Chapt 25

183 27 6
                                    

27:56 am

[Yunha p.o.v]

we need to talk aku baca messages yang dihantarkan oleh daniel itu satu persatu. Apa yang dia nak? Bukan ke dia kata kat aku supaya jangan ganggu dia. Dia nak bawak aku jumpa hyera ke? Woah. Mata aku bersinar apabila berfikir tentang nak jumpa hyera. Aish rindu nya dia. Jari kecil aku terus laju menekan punat di hand phone dan membalas messages daniel itu. Aku bersetuju nak jumpa dengan dia petang nnti.

°••°••°••°••°••°

Aku masuk ke dalam kafe itu sambil memandang ke kiri dan ke kanan. Aku mencari kelibat daniel di sebelah kiri tetapi tiada. Aku memandang ke sebelah kanan pula sambil mengecilkan sedikit mata aku. Yas itu dia. Duduk tempat terpencil sangat. Aku berjalan ke arah daniel yang memakai blazer berwarna krim dan sedang memandang ke luar tingkap. Aku duduk di depan dia senyap senyap agar tidak mengejutkan dia. "Hey daniel" aku berkata. Dia still termenung. "Dani-ehem" aku berdehem kerana sakit tekak tiba tiba. Air daniel di depannya itu aku ambil dan hirup. Fuh latte ais sedap weyh. "Yah!" Daniel memandang aku yang sedang menghabis kan air dia. Aku berhenti menghirup air itu dan menolaknya ke depn smbil tersengih kecil. "Heee mian" aku memandang air itu yang hampir tinggal suku. "Hm takper lah. Aku nak cakap sikit ni" daniel memandang aku serious. "Nae? Cakaplah"


"Jauh kan diri dari hyera. Aku tau kau ikut kitaorng smpai rumah hyera. Demi keselamatan korang berdua. Please stay in your lane" Daniel berkata sambil merenung tepat menikam anak mata aku itu. Aku yang sedang hirup airnya itu terus terhenti dari melakukannya. "I-ige bwoya, di-dia kakak aku kot" aku berkata. Terkejut dengan ape yang daniel sampaikan tadi. "Stay. In. Your. Lane." Satu persatu perkataan dikeluarkan mulut daniel sebelum berlalu pergi meninggalkan aku keseorngan.

[Daehwi pov]

"Hyung, cepatnya?"  Aku menegur daniel yang mula memasuki ruang pemandu itu dengan muka yang penuh tanda tanya. "Aku tak cakap banyak pun dengan dia. Harap dia faham lah. Dia kan top students, takkan tak paham" daniel  berkata kepada aku. Aku hanya mengangguk memahami. "Eo lepas ni hyung nak pergi mana?" Aku bertanya. "Rumah hyera, nak ikot?" Daniel mempelawa aku untuk ikut dia. Terus aku bersorak keriangan dan itu membuatkan daniel tersenyum seketika melihat telatah aku.

-----------------------------------------------------------

"Oh! Hyera noona!" Aku berlari mendapatkan hyera dan terus memeluknya erat. Rindu. Lama tak jumpa. "Aigooya my baby, dah besar sekarang. Ni rambut warna ungu ni fikir retis ke?" Hyera menggosok kepala aku perlahan. "Memanglah retis. Retis yang nyanyi lagu beautiful favourite noona tu. Dae nyanyi sedap tau tapi entah macam mana noona terpikat dengan namja pelik tu" aku memuncungkan mulut aku ke arah daniel. "Yah! Aku tak pelik eh. Kau tu pondan. Pergi main jauh jauh" daniel menarik aku menjauhi hyera cinta hatinya itu. "Cakap jelah you guys need some space, takyah halau" aku pout apabila daniel menolak aku jauh. "Nnti balik hyung belanja magnum" daniel berkata sambil mengenyitkan matanya sebagai tanda isyarat suruh aku blah dari situ.

Terus laju kaki aku melangkah ke arah ladang yang berdekatan dengan rumah hyera itu. Aku ternampak dua orang yeoja sedang duduk di bawah pohon redup itu bersama seorng namja sambil gelak ketawa yang amat kuat. Aku memerhati kan mereka sehinggakan terleka. Sempat mata aku memandang ke arah seorng yeoja yang amat aku sayangi dulu. Erica? Dia buat apa kat sini? Dia kenal hyera? Lantas aku memalingkan badan aku berjalan jauh dari situ agar mereka semua tidak perasan kehadiran aku itu.

[Yunha pov]

Yunha duduk menghadap laut apabila perasaan dia tidak tenang setelah berjumpa dengan daniel itu tadi. Urgh! Kenapa semuanya jadi macam ni. Aku just nak jumpa hyera tpi kenapa dorng still nak halang aku dari jumpa dia? Hyera dah tak suka aku ke? "Demi keselamatan kami korang berdua wtf bruh seriously?" Ayat yang daniel sampaikan sebentar tadi keep playing in my mind. Aku rasa macam nak jerit je sekarang ni sebab terlampau stress. Muka aku semakin merah apabila geram tak dapat nak selesaikan persoalannya yang tergantung itu. Rasa mcm nak gantung diri pulak!

Angin yang menerpa muka aku itu menyedarkan aku dari lamunan kebencian tentang persoalan itu. Aku segera menghirup udara segar itu beberapa kali untuk menenangkan fikiran sebelum ip aku berbunyi menandakan panggilan masuk. Aku memandang ke arah skrin itu dan terus menjawab panggilan itu. Aemy unnie yang call. "Nae? Ya? Kenapa eh? Sekarang oh okay. Nae."  Terus aku mengemas barang aku bersiap sedia untuk berjumpa dengan kawan baik hyera itu.

Internet sangat bermasalah ye guys so mian sebab update lambat. Kurang ideas is the main factor too. I will make sure no boring chapters lagi lepas ni. Keep support! Btw, nah story yang korang mintak author publish tu. Support au! Voments

 Support au! Voments

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lies Kim Tae Hyung

^^

29 a.m Where stories live. Discover now