Chapt 24

211 26 1
                                    

26:00 am


[Yunha p.o.v]

Aku memalingkan muka aku di sebalik dinding apabila woojin memandang ke belakang. Aku kene buat ni. Disebabkan dorng tak nak bawak aku jumpa hyera, aku kena guna cara ni. Dari pagi lagi, aku senyap senyap ikuti woojin dan daniel. Aku tau dorng akan berjumpa dengan hyera jugak. Tempat ni jauh dari bandar, no wonder lah aku anggap hyera dah mati. Aku peratikan woojin dan daniel yang sedang duduk menunggu seseorng. Rae hyuk yang dari tadi di tepi aku hanya memerhari gerak tingkah aku. "Woi, lama lagi ke" raehyuk akhirnya bersuara. Aku memandang dia. "Hmm, aku nak tngok dorng tunggu siapa" aku berkata. Mata aku tertancap kepada seorng gadis tiba tiba, rasa sedeh mula bertandang dalam hati aku. "Hy-hyera" air mata aku mula bertakung. Kelihatan woojin dan daniel tersenyum melayan hyera di situ. "Akh-akkh kerengga" Rae hyuk di tepi aku menjerit kesakitan. Serentak dengan itu, aku dengar daniel dan woojin bangun dri kerusi yng mereka duduk. Bunyi kerusi itu menanda kan yang mereka terganggu. "Nuguya?" Daniel bersuara. Aku hanya memalingkan diri di penjuru dan biar rae hyuk hadap benda ni. "Naya!" Rae hyuk keluar dari tmpat persembunyian kami so aku takkan tertangkap. Bijak dia. "Oh rae hyuk. Meh lah sini" hyera memanggil. Rae hyuk hanya berlalu pergi meninggalkan aku keseorangan disitu. Nasib tidak tertangkap.







27:55am







[Daniel p.o.v]

Aku tau ade seseorng di sebalik dinding itu. Sebenarnya aku dpt rasa mmg ade orang perhati. Bukan rae hyuk. Ni mesti orang lain. Sbb rae hyuk buat ape dia nak perhati orng lain sedangkan ini kawasan perumahan hyera. Dia kan baik sangat dengan hyera. Buat ape nak mengintip? Hyera mengajak kami masuk ke rumah nya ttpi aku suruh mereka masuk dulu. Aku nak tau siapa disebalik dinding itu. Aku berjalan perlahan untuk tidak mengejutkan orang itu. Hampir berjengket aku. "Nae saem! Saya balik sekarang" aku dengar suara orang itu teliti. Yeoja. Belum sempat aku menegurnya, yeoja itu sudah lari ke kereta dia. Dari pandangan sisi sahaja, aku dah tau, tu yunha. Nampak sangat dia ikut woojin dan aku ke sini. Aku mengeluarkan phone dan terus menghantar text ke yunha. We need to talk cha yunha aku menekan butang send dan terus memasukkan phone aku ke dalam poket semula. Nampak nya, dia dah tau.





25:59 am






[Author p.o.v]

"So beautiful beautiful
geu nugu boda areumdaul neonikka
apeuji ma ulji ma
neol hyanghan noraega
deullindamyeon dashi dorawa" perlahan nyanyian hyera itu kedengaran. Dia mula meminati lagu itu hanya selepas beberapa kali mendengarnya. Maklumlah, kumpulan favouritenya, wanna one yang menyanyikan nya. "Hui hyera" daniel memanggil hyera ttpi tidak diendahkan olehnya. Dia memanggil lagi. "Ape d-" cupp pipi hyera dicium sebelum sempat hyera memalingkan mukanya ke arah daniel. "Tulah, sebok nyanyi lagi, kan dah kene" daniel berkata tersengih. "Kau ni kan!" Hyera berkata smbil memulas telinga daniel. "Aduh sakit sakit" daniel mengeluh kesakitan. Dia pura pura merajuk untuk menarik perhatian hyera itu. Hyera memandang daniel yang sedang duduk di atas kerusi sambil membuat muka kesian itu. Terus hyera berjalan menuju ke arah kerusi itu. Daniel tersenyum. Dia sangkakan yang dia telah berjaya buat hyera kesian terhadapnya ttpi dia salah apabila hyera menyepak kerusi yang daniel duduki itu sehingga menyebabkan dia jatuh dari kerusi itu.  "Padan muka kau" itu ayat terakhir yang hyera ucapkan kepada daniel sebelum dia berlalu pergi dri situ.




°••°••°••°••°








Rae hyuk merenung hand phone dia yang menyala itu. Dia memandang messages yang dihantarkan oleh yunha. Yunha betul betul nak jumpa hyera. Macam mana lagi yang rae hyuk perlu lakukan untuk elakkan mereka berdua bertemu? Hyera tak nak jumpa yunha. Macam mana kalau dorng berjumpa and pergaduhan besar berlaku and yunha akan ambil langkah drastik untuk bunuh diri? Dia bukan kenal yunha untuk masa yang sekejap, dia kenal yunha boleh dikira lama. Dia tau yunha. Bila yunha marah or sedeh, mesti dia ambil langkah bunuh diri. Macam dia tak tau semua ni. Mesti yunha sedeh bila jumpa dengan hyera nnti. Rae hyuk juga tau yg hyera tak nak jumpa dengan yunha. Hyera menyangkakan yang yunha cuba untuk bunuh dia. Han kyung dah cerita semua ni. Dia takut  kehilangan yeoja yg dia sayang.







Short chapter! But tunggu update yg seterusnya💕

29 a.m Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum