Hilang

418 4 0
                                    

Aku hilang dalam dunia ku sendiri . Hilang tapi hati ingin dicari . Ingin dicintai , bantu aku ... Aku buntu .....

"Cik , cik ... Cik!"panggil pemanduan grab itu . Tasya yang tertidur itu terus bangun dan keluar dari kereta pemilik grab itu . Dia membayar bayaran yang diminta oleh pemanduan grab .

"Welcome back tasya , this is your place " ucap nya sendiri . Dia terus mengambil kunci dan dibuka pagar itu . Rumah agam yang besar itu ditatap penuh hiba .

"Mama ,papa .... Tasya rinduu... Hiks..hiks"ucap nya dan menangis diluar pintu . Hujan pun mula membasahi bumi . Dia terus memberi salam .

Dan keluar seorang wanita tua tapi masih gagah .

"Ya allah ,tasya ! " Jerit wanita itu teruja . Dia terus menghampiri tasya dan dipeluk erat .

"Nek Pah .... "Tasya terus memeluk nek pah . Wanita tua yang memang diarahkan untuk menjaga tasya dan juga rumh itu . Nek Pah dari dulu duduk situ , tasya keluar rumah tu lepas je mak ayah dan keluarga dia kemalagan. Nek pah lah yang menjaga semua keperluan Tasya . Tapi akhir nya tasya keluar dari rumah itu meninggalkan nek pah di situ .

"6 tahun tasya tinggal kan nek pah ,tasya apa khabar ?"soal Nek pah membuka biacara. Tasya pula duduk disamping nek pah .

" Tasya sihat ,nek pah sihay ?"soal tasya kembali . Nek Pah hanya tersenyum kecil dan mengangguk kepalanya.

"Mana kamu menghilang 6 tahun ni Tasya ?"soal Nek Pah lagi .

6 tahun lepas ~~

"Mama papa tak sayang tasya !!!!! Mama tinggal kan tasya !papa pun sama ! Kenapa senua oranv tinggal kan tasya ! Macam mana tasya nak hidup !!! "Suara nya bergetar menahan amarah dan kesedihan . Dia baru sedar dari koma dan mendapati semua ahli keluarga nya terlibat dalan kemalangan dan meninggal dunia . Yang selamat cuma diri nya seorang kerana satu keajaiban mungkin .

"Sabar tasya ,semua ni ada hikmah nya. Kamu kena kuat " suara Nek Pah menenagkan Tasya . Dia peluk badan tasya itu .

"Kenapa !!!!! "Jerit nya lagi dan dia pengsan. Doktor telah memberikan dia ubat penenang .

" Tasya , Nek Pah akan jaga kamu "ujar Nekpah . Mereka berada dirumah tasya,tasya pula masih bertongkat kaki nya retak akibat hentakan dikereta  jadi dia kena memakai tongkat unruk tunggu kaki
nya pulih

" Tasya nak mama papa "renggek tasya  lagi . Dia terus menangis dan terus menangis.

Hampie setahun dia kehilangan keluarga nya dan dia sudah boleh menerima kehilangan itu tapi makin lama perangai nya semakin pelik.  Dia makin nakal ,tak dengar cakap ,dia pentingkan diri sendiri .

"Tasya kamu nak kemana ?"soal nek pah pada tasya ,yelah dah pukul satu dia nak pergi mana .

"Jangan sebuk lah "balas tasya dan terus keluar tanpa menghirau kan Nek Pah .

Bunyi music di dalam club itu menengelam kan semua masalah nya . Ye lepas je accident tu ,dia jumpa sorang laki dan dua orang rakan nya yang lain. Disitu lah tempat dia melepskan segala masalah nya dan disitulah dia mencari ketenang .

"Davidd!!! Im so happy todayyyy " jerit Tasya gembira . David yang berada disebelah nya juga turut bergelak tawa seronak .

"Good baby girl " ucap david dan mencium pipi Tasya . Tasya hanya membiarkan nya entah kenapa dia seperti itu .

Sally ,jeri dan david . Rakan baru nya . Rakan lama nha semua dia benci . Entah kenapa  ,dia seperti sudah di rasuk setan .
Air setan itu diteguk berkali kali ,pada awal nya dia tidak suka akan rasa nya yang pahit dan busuk itu tapi kesudahan nya . Dia makin suka dan suka .

"Tonight will be great ,your house or mine ?"bisik david ditelinga tasya . Tasya pula hanya tersenyum kecil .

"Astagfirullahalazim ! Tasya ! Kamu buat aoa ni ?!" Jerit nek pah melihat Tasya dan david saling berpelukan mesra .

"Just shut up "ucap David marah ,tasya pula sudah hayal . Mereka berdua mabuk.
Nek Pah di biarkan pergi ,mereka berdua terus masuk kedalam bilik Tasya .

"Astagfirullahalazim ,tak boleh jadi ni "getus Nek Pah dan pergi mengambil telefon nya. Dia terus menghubungi sesorang . "Daniel ,datang rumah arwah tuan Ismail sekarang" ucap nya tegas.

Suara di dalam telefon hanya mengiyakan sahaja. 

"Babee ~~ , i lovee you soo muchhh "ucap Tasya sambil tangan nya membuka butang baju milik David . Dia tidak boleh kawal tingkah laku nya . Dia dah gila rasa nya .

"Me to baby , Tonight is our night babe "ucap david pula, dia menciup bibir Tasya perlahan . Tasya hanya tersenyum malu .

"Asya ! Kau buat apa ni ?! "Seseorang menerhja masuk kedalam bilik tasya.

"Erh ! What's your problems man !"ucap David tak puas hati . Dia terus bangun dari baaringan nya dan pergi kearah Daniel . Ye daniel  yang Nek Pah call tadi .

"Kau diam !"arah Daniel geram memandang kearah David yang sudah separuh bogel itu . "Tasya ! Kau ikut aku sekarang! "Jerit Daniel ,dia terus menarik tanvan tasya keluar dari bilik tapi dihalang david.

"Berambus lah bodoh! , Kau siapa nak halang kitorang ni ?"soal David tak puas hati  pada Daniel.

"Sepatutnya aku yang tanya kau ! Kau tu buat apa dalam rumah orang ni?! Kau nak rosak kan anak dara oranvg?! "Balas Daniel pula . Tasya pula hanya tersenyum sinis .

"Diam lah daniel ,berambus . I just need lovee right now" sampuk tadya pula . David tersenyum riang . Daniel ? Tak puas hati bro .

"Eh bodo ! Kau pikir mak ayah kau suka ke tengok perangai kau ni ! Kau pikir diorang happy ke siut?! Ini ke mak ayah kau harap kan dari anak dia ni ! Ini ke Aisyah Natasya Dato Ismail!!! "Suara Daniel naik seoktaf,mata nya kelihatan berkaca menahan marah dan sedih . "Ini ke Tasya ! Perangai macam ni ke yang mak ayah kau nak tengok ! Kau rasa diorang suka ke dengan perangai kau sekarang ni !?"tambah Daniel lagi . Tasya pula sudah menangis tapi dia tahan. 

"KAU TAK RASA APA AKU RASA LAH DANIEL !"blas tasya pula .

"Kau tu patut bersyukur! Aku ni tak oernah rasa kasih sayang mak ayah aku ! Kau ?! Kau dapat jumpa mak ayah kau sampai kau besar dan pandai tapi aku ! Aku jumpa pun tak pernah ! Diorang buang aku dejat tong sampah Tasya ! Kau kira bertuah dapat semua benda tasya !"tambah daniel pula .

"Tapi diorang tinggal kan aku macam ni dan ini lah kemahuan aku !jadi kau tak payah sebuk ! " Balas Tasya yang masih degil ."akuu benci dia ! Dia ambik mak ayah aku !"ucap Tasya lagi . Daniel yang mendengar automatically menampar wajah Tasya.

"Dia ambik sebab dia sayang mak ayah kau ! Kau ingat ni ! KITA NI MATI HIDUP DEMI ALLAH ! DIA YANG HIDUPKAN KITA DAN DIA YANG HIDUP KAN KITA !"ucap Daniel geram . Tasya hanya terduduk diam selepas ditampar oleh Daniel. Dia tak sangka daniel menampar wajah nya .

Daniel ,sudah seperti abang kepada dirinya . Danile merupakan anak angkat keluarga Tasya . Dari tasya kecik Daniel sudah ada. Daniel di ambil oleh Tuan Ismail ketika bayi ,dan dia di jumpai di tepi tong sampah. Ketika itu tuan ismail melalu lorong yang kecil dan terdengar bunyi bayi dan yeah itulah Daniel.

"Aku..be.nci kau ! "Ucap Tasya dan terus berlalu keluar menaiki kereta nya . David ? David sempat mengikuti Tasya,Daniel pula hanya terduduk dan menangis . Dia buntu ,dia buntu nak buat apa untuk tasya redho dengan ketentuan ilahi.

Sejak itu lah David dan Tasya menjadi rapat . David yang sering dengan diei nya,lebih lebih lagi ketika tasya dalam kesulitan

End Flash back

Peluang Where stories live. Discover now