🍁 - 4

74.6K 3.5K 307
                                    

"Mana pulak si Ayra ni . Lembab betul budak ni . Dia tak tahu ke aku tengah kebulur ni . Suruh beli biskut pun terhegeh-hegeh . Dah mampus kena langgar lori agaknya" .

Bermonolog mak Leha sambil menunggu Ayra pulang dari kedai . Dia sudah kelaparan menunggu biskut coklat kegemarannya . Dia bercekak pinggang di depan pintu menunngu kelibat gadis kecil itu muncul .

"Assalamualaikum makcik , Ayra dah balik ni " - ayra husna

"Kau kenapa lambat sangat ha !! . Kau tak tabu ke yang aku ni dah kebulur tunggu biskut ni" - mak leha .

Mak Leha yang terlalu geram dengan Ayra Husna kerana lambat telah menarik tudung gadis kecil itu lalu menampar muka Ayra Husna tanpa belas kasihan .

"Sa...sakit makcik . Ayra minta maaf tadi ada orang minta tolong Ayra tunjukkan jalan ke kedai pak Mail . Ni biskutnya makcik . Ayra minta maaf"

Ayra yang menangis teresak-esak merapatkan kedua belah tangannya menandakan dia meminta ampun kepada makcik yang kejam itu .

"Yang kau baik sangat tu kenapa . Kau bukannya dapat apa-apa pon . Dah meh sini biskut tu , aku ni dah kebulur kau tahu tak . Semua sebab kau"

Ditolaknya kepala Ayra sehingga gadis kecil itu jatuh terduduk di lantai . Ayra yang tidak berhenti menangis itu hanya mampu meminta maaf kepada makcik nya itu .

"Dah dah kau pergi masuk dalam basuh semua pinggan mangkuk lepastu cuci semua baju-baju aku tu"

Kerah mak Leha kepada Ayra Husna . Ayra hanya mengangguk faham lalu dia terus masuk ke dalam rumah dan mengerjakan tugasnya .

"Budak malang ni memang suka menyusahkan hidup aku . Bila lah kau nak berambus dari rumah aku ni . Kalau kau mampus pun lagi bagus aman hidup aku"

Bermonolog mak Leha sendiri sambil membuat muka dinginnya itu . Sudah berkedut . Umur sudah menjangkau 50 tahun tapi berlagak seperti gadis remaja .

🍃🍃🍃

Setibanya dia di satu rumah yang tidak jauh dari kampung yang dia pergi tadi . Zack Marquez dan Danny terys keluar dari kereta mereka .

"Kita nak buat apa dekat chalet ni ? - danny kebingunan sambil memandang kearah Zack Marquez .

"Aku ada kerja nak buat dan kau kena tolong aku . Telefon Alex pastu suruh dia bawa budak kita datang sini dalam 3 orang . Suruh dorang datang sini harini juga . Kalau dorang lambat aku pancung kepala sorang-sorang"

Tegas Zack Marquez sambil memandang tajam ke arah Danny .

"Ba...baik boss"

Ternyata Zack Marquez yang kejam dan dingin sudah kembali sehingga membuatkan Danny kecut perut .

"Hello Alex , boss tell you to take our messenger in three people come here. location later i share. make sure you're fast. Otherwise boss will heat your head . - Danny

"okay Danny, i'll be there as soon as possible"

Alex yang terdengar kata-kata dari Danny terus berasa gerun apabila di dalam perbualan mereka sempat lagi Zack mengugutnya .

Danny dan Alex merupakan rakan karib kepada Zack . Namun mereka akan menjadi rapat dan cool apabila di luar waktu kerja sahaja . Tetapi di dalam waktu kerja mereka tidak berani untuk bergurau dengan Zack .

Zack seorang yang tepati janji dan patuh pada kata-katanya sendiri .

"Okay beres boss . Alex akan sampai dengan budak-budak ni dalam masa terdekat" -terang danny .

Zack yang hanya diam sambil berpeluk tubuh itu hanya mengangguk faham lalu dia masuk ke dalam chalet itu untuk berehat .

Danny yang hanya melihat grakan Zack masuk ke dalam chalet hanya mengekorinya dari belakang .

little girl & MAFIA Where stories live. Discover now