The 17

1.1K 118 9
                                    

"Yah! Korang okay tak?!" Tanya Taeyeon secara mengejut dan mereka semua datang kearah kami berdua.

Freeze. Aku dan Taehyung terkedu. Terus aku tolak dia dan kami berdua duduk di gelanggan itu dengan muka yang merah. Nasib mereka tak tanya apa.

________

Aku dan Taehyung tunggu di perhentian bas. Dah la malam sejuk pula tu. Sedang kami menunggu bas aku melihat salji turun dan terpandang sesuatu.

"Wahh"

Laju tangan aku menadah salji itu. "Snowflakes" kataku dan melihat kepingan salji bentuk bunga itu. Snowflakes itu aku tunjuk pada Taehyung yang duduk di perhentian bas itu. "Tae! Snowflakes!" Ujarku teruja. Dia melihat sebelum tersenyum.

"Yun" panggil Taehyung. Aku menoleh melihat kearahnya. "Nae?" Dia menarik nafas yang panjang sebelum melepaskannya. Aku rasa aku tau apa dia nak cakap.

"Aku rasa aku suka kau-- eh?? Kau melutut ni kenapa??" Hairan Taehyung dan melihat diriku.

Aku pegang tangan dia dan melihat mukanya. "Tae, dah lama aku tunggu kau kata macam ni! Sebenarnya dah lama aku nak kau jadi Sugar Daddy aku tau!" Ujarku dengan mata berkaca. Terharulah katakan. Taehyung tergelak.

"Ah wae??"

"Sugar daddy??"

"Yalah kenapa??"

Taehyung mendekatkan mukanya pada telingaku. "Aku boleh jadi lebih dari sugar daddy kau, kalau kau bersetuju kahwin dengan aku" bisiknya dan membuatkan mukaku merah. Dia ketawa perlahan melihat reaksi aku. Apa benda aku fikir ni? Terus dia cium dahi aku dan peluk aku.

Ah, selesanya.



___________

Dan kami pun bercinta sampai akhir tahun sekolah tinggi. Hoshi pun dah mula sambung belajar kat kolej. Dino pun dah jadi junior sekolah aku. Aku secara tak sengaja di lantik oleh guru disiplin sebagai penolong ketua pengawas.

"Tae! Soalan ni jawapan dia yang nilah!!"

"Tak! Macam ni!"

Sedang bergaduh itu kami bertaruh. Boleh pulak aku terima. Tak tahu pula padahnya agak dahsyat.

"Kalau kau salah, cium pipi aku!" Kata Taehyung. "Okay, kalau kau salah dukung aku pergi dapur." Ujarku dan ugh, macam biasalah..

Lepastu...

Taehyung menunjukkan pipinya kearah aku. Aku secara paksa rela cium pipinya. "Ohyeh!" Jerit Taehyung. Apa yang seronok sangat tak tahulah. "Naik belakang aku." Kata-katanya membuatkan aku tersenyum. "Jinjja??" "Ha'a cepatlah" terus aku naik dan dia piggy back aku sampai dapur. Syokknya!! Lama appa tak buat mcm ni kat aku.

"Hhohoho! Jom aku masak, kita makan!" Kataku dan dia turunkan aku di dapur. Dan aku memasak ramyeon untuk kami berdua.

Beberapa bulan selepas itu,

"Yunlee! Akhirnya gradute pun kamu!!!" Jerit Puan Mina dan memeluk aku. Hoshi datang kearahku dengan sejambak bunga di tangannya. Aku melihat kearah Taehyung. Dia bersembang dengan omma dia dan Hyungnya. Pergh, fab gila aku tengok mak dia.

Well, Taehyung kayakan?? "Yun! Mari ambil gambar sama²!" Panggil Taehyung kepada diriku. "Chan pun nak masok!" Jerit Dino nak masuk diantara aku dan Taehyung. "Oppa pun nak!" Hoshi pun turut join. Jambak bunga itu di baling kearah muka Puan Mina.

"SOONYOUNG!!!"

"Ha! Cepat sapa lagi nak masok??" Apabila Encik Sehun berkata begitu, terus kawan-kawanku join masuk. Dan kami terus amik gambar bersama²!

The End~

____________________________________

Author note:

Yeah! Ff ni dah habis! Nanti bolehlah author update ff baru author. Wait, ada epilouge!

The Wizard Of Jungkook!

Sokonglah fanfic buatan author anda ini!

Last pic,

Last pic,

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.
new romantics | kthTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang