,anak kita ni teruna. Kalau ambik anak dara orang tak kisah ke ?"soal Puan Zaiton kembali .

"Ala Ton, orang kampung kan tahu itu program anak angkat . Mesti lah diorang tak kisah, dan kita kena lah jaga batas pergaulan mereka. Sharul tak boleh tinggal bersendirian dengan budak perempuan itu.  Tapi itu pun kalau dapat anak perempuan" terang si Pak Mad panjang lebar.

"Baiklah kalau macam tu ,tapi kalau dapat anak perempuan saya suka bang . Yelah kita kan takde anak perempuan ,jadi saya memang teringin nak dapat anak perempuan " balasPuan Zaiton teruja.
Sharul hanya tersenyum manis,dia tahu ibu nya nak sangat anak perempuan . Ibu nya sudaj tidak boleh mengandung selepas keguguram 20 tahun dulu .

.
.
.
.
.
.
.











Sorry kalau tak best

Peluang Where stories live. Discover now