Chapt 1

497 55 12
                                    

29:00 am

"Kalau boleh putar balik masa, aku akan ubah segalanya."

"Aku akan cuba selamatkan unnie. Aku menyesal tuduh dia. Aku rindukan dia"

00:00 am

[Author p.o.v]


"Yunha! Tolong pergi beli coffee and bread kat starbuck boleh tak? Kita tak de benda nak makan hari ni huwarghhhhhhhhhh" Hyera berbaring di atas sofanya sambil membuat muka cute memandang ke arah Yunha,adik kesayangan dia itu.
"Kau lah pergi beli! Asal aku plak yang kene beli?" Yunha menolak kepala Hyera perlahan ke tepi. "Alah macam mana kalau ade penculik nak culik aku, aku ni dah lah cntik comel semua nak kat unnie. Kau tak takut ke? Nnti kehilangan aku?" Hyera membuat muka manis dia dan memberikannya kepada yunha. "Tak. Tak takut" Yunha menggelengkan kepalanya sambil memfocuskan dirinya kepada tv yg berada di depn mereka itu. Yunha khusyuk melihat program happy together sbb ade wanna one, boy band yg sngt diminati dia.

"Kau ni tak pernah take care pasal aku" Hyera baling bantal yg berada di sofa itu ke arah Yunha. Yunha tersedar dri khusyuk nya itu terus membalas semula kata kata Hyera. "Hyeeeeee kau kan karate champion! Kau patut kesian kat aku ni hah sebb aku takde pape dah lah lembik lemah nnti kene ro-" Yunha cuba menghabiskan kata kata dia iti ttpi mulutnya di tekup rapi oleh tangan hyera. "Dah dah aku pegi. Asyik asyik ugut aku dgn perkataan rogol kau tu. Pikir ade orng nak sngt ke ngn kau tu?" Hyera berkata seraya berjalan mengambil kunci kereta nya di meja dan dompetnya di laci yg berdekatan dgn ruang tamu itu. "Adelah, ni dia nak aku" Yunha menunjuk ke arah tv itu yg tngh memaparkan shot park woojin. Hyera menggelengkan kepala dia dan terus menuju ke arah pintu. Kebetulan program happy together itu tamat, Yunha terus berlari mengambil kotnya. "Nak ikut!" Yunha berlari masuk ke dalam kereta. Hyera hanya masuk ke dalam kereta dan mula menghidupkan enjinnya.

Mereka berdua hanya ada satu sama lain sejak omma appa mereka meninggalkan berduaan di dunia ini 9 tahun lepas. Punca kematian dorng still tak dpt dipastikan tetapi polis dah tutup kes mereka. Hyera yang berumur 22 tahun itu telah sedaya upaya berusaha memberikan kebahagiaan kepada adik kesayangannya itu. Dengan hasil titik peluh hyera, dia telah berjaya membeli sebuah rumah dgn kelengkapan yg lengkap bersama kolam dan gym and sebuah kereta Audi berwarna merah. Ini semua jasa kawan Hyera yg dikenali sebagai anak ceo korea yang terkenal. Sekarang mereka berdua hidup selesa bersama sama.

Hyera memandu terus ke starbuck itu. Yunha di tepi nya membuka radio saluran hits kpop dan mendengarnya. Dia mengangguk anggukkan kepala nya mengikut rentak lagu bts run. Well bts fav band dia number 2 so no wonder lah kalau dia hafal lirik lagu tu. Hyera di tepinya memandang yunha pelik kerana jarang perangai gila bts dia tu dtg balik.

Hyera memakirkan kereta nya di tmpat parking kereta yg disediakan oleh pihak starbuck. Kedua dua mereka masuk dan memandang sekeliling untuk mencari tmpat duduk. Yunha yg telah mengattack stu tmpat duduk itu terus menarik Hyera ke situ. Belum sempat mereka duduk, tiba tiba dua orng lelaki yg memakai mask dtg merempuh mereka.

"Our places. We came here first" namja yg memakai mask itu berkata. Mata dia sepet dan dia memakai cermin mata tanpa kaca. Seorng lagi namja di tpi nya itu berambut perang muda dan memakai mask berwarna hitam mempunyai tulisan Bass. Yunha ke depn untuk mempertahankan tmpat dia dan Hyera. Dia membalas semula kata kata namja itu. "Mana nama kau? Aku tak nampak pun?" Yunha berkata sarcastik.

"Niiiii ape?" Namja yg memakai cermin mata itu menunjukkan sesuatu di atas meja. Yunha meneliti meja itu lama. "Mana ade! Tipu!" Yunha memarahi namja itu. Kedua dua orng namja itu tergelak tngok kebodohan Yunha. "Yah! Suka hati je permainkan adik aku. Kau sini kau" Hyera cuba menarik rambut namja itu ttpi dihentikkan oleh Yunha.

"Dah lah Hyera. Jom kita blah. Mamat ni gila. Hilng selera makan aku" Yunha berkata memperli kedua orng namja itu. "Siblings tpi panggil kau aku? Wow intresting!" Namja berambut perang itu pula berkata. Yunha dan Hyera yg ingin melangkah itu terhenti mendengar kata kata itu tadi. Mereka berdua serentak memberikan kedua orng lelaki tadi pandangan mata membunuh.

Kedua dua orng namja itu terkaku melihat pandangan mata yg diberikan oleh Yunha dan Hyera. Hyera menyerang kedua orng dgn menarik rambut ke dua dua namja itu sehingga kan orng di dlm kafe itu memberikkan perhatian kepada mereka berempat. "Yah yah! Sakit!" Namja memakai cermin mata itu mengerang kesakitan. Yunha menarik hyera dri terus mencederakan kedua orng namja itu. Akibat tarikan kuat yunha, hyera tertarik kedua dua mask yg dipakai oleh namja itu.

Seluruh kafe itu terdiam melihat ape yang berlaku. Hyera jatuh ke lantai manakala yunha cuba mengangkat hyera. "Korng dua ni kan! Tak reti nak hormat orng ke! Adab ma-" Yunha yang memarahi mereka itu serta merta terhenti apabila melihat kedua dua orng namja di depn nya sangat di kenalinya. "Park Woojin Kang Daniel"
Perkataan yang dikeluarkan oleh Yunha menggemparkan seluruh kafe. Yeoja di dalam kafe itu segera mengeluarkan phone mereka dan mengambil gmbar kedua orng artis dri wanna one band.

Mereka yg lain sebok dgn menangkap gmbar mereka manakala yunha dan hyera terhenti seketika. Daniel dan Woojin mengambil mask mereka dri tangan hyera lalu terus keluar dri kafe itu tanpa menyedari mereka tertinggal dompet mereka di atas meja. Hyera dan yunha tergamam memandang stu sama lain.




To be continued
Please wait for the next chapt
vote and comment!


First chapter guys>< cmner? Okay tak^^) comment!

29 a.m Where stories live. Discover now