The 13

1.2K 131 2
                                    

Aku melihat sekeliling. Ya, aku seorang agent rahsia yang sedang bersembunyi daripada beberapa orang musuh yang belum sempat aku tumpaskan. Dan peluru aku hanya tinggal 2.

"Shit"

Aku hanya mampu menyumpah seranah di dalam hati aku.

"Hey Yun! Keluarlah! Kalau kau sembunyi maksudnya kau tu pengecut!" jerit ketua mereka kuat. Aku tiada jalan lain. Aku kena menggunakan segala tenaga yang ada! Aku keluar dari tempat persembunyian aku. Mataku terbeliak. Pistolku jatuh diatas jalan.

Sebuah lembaga hitam dan besar memegang ketua kumpulan musuh aku. Muka mereka pucat tidak berdarah. Dan pasti, lembaga tadi yang menghisap darah mereka. Aku menggigil ketakutan. Lembaga itu mempunyai aura yang seram sejuk. Aku berlari demi menyelamatkan diri daripada lembaga tersebut.

Tidak semena-menanya aku jatuh tersadung disebabkan batu yang berada di jalan tersebut. Lembaga itu berhenti betul-betul di depan aku.

"GILIRAN KAU PULA, SAYANG"

Suaranya garau dan dalam dia itu membuatkan aku takut dan dalam masa yg sama macam pernah dengar suara tersebut. Dia mula hendak mencium aku.

"TIIIDAAAKK!!!"

_______

"TIIIIDDAAKKKK!!!" aku membuka mataku luas. Terlihat sesuatu yang menggerunkan menjadi pandangan pertama ketika aku membuka mata untuk hari ini.

Pang!

"Aduh!" Kim Taehyung jatuh tergolek di sebelah kiri aku. Dia mengerang kesakitan sambil memegang pipinya. Aku tidur di sebelah kanan dan tangan aku yang naik pun sebelah kanan lalu bila aku tampar dengan kuat dia pun terdorong kearah kiri aku.

Terus aku bangun dan berdiri jauh dari diri dia. Nafasku turun naik. Seram. Itu saja yang boleh aku nyatakan sekarang ni. Dia melihat aku dengan pandangan yang menyakitkan. Tangannya masih mengusap pipi kirinya yang berbahang.

"Sakit tahu!"

"Salah kau jugak! Sapa suruh nak cium aku tadi!!"

"Kau ah! Aku panggil! Aku jerit! Aku lompat-lompat atas katil kau, kau tak bangun²!!!"

"Boleh dak kau gerak aku dengan cara lain!!!!"

"Tak boleh! Hoshi Hyung cakap cara nak bagunkan kau adalah dengan panggil sayang dan cium kau, tapi! Apa yang aku dapat adalah tamparan maut kau!!!!!"

"Kau tau tak Hoshi tu saja gunakan kau??" kataku pada Taehyung. Mata terbeliak. "B..bo??"

"Dia pernah try buat macam tu kat aku last².." aku angkat bahu. "Jadi macam kau.."

Taehyung mendegus geram. Kena tipu. Itulah perkara paling dia tak boleh terima. "Anak-anak! Mari makan!" Ommaku melaung dari bawah dengan kuat. Aku dan Taehyung turun kebawah.

_____

Mataku dan Taehyung memandang kearah Hoshi yang sedang membuat riak muka innocent. Menyampah. Itu sahajalah yang boleh aku terangkan sekarang.

Aku menyuap nasi kedalam mulutku. "Errmm.. Taehyung nak cari kerja tak??" Tiba² sahaja appa aku menawarkan pekerjaan pada Taehyung. Taehyung memandang mukaku dengan riak blurnya. Dia mengangkat kepalanya berkali-kali kearahku. Aku menelan nasi di dalam mulutku.

"Ni, appa aku tanya, kau nak tak kerja dengan keluarga kami??" Kataku pada dirinya. "Dijamin gaji berpatutan.." Sampuk Dino di sebelah Hoshi. Taehyung membuat mulut 'O'.  "Nak tak??" Tanya ommaku pula.

"Emm.. Boleh jugak!"

________

"APA TAE?? KAMU KERJA??!!" Jeritan seorang perempuan di talian telefon Taehyung membuatkan telinga Taehyung berdengung mendengarnya. Pergghh, dahsyat siot...

Taehyung meletakkan kembali telefonnya di telinga kanan dia. "Nae omma, takkan Tae pergi basuh jamban rumah orang kot..." Ujarnya, kedengaran sedikit menyampah dengan soalan ommanya.

Ommanya mendengus. "Tae kerja apa?? Omma tak kisah kalau kamu lipat baju jiran sebelah sekali pun, lagi pun kamu suka nak berdikarikan??" ujar ommanya. Taehyung tersenyum. "Betul ke omma?" soalnya lagi. Ommanya hanya "hmm" di talian. "Tae kerja dengan keluarga kawan Tae!" Taehyung berkata dengan ceriannya.

"Kerja apa??"

"Pelayan restoran Mee!"

"Oh! Baguslah! Berusaha ya Tae! Omma kena letak dulu, bye Tae nanti kita sambung!" kata ommanya di hujung talian. Taehyung tersengih. Seronok juga dapat ibu sporting mcm ni!

______

"Macam mana??"

"Okay, mak aku bagi~~"

Aku membuat Thumbs up pada Taehyung. "Bila boleh start??" Tanya dia.

"Esok pun boleh" balasku pada dirinya.

TBC~~

____________________________________

Author note:

Hai, macam mana chapter ni?? Vote and comment. Author tengok bts MCD Let's dance tak silap?? Jhope dirty minded betul!!! Geli siot author tengok. Hahahah!!!

 Hahahah!!!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
new romantics | kthWhere stories live. Discover now