Chapt 3

275 36 6
                                    

28;58am

[---- p.o.v]

Aku duduk di atas pasir itu smbil menghirup orange juice yang aku beli tadi. Ingatan tiga tahun lepas perlahan lahan memenuhi minda aku yang kosong. Cara mereka merayu untuk aku kembali terngiang ngiang di dalam minda aku. Lelaki yang aku cintai mesti kecewa dgn pilihan aku. Aku tersenyum lemah. Appa, bila kesakitan ni akan berakhir?


00:02 am

[Author p.o.v]

Hyera bangun dri kerusi itu untuk mengejutkan Yunha yg masih lagi tido di biliknya itu. Jam dah menunjukkan pukul 12.30 tnghari tapi yunha still tak bangun. Hyera ade kelas karate sekejap lagi, jadi kene kejutkan yunha untuk jaga rumah itu sementara dia pergi ke latihan. Hyera mengambil baldi di dalam bilik air di tingkap 2 itu dan menuju ke bilik Yunha. Sesampai sahaja dia di bilik Yunha, dia mengetuk ngetuk baldi itu untuk membangunkannya. "PARK WOOJIN KAT DPN RUMAH NAK MELAMAR KAU YUNHA. CPT BANGUN KARANG MAKCIK SEMAH SEBELAH PULAK YG KAWEN NGN WOOJIN KAU TU" Yunha yg mendengar kata kata hyera itu terus bangun dan menuju ke meja makeup dia itu. "JAP JAP LAGI SIKIT JE NI, CKP KAT WOOJIN TUNGGU AKU" Yunha membalas. Yunha memakaikan lipstick berwarna oren terang di bibirnya itu. Comot di pakainya sbb tergesa gesa.


"HAHAHAHAHAHAAHHAAHAHHAHAHAHAHAHH WOI" Hyera sudah tergelak tergolek golek di atas katil Yunha. Yunha yg menyedari dia kene tipu terus membaling botol minyak wangi kaca ke arah Hyera. Hyera dgn pantas menyepak botol kaca itu ke dinding dan menyebabkan botol minyak wangi Yunha itu pecah jatuh ke lantai. "Gila, kaca kot kau sepak" Yunha membulat kan mata dia melihat Hyera berjaya menepis serangan botol minyak wanginya itu. "Kau lagi gila! Baling kaca kat aku" Hyera membalas semula kata kata Yunha itu dan kata kata Hyera itu membuatkan Yunha tersengih sorng sorng.

"HAH SENGIH APE SORNG SORNG? AKU NAK GI CLASS KARATE NI. JAGA RUMAH" Hyera berkata menyedarkan Yunha yg sedang tersengih itu. "alah alah kau dah champion pun still nak pergi class ke?" Yunha berkata smbil menghempaskan dirinya ke atas katil semula. Hyera memandang Yunha lama. Dia mencuit hidung Yunha. "Kalau aku tak pergi class karate, sape nak protect kau dri kene rogol nanti? Woojin?" Hyera berkata smbil berlari keluar mengelak balingan bantal Yunha. "HAHA JAGA RUMAH BYEEEE NNTI BALIK AKU BELANJA PIZZA"  "HAWAIIAN CHICKEN PLEASEU" Yunha sempat berpesan sebelum Hyera keluar dri rumah itu.


Hyera memandu laju ke tmpat latihan dia itu. Dia memakirkan kereta nya di basement parking itu dan menukar baju nya ke gig karate nya. Dia memegang black belt nya itu dan menuju ke arah lift. Dia menekan butang ats untuk menunju ke pusat latihan dia. TING Hyera masuk ke dalam lift itu tanpa menyedari ade orng di dalam liftnya itu. "Unnie?" Seseorng menegur hyera dri belakang. "Oh ara? Baru smpai ke?" Hyera tersenyum melihat junior karatenya. Ara menyertai karate ni dah hmpir 2 tahun. Kali pertama Hyera melihat Ara disini, dia nampak seperti kesunyian. Tpi hyera tak mahu masuk cmpur hal Ara. Mereka berdua masuk ke dalam tmpat latihan mereka yg terletak di tingkat 8 itu dan mengreet master master mereka yg lain. Hyera perasan akan kehadiran seorng lelaki memakai mask disitu yg sedang memandang pergerakkan Ara. Hyera yg pelik itu terus berbisik kepada ara.


