Jumpa

765 5 0
                                    

Hari yang tidak di nanti tapi akhirnya tiba juga . Harini mereka akan bertolak ke kampung , di kampung Sungai Gulang Gulang Selangor .

Tasya duduk disebelah David ,Sally disebelah Jeri . Kekasih lah katakan.

"Sally ,you bawak baju sopan ke tak ?"soal
Tasya memerli Sally . Sally gadih popular yang terlalu seksi ,semua yang melihat nya pasti akan tergoda .

"Bawak lah ,you gila ke tak bawak . Nanti orang kampung cakap I apa pulak ,duduk kampung tapi baju macam gaya bandar " ucap Sally kembali . Tasya hanya tersenyum kecil . David?

Dia dah tidur ,masuk je bas terus peluk tasya dan tidur . Orang lain dah tak kesah perangai empat orang itu.  Ada yang tak suka dan ada yang pura pura suka . Well manusia mana suka orang lainbhagia .

Hampir 2 jam perjalan ,akhir nya mereka tiba ye di destinasi yang ditetap kan.

Mereka telah dibahagi kepada beberapa keluarga. Sorang keluarga dapat satu pelajar . Jadi David terpisah dengan Tasya. Tasya okey je tapi sampai David je kecoh nak jugak dengan Tasya.

"David listen ,kita boleh jumpa . Cuma kita rumah asing je . Nanti ada problem just call me . I know you tak biasa duduk kampung ,tapi duduk jelah diam diam " terang Tasya geram . Mengalah perempuan dia punya kecoh tak dapat keluarga yang sama itu .

"Babe ,i will miss you " ucap David seperti drama tv 3 setiap petang pukul 7 petang. Tasya hanya diam dan terus mencari keluarga angkat nya . Tasya tiada keluarga jadi dia agak teruja walaupun dia tak suka . Dia nak rasa ada ibu dan ayah yang boleh jaga dia untuk masa sebulan ini . Ye mereka dhduk kampung sebulan ,diorang akan rasa suasana kampung dan buat satu project dan akan present dejat diorang punya lecture.  Semua benda di tanggung oleh U mereka.

Tasya harini mengenakan baju yang agak singkat dan seluar yang ketat dan ada kesan koyak koyak dibahagian lutut nya . Hm bagi dia dah kira sopan lah tu . Dan tidak lupa juga kameja oversize diikat di pinggang nya . Baru nampak ramping bruh ,rambut blonde nya  di kusut kan dan yeah perfect cantik sangat
(Imagine lah sebdiri )
  .

Sally And Jeri ? Terpisah jugak dua ekor itu .

"Aisyah Natasya , keluarga angkat anda sudah menunggu di tepi dewan. Boleh kesana " Mc yang ditugaskan pada malam itu sudah memberi Arahan .

Dia terus bergerak ke arah yang diarahkan pada keluarga angkat nya.  Dia menarik beg bagasi besar nya dan tanpa disengaja ada sesorang yang terlanggar beg bagasi dia sampai terlepas dari tarikan tangan nya . Dia terkejut menoleh kearah belakang. Terlihat seorang jejaka ,putih ,hidung mancung ,berbaju kameja putih dilipat oada tangan nya , jam rolex berwarna hitam di pakai . Bibir nya yang kemerah merahan menjadi tarikan Tasya . Tapi ?!

"Kau buta ke ?"soal Tasya berang . Lelaki tersebut terus meminta maaf dan membantu mengambil beg nya yang terlepas dari genggaman tangan nya. 

"Maaf kan saya ye "lelak tersebut meminta maaf sambil tersenyum menampak kan lesung pipit nya yng dalam dan cntik itu. Hati nya tasya berdebar secara tiba tiba.

"Its..oo..kay " balas Tasya tergagap ,dia terkesima melihat senyuman manis lelaki tersebut . Nak marah jadi tak marah terus.

"Maaf saya nak tanya ,awak kenal Aisyah ? "Soal Lelaki tersebut oada Tasya .

"Aisyah ? " Soal tasya kembali meminta kepastian nama dia ke nama orang lain ni ?

"Sorry my bad ,aisyah natasya  . Awak kenal ?"soal lelaki itu lagi . Senyuman manis terpancar diwajah Tasya tapi masih dicovernya . Dia masih marah sebab tadi ,so dia kena acah cool .

"Aisyah natasya ? Kenapa kau nak jumla dia ?"soal Tasya lagi . Amboi kau ,nama kau kan. Cakap jelah kau orang nya .

"Ouh ,saya keluarga angkat dia " ucap laki itu kembali . Tasya yang mendengar terus terlompat kecil tapi masih dikawal lagi oleh dirinya.

"Ouh ya ka , hm aku Tasya . aisyah natasya " ucap Tasya kembali dan ingin bersalam dengan lelaki tersebut tapi lelaki tersebut hanya tersenggeh dan hanya meletak kan tangna nya didada tanda tidak mahu bersalaman dengan wanita. Tasya terus menarik kembali tangan nya dan membuat sepeti tiada apa berlaku .

"Baguslah saya dah jumpa aisyah ,mari aisyah saya bawa pada ibu dan bapa angkat awak "ucap laki itu dan membantuk menarik beg bagasi milik Tasya yang berat dan besar itu .

"Tasya "ucap Tasya lagi tapi diendahkan oleh Lelaki tersebut. Amboi kauuuuu palau aku ye ? Dah lah salam pun tak nak . Siap kau aku kerja kan . Ni tasya lah ,semua terliur terngok aku tauuu   .

"David ,Saya adalah bapa angkat awak mulai harini . Jadi pakci nak kamu panggil pakci walid " ucap Pakci Amat.

"Walid ?"davud meminta kepastian. Dan pak Mat pun mengangguk .

"Ini Ibu , dan ini Sofea . Adik angkat kamu . Walid insyaallah akan jaga kamu sepeti anak pakci sendiri " ucap Pak Mat bersungguh. David pulak? Dia angguk dan tersenyum sahaja.

"Handsome"prologue nya sendiri melihat eajah anak angkat walid nya itu .

"Marilah kita pulang ye " ucap Pak Mat . Mereka berempat terus menaiki kereta milik pak mat .

"Aisyah ,ummi harap kamu selesa ye dirumah ummi dan abah ni " Puan Zaiton sopan pada Tasya. Walaupun pada awal nya dia terkejut melihat pemakaian Tasya. Dia tetap juga melayan Tasya baik sebaik anak nga sendiri.

"Terima kasih ummi ,saya pasti selesa "balas Tasya sopan ,yelah tak kan nak kau aku pulak denvan orang tua.
Rumah Keluarga angkat nya kira besar jugak lah ,tak macam slelau dalam tv rumah kampung buruk . Tapi real life mewah kau kampung sini . Jadi tiada masalah lah dia nak duduk kampung.

"Kalau macam tu ,ini bilik aisyah ye . Bilik air ada dekat luar rumah. Dalam rumah ada tapi tengah di ubah suai ,jadi buat masa ni kena guna bilik air di luar ye " ucap Puan Zaiton lagi.  Tasya hanya mengangguk laju dan tersenyum manis. "Kamu rehat lah ye ,petang nanti kita sembang . Kamu pergi berehat dan solat dulu ye " tambah Puan Zaiton lagi dan berlalu pergi .

Tasya terus masuk kedalam bilik nya. Bilik dia besar woi ,tapi sayang takde toilet . Hmm kampung suka letak toilet satu je .

"Solat ? Telekung pun aku tak bawak , Bukan tak bawak ,memang tak pernah beli  pun "prologue nya sendiri sambil tergelaj kecil . Apa tah kelakar "nak kena mintak dekat ummi ke ? "Soal nya lagi. "Mintak jelah kannn " ucap nya . Dia terus menyusun barang kepeluan yang ada kedalam almari dan dia terus turun kebawah .

Rumah tu dua tingkat dan yeah cantikk sangattt. Macam rumah

Peluang Where stories live. Discover now