10 •• LRT

21K 849 137
                                    

"Dira, nanti waktu balik aku tunggu kat bawah." Hadif berkata perlahan selepas kami makan tengah hari bersama-sama. Hadif dan aku berbeza department.

Aku mengangguk setuju dan melangkah keluar dari lift yang tiba di aras sebelas. Ruang kerja aku kini di bahagian Research and Development. Dan aku belum bertemu dengan boss R&D kerana dia ada meeting di luar awal pagi tadi.

Duduk di meja, jari ku ketuk perlahan kerana tak tahu nak buat apa. Aku belum mendapat sebarang tugasan dari boss, jadi aku hanya merenung borang kursus lanjutan yang ditawarkan padaku dan Hadif oleh Puan Azniza tadi. Menurut Puan Azniza, kursus itu memang ditawarkan pada staff yang baru masuk bekerja dan bertujuan untuk memantapkan lagi kemahiran dan pengetahuan dalam skop kerja masing-masing.

Akhirnya, pen aku capai dan aku mula mengisi butir-butir peribadi aku di ruang yang disediakan.

"Eh, Nadhira kan?" Aku mengangkat kepala memandang ke arah suara yang menegurku.

"Ya. Ya.. Panggil Dira je." Aku bangun dan tersenyum.

"Boss panggil. Pergi sekarang ye." Dia memberitahu aku sambil menilik aku atas dan bawah. Riaknya seperti menyinis sedikit. Terus mata aku menghala ke bilik boss yang sudah terang benderang. Tadi sebelum keluar lunch, bilik itu memang gelap.

Terus aku jadi kecut perut untuk melangkah. Sebuah fail yang mengandungi segala butiran mengenai diriku dan sejarah pendidikanku aku bawa menuju ke bilik tersebut.

"Assalamualaikum."

Lelaki yang sedang duduk di meja itu mengangkat kepala dan memandang ke arahku tapi tak menjawab salamku. Lama aku berdiri tercegat di tepi pintu itu hingga akhirnya dia berdehem perlahan.

"Waalaikumsalam. Ehem.. Sila duduk." Dia menutup fail di hadapannya dan bersandar di kerusinya memerhatikan aku. Aku yang gementar hanya mampu menghulurkan senyuman.

"Nadhira Sofea.." Dia menyebut namaku perlahan sambil menghulurkan tangan meminta fail yang berada di tanganku. Terus aku hulur tanpa ragu-ragu.

Lelaki ini kelihatannya seperti berumur dalam lingkungan 30 an. Dia kelihatan matang dan berkarisma. Jambang halus di sekitar pipinya memang sangat menarik perhatian gadis-gadis untuk memerhati lebih lama. Gayanya smart, tapi tak dapat menandingi aura kekacakkan Raez Rafael. Penuh dingin dan dominan. Raez mempunyai sepasang mata yang sangat memukau. Matanya itu mampu menakluki jiwa seseorang. Matanya mempunyai daya untuk menguasai hati seseorang. Itu yang aku rasakan setiap kali memandangkan mata itu.

Ish!

Kenapa aku nak bandingkan lelaki ini dengan Raez pula? Aduhhh..

Segera ku balik ke realiti asal. Lelaki ini masih meneliti dokumen milikku dengan penuh kekusyukkan.

"So, nama I Hudzairi. Boleh panggil Hud. You akan berada di bawah seliaan I hingga tempoh perkhidmatan you confirm iaitu selama setahun." Suaranya perlahan dan matanya masih fokus memandangku.

"Ya.. baik Encik Hud." Aku hanya mengangguk kecil.

"I tak nak you panggil I Encik. Ia terlalu formal. Cukup dengan Hud. Nanti susah kita nak bekerja kalau terlalu formal. You akan kekok. Kalau kekok, macam mana nak ada kesefahaman kan?" Wahh! Gayanya kini sangat santai dan lebih mesra. Aku berasa sangat lega.

"O- okey Hud." Aku pula rasa segan. Dia ketua aku kot. Macam biadap pula hanya memanggil nama saja.

"So, Nadhira atau sofea?"

"Dira."

"Okey, Dira asal dari Ipoh? Sekarang menyewa?"

"Tak. Saya tinggal dengan ibu saudara saya."

RASMI MILIKKUWhere stories live. Discover now