[Hyera p.o.v]

"Ara, tu ade namja dri tadi tngok Ara tu kenapa? Nak unnie pukul dia tak?" Ara memandang ke arah namja yg aku katakan tadi. Dia tersengih melihat aku yg offer untuk belasah namja itu. "Tu oppa ara hehe" dia berkata smbil tersenyum memberitahu tu oppa dia. "Ohhh okay lah cmtu, unnie pergi dulu" aku meminta diri dan membiarkan ara dan namja itu berduaan. Aku sebenarnya takut kalau kalau namja itu cuba sakitkan ara jadi aku mengambil keputusan untuk mengawasi mereka berdua dri jauh. Ara nmpak gmbira bercakap dgn lelaki itu. Lelaki itu memberikan satu bungkusan kepada ara dan menanggalkan mask dia. "Woojin?" Aku berkata dlm hati. Agaknya mereka berdua perasan yg aku perhatikan dorng sbb tu dorng serentak memandang aku. Aku pula pura pura pandang ke tmpat lain. Tak sangka yg ara ni adik Woojin wanna one yang pemes tu. Mesti Yunha jeles ni kalau aku gitau HUAHUA HUA.


[Author p.o.v]

Hyera mengambil bungkusan yang telah disiapkan oleh pihak pizza hut tadi dan membawanya memasuki kereta. Hyera membeli 4 Jenis pizza and beberapa hidangan sampingan untuk dimakannya bersama Yunha di rumah nnti. Hyera mengeluarkan ipnya itu dan mula membaca mesg yang dihantar oleh seseorng. Dia tersenyum sorng sorng melihat mesg yg dihntar itu. Dia menggelengkan kepala dan mula memandu ke rumah dia. Sepanjang perjalanan, dia mendengar lagu yang dimainkan oleh boyband favourite dia itu, bts. Lagu butterfly kedengaran memenuhi ruang di dalan kereta nya itu. Sesampai saje hyera di rumah, dia melangkah untuk mencari Yunha, ttpi banyangan Yunha tidak kelihatan. "Hoi yunha mana kau? Ni ade pizza ni" Hyera memanggil memancing Yunha dgn pizza yg dia ada tu. "AUCH" suara yunha kedengaran dri tingkat atas itu mengejutkan hyera. Dia terus berlari smbil membawa pizza itu ke tingkat atas untuk mencari yunha.

"YUNHA?!" Hyera menjerit sekali lagi bagi memastikan kedudukan yunha. Suara rintihan yunha jeles kedengaran dri Gym yg terletak di sebelah kanan Hyera itu. Hyera memasuki gym itu dan terkejut apabila kaki Yunha kelihatan kebiru-biruan. Hyera mendapatkan Yunha yg terduduk menangis itu. "Kau ni kenapa boleh jatuh?" Hyera melihat kecederaan di kaki Yunha itu. "Salah kau lah, kalau kau tak pnggil aku bagitau ade pizza, takde aku terhegeh hegeh lari nk makan" Yunha mengesat air matanya itu. Hyera memandang Yunha dgn memberikan pandangan muka 'sape suruh kau gelojoh' hyera menunjal kepala Yunha dan memberikan pizza kepada Yunha. "Makan dulu, aku nak gi ambik first aid"  Hyera berkata lalu pergi ke bilik rawatan untuk mengmbil first aid. "Gomawo~ hawaiian chickennnn yeyyyyyy" Hyera yg mendengar ape yg yunha katakan itu menggeleng geleng kepala melihat perangai Yunha yg tadi nngis ttbe gmbira. "Aku syak adik aku ni mmg betul austism"




Vote and comment!
Anyeonghaseyo readers! Hope korng dpt rungkaikan misteri 29am tu. ")

29 a.m Where stories live. Discover now