chapt 27

211 23 22
                                    

[Aemy p.o.v]

"Unnie" aku memandang ke atas apabila nama aku disebut. "Oh duduklah. Sementara tunggu Daehwi" Yunha duduk di depan aku sambil memerhati segala benda di depannya itu. Yes. Aku lah yang dia pandang. "Unnie- korang dua dah ehem ehem?" Yunha berkata. Terus muka aku memerah dengar pertanyaan dia itu. "Ehem ape kau ni yunha. Bawah 18 sila diam" Daehwi yang dtng dari belakang yunha itu menjawb. "Eiiii kau ni sotong kering! Aku 19 lah!" yunha menyerang daehwi dengan panggilan sotong itu.

"Eish budak ni! Nasib kakak kau suruh jaga kau! Kalau tak aku dah cekik cekik kau ni" daehwi berkata. "Unnie suruh jaga aku?" Yunha bertanya. Aku memukul bahu daehwi kerana dia terlepas cakap. "Ehehehe takde pape lah. Yunha nak ikut kan? Hah jom tapi macam perjanjian yang kita buat tadi lah" aku tersenyum. "Perjanjian ape aemy sayang ni buat" daehwi mencubit pipi aku dengan cara manja. Aku menolak tangan dia ketepi agar yunha tak jealous.

Flashback🐾

"Chillah, aku bawak kau jumpa hyera nae? Tapi, tolong aku siasat siapa lagi ada kat situ, sbb daehwi asyik ke sana je kebelakangan ni. Bukan aku jealous but hati aku rasa tak sedap"

"So kau nak aku buat macam mana?"

"Okay kau ikut je plan aku ni"

[Author pov]

Yunha jalan di belakang daehwi dan aemy apabila terpaksa meneman mereka untuk cari barang perkahwinan mereka lagi seminggu itu. "Urm korang lama lagi ke? Kalau lama lagi aku nak balik lah. Aku dah sakit kaki ni" yunha berkata memulakan plan. "Ouh. Teman lah kitaorng, kau betul dah tak larat ke" Aemy berkata. Dia juga berlakon sementara daehwi ditepi tidak tahu ape ape. "Erm penat ah. Korang dua date jelah eh? Bye!" Yunha berlari menjauhi Aemy dan daehwi dan terus ke grab car yang dia tempah tadi.

Perjalanan yang memakan masa 20 minit itu tidak lansung memenatkan yunha apabila dia teruja ingin berjumpa dengan unnienya dengan alasan tolong aemy siasat perkara tentang daehwi. Selesai saje pembayaran, terus dia ke tembok yang berdekatan dengan rumah hyera itu dan memerhati dari jauh. Kelihatan seorang yeoja dengan Rae hyuk keluar dari rumah itu diikuti oleh Hyera dan daniel. Yunha cuba untuk menahan air mata rindunya dan focus kepada ape yang mereka katanya.

"So erica, kau ngan daehwi mcm mana skarng?" Daniel berkata kepada erica sambil memeluk badan hyera rapat. "Iya pun suka, tak payah lah buat aku jeles kat sini" raehyuk berkata sambil memandang tangan daniel. "Ni bakal isteri aku. Tatau lah adik dia setuju ke tak nak aku kawin ngan kakak kesayangan dia ni. Apa apa hal nnti aku call woojin suruh settle dengan yunha" daniel berkata smbil tersengih. "Aku dah takde adik" Hyera berkata. Air mata yunha terus jatuh. Dia ingin saja mendapatkan hyera skarng ni tetapi di tahan oleh sepasang tangan yang memeluk dia dari belakang. "Jangan dengar kalau kau tak nak sakit lagi" Woojin berkata lembut dan hangat di tepi telinga Yunha. Yunha mengalirkan air mata dia laju dan terus memalingkan muka dia ke dada woojin. "Kenapa, kenapa jadi macam ni" yunha menumbuk perlahan dada woojin. Woojin mengengam tangan yunha dan terus mencium bibir si gadis itu perlahan bagi menenangkan dia.

