Prolog

4.1K 115 41
                                    

Don't ever enter my world because once you get in, you won't be able to get out ~ Aiden

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Don't ever enter my world because once you get in, you won't be able to get out ~ Aiden.

Bunyi pistol yang bertembakan menganggu tidurku. Buku yang ada pada dada diletak tepi. Badannya diregangkan supaya dapat membetulkan urat badannya. Siapa pulak main pistol-pistol ni? Ke aku masih mimpi?

Aina meluaskan pendengarannya, dengan teliti setiap bunyi didengari tetapi tiada pula bunyi tembakan tadi. Aina angkat bahu. Biarlah! Mimpi je tu.

Kaki mulusnya menuruni katil melangkah keluar dari bilik. Malas sangat langkah itu.

" Aku rasa... Aku mimpi je tu. " gumam Aina perlahan dengan ketawa kecil. Rasa yang berdebar tiba-tiba cuba dihilangkan.

Aina menggeleng lalu ditarik dan dihembus nafasnya berulang kali agar debaran makin berkurang.

Dengan pakaian tidurnya yang seksi, dia menuruni tangga dengan langkah malas sambil itu rambut panjangnya dibetulkan.

Raut wajah gelisah papa dan mamanya menyapa pandangan matanya. Timbul rasa aneh di situ. Ada sesuatu yang akan jadi ke?

" Aina masuk bilik sekarang! Jangan turun selagi papa tak benarkan Aina turun. " arah suara garau papanya itu berbaur ketegasan, mata itu galak pandang sekeliling seperti akan ada sesuatu yang berlaku.

Berkerut dahi Aina dengan kelakuan pelik papanya itu. Arahan yang diberi juga rasa lain macam je. Apa yang jadi ni?

Bunyi hempasan pintu utama mengejutkanku, dapat aku dengari dengusan kasar dari papaku itu. Sejurus itu, masuk seorang lelaki bertopeng masuk ke dalam banglo papanya.

" Aina masuk sekarang! " arah papaku untuk kali kedua.

Aku mengangguk dan terus mendaki tangga dengan pantas, dapat aku dengari setiap tembakan yang berbunyi dibawah sana.

Rasa panik dan takut belenggu dalam diri. Bagaimana dengan papa dan mamanya nanti? Abangnya juga sedang bekerja tika ini membuatkan dia makin gelisah.

'Abang baliklah abang...' doa hati kecil Aina.

Aku masuk ke dalam bilik,  pintu cuba ditutup tetapi tangan sasa seseorang yang menghalang membuatkan aku terkejut. Bila lelaki itu ada dibelakangnya?

Aina cuba sedaya upaya menutup pintu bilik, tetapi tangan sasa itu menolak kuat pintu itu membuatkan aku jatuh terduduk dibawah lantai.

" S-siapa a-awak? " terketar-ketar suaraku bertanya.

Selimut diambil kasar untuk menutupi kakinya yang terdedah.  Aina mengigit perlahan bibirnya. Gelisah apabila dia tidak memakai tudung.

Senyuman sinis dari lelaki itu menakutkan aku. Pertanyaan itu tidak langsung dijawab oleh lelaki itu malah hanya diam tanpa bicara dengan mata itu tajam pandang ke arahnya.

Ada sesuatu yang disembunyikan oleh lelaki itu disebalik belakang badannya. Lelaki itu mendekatiku manakala aku pula bingkas bangun dari duduk untuk melarikan diri, tetapi belum sempat aku bangun. Lelaki itu dengan pantas menyuntiku dengan ubat tidur menyebabkan Aina terkulai layu di situ.  

Selimut diambil dan ditutup kaki perempuan itu. Lelaki itu pantas menuruni tangga dan terus memberi arahan pada anak buahnya.

" Andiamocene da qui "

Jeritan musuhnya yang bergema menyuruhnya untuk melepaskan anaknya yang berada dalam cempungan itu dibiarkan sepi. Sudah diikat kemas musuhnya itu. Musuh yang dia tidak akan pernah lepaskan. Never!

Ada tangisan dan kesakitan dan itu yang dia mahukan. Rasa puas bila airmata musuhnya itu jatuh tepat depan matanya. Senyuman sinis itu setia pada bibir merah itu.

there may be changes to this story due to the action scenes.

@eyradyeamoiedef
@iman_Achel
@NoralianaAnne

Already publish Hak Milik Tuan Aiden.

Sorry yg i tk tag... I tag siapa yg suruh i tag je. Sorry...

Hak Milik Tuan Aiden (HMTA) [ EBOOK ]Where stories live. Discover now