🍁 - 6

76.8K 3.1K 157
                                    

"Weh Zack kau nak buat apa dengan budak kecil tu ? Kau jangan nak dera weh kesian budak tu . Dia anak yatim piatu . Dosa besar bro"

Danny yang terlalu kasihan dengan Ayra Husna sempat untuk memberi nasihat kepada rakan rakibnya yang seperti singa itu .

"Suka hati aku lah nak buat apa dengan dia . Lagipun dia dah jadi hak aku . Aku dah beli dia dari perempuan tak guna tu"

"Tapi kan bro betul kata Danny tu . Kau tak kesian ke dekat dia . Selama ni dia dah cukup memderita hidup dengan makcik dia tu"

Alex mengiakan kata-kata dari Danny . Dia juga turut bersimpati dengan nasib Ayra Husna .

"You guys can keep quiet. I know what I'm doing. Now I want you to take care of that little girl . if she's missed, you guys ready"

"Hmm okay bro but we just advise you . So it's up to you to listen to our advice or not"

Kedengaran keluhan dari Danny sebaik sahaja mendengar kata-kata dari Zack yang tidak mahu mendengar nasihatnya .

"Aku nak keluarga balik rumah papa dengan mama aku . So I assigned you both to take care of the little girl . Do not let her get out of the room. And you both don't touch her understand"

Danny dan Alex hanya mengangguk faham . Setelah melihat reaksi dari Alex Dan Danny , Zack Marquez mengambil kunci keretanya lalu keretanya meluncur laju ke rumah agam mewah Zack's Family .

🍃🍃🍃

Perjalanan dari rumah agamnya ke rumah papa dan mamanya hanya mengambil masa selama 20 minit . Rumah agam yang kelihatan mewah dan megah itu menjadi tempatnya membesar dahulu . Itulah kenangan yang tercipta sewaktu dia bersama keluarganya .

Kenangan yang paling tidak dapat dilupakan ialah kenangan bersama arwah adik perempuannya iaitu Zackrina Marqisha

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kenangan yang paling tidak dapat dilupakan ialah kenangan bersama arwah adik perempuannya iaitu Zackrina Marqisha . Sejarah kematian adiknya masih segar di ingatannya dan disebabkan kejadian itulah dia mula menjadi seorang yang dingin dan kejam .

Flashback

Aku ingin menyambut hari ulang tahun adik perempuan ku yang ke - 17 . Aku sudah membelinya hadiah kegemarannya . Aku ingin memberinya kejutan sempena ulang tahunnya kali ini .

Setibanya kaki aku melangkah ke pintu rumah tiba-tiba aku terdengar tangisan yang kuat daripada mama Ainur Dahlia . Aku yang berasa hairan terus mendapatkan mama .

Adikku Zack Muaayad dan papaku Zack Miqael sudah bermuka dingin . Aku yang baru balik dari Universiti untuk menyambut ulang tahun adik perempuan sudah berasa tidak sedap hati . Aku mendekati papaku dan mendapatkan kepastian .

"What happen ? Why mama menangis ? Apa yang dah jadi ? Adik mana ?

Bertubi-tubi soalan yang aku berikan kepada papa namun tiada jawapan yang diberi .

little girl & MAFIA Where stories live. Discover now