°•°•°•°•°•°•°•°

Aemu mengeluh kecil apabila tidak mendapat apa apa balasan dari Yunha. Dah lama dia mesg tapi tak dengar pun notification dari dia. Daehwi yang datang dari belakang itu terus memeluk leher aemy perlahan dan itu menyebabkan dia terkejut dan simpan phone di celah sofa rumahnya itu. "Hah sorok ape tu" daehwi berkata smbil melihat muka aemy. "Ma-manade" aemy cuba menyembunyikan. Terus laju tangan daehwi mencapai phone aemy dan membaca mesg antaranya dan yunha. Dia memandang aemy yang ketakutan itu dan mematikan phone itu.

"Kalau kau nak tau pekara sebenar, tanya je aku. Ape susah? Kau tak percaya kan aku ke?" Daehwi berkata sambil mendekati aemy secara berhadapan. Aemy hanya terkaku tidak tahu nak jawab ape. "A-aku just" Aemy menjawab tergagap. "Yes aku pergi situ selalu sebab teman daniel hyung. Aku takde perempuan lain kat situ melainkan erica yang dulu pernah tinggalkan aku. Aku just rindu nak tengok muka dia" Daehwi menerangkan. Air jernih mula mengalir dari mata aemy bila daehwi mengaku yang dia ada perempuan lain kat situ. "Tapi aku dah anggap dia mati" muka daehwi semakin mendekat. Aemy menahan daehwi dari terus mendekati nya. Dia tolak daehwi ke belakang sehingga kan jatuh terduduk.

Aemy berlari ke atas dan menutup pintu biliknya. Dia menekup mukanya dengan bantal. Dia mengeluarkan air mata sebanyak yang mungkin kerana dia rasa daehwi masih cintakan perempuan itu. "Aemy- " suara daehwi terhenti apabila melihat aemy menangis di atas katil itu. Dia mendekati aemy dan membelai rambut dia perlahan. "How can i make you trust me aemy?" Daehwi berkata apabila dia mengagak sebab aemy menangis itu. Aemy cuma menggelengkan kepalanya. Dia mengangkat mukanya dan memandang daehwi lemah. "Naga" aemy berkata perlahan. Daehwi mengeluh. "Nampaknya, ni je cara nak buat kau percaya kan aku." Daehwi bangun dan mengunci pintu bilik itu sebelum membuka butang kemeja nya itu.

°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°

[Yunha pov]

Aku memandang mesg yang dihantarkan oleh Aemy unnie itu. Banyak. "Yah, jangan lah main phone tu" Woojin bersuara di tpi aku tapi aku endahkan. Tangan aku laju menaip balasan kepada aemy ttpi kereta yang dipandu oleh woojin itu berhenti tiba tiba dan menyebabkan aku terkejut. Dah lah gelap. Dia terus merampas phone aku dah letak di tepi nya. "I told you" woojin berkata. "Nak phone" aku berkata. Woojin menggeleng. "Kiss dulu" woojin berkata. Aku pandang dia lama sebelum laju je aku kiss dia tu. "Sekejap nya" woojin mencebik. "Cptlah bagi. Gelap dah ni" aku mencubit manja peha woojin. Woojin terus menarik handbreak itu dan memandang aku. "Ya-waegure" aku berkata. Pelik dengan aura yang dia ada sekarang. Seram semacam. Kene rasuk ke. Terus bibir aku diragutnya sebelum ciumannya itu semakin mendalam sehinggakan aku kekurangan nafas. Aku mengenggam bajunya perlahan sebelum kembali membalas ciuman dia yang hangat itu. "I want you cha yunha" woojin berkata dalam ciuman itu. "An-aniya" aku menolak dia menjauhi aku. Woojin mengigit leher aku dan itu menyebabkan light moan keluar dari mulut aku. Aku dapat rasanya woojin tersenyum. "Now we re ready"

29 a.m Where stories live. Discover now