Bab 22

739 65 7
                                    

Alangkah terkejut nya melihat robot tersebut masih elok walaupun di serang secara serentak.

"Susah la macam ni.." Keluh Fani.
"Heih! Aku tak kan mengalah! Tembakan Duri Ais!"

Serangan Ice ditepis dengan mudah lalu robot itu menyerang balas.

"Laser pemusnah!"

Robot itu melepas kan laser itu ke arah mereka. Secara tiba-tiba robot itu musnah. Mereka semua terkejut termasuk lah pencuri itu sekali.

"Cukup! Kau memang melampau!"

Mereka memandang ke arah pemilik suara. Rupanya ia Solar dengan pakaian biasa nya. Jaket putih dan kelabu, seluar oren dan topi.

"Tembakan Cahaya!"

Tembakan itu mengenai robot yang lagi satu. Habis meletop macam bunga api masa Deepavali(?😅) Ice yang memandang Solar terkedu dengan muka terkejut macam...(Aina: Sudah-sudah la merapu author..😑Author: Ehehe..) Fani berdiri dan menyerang robot itu bersama Solar. Yang lain juga membantu nya. Hanya tinggal Ice sahaja.

"Harimau Bayang! Serang!"

Harimau Bayang itu menyerang robot itu dengan ganas sampai tercabut tangan sebelah robot dan mencampak jauh lalu menyambung kerja menghancurkan robot durjana itu. (Author: Rasanya Harimau ni yang durjana ni..😓😨)

"Rasakan ni! Tendangan Laju!!"

Robot itu dapat mengelak tapi kebanyakan nya terkena serangan Ying En. Gina maju ke hadapan dan mula menyerang.

"Tembakan sniper molekul!"

Robot yang diserang oleh Ying En mula rosak dan retak sedikit demi sedikit lalu bertukar menjadi kaca disebabkan serangan Gina tadi. Harimau Bayang milik Fani muncul dan menghancurkan robot itu dengan mudah.

"Ihh!! Tak guna!! Serang mereka!" Arah pencuri itu.

6 buah robot (Kesemua nya) mara ke depan dan menyerang menggunakan peluru pepandu namun dengan senang hati yang terbuka,(?) Gina telah menukarkan semua peluru tersebut menjadi kertas. Solar menunjuk kan tanda 👍 pada Gina lalu..

"Heh.. Tembakan Optikal!(betul kan?)"

Tembakan itu keluar dari mata Solar. Kesemua robot itu musnah dan keadaan berangin. Apabila keadaan mula pulih, kelihatan Solar sudah terduduk kerana tenaga nya mula berkurang. Pencuri itu tersenyum jahat dan secara tiba-tiba satu gegaran berlaku.

"Apa jadi ni?! Gempa bumi ke ni?!" Soal Gina terkejut.
"Apa lagi dia nak buat ni?"

Fani memandang tajam ke arah pencuri itu. Yaziq yang tadi nya pengsan, sudah sedar akibat gegaran itu. Di sebalik asap yang berada di situ, kelihatan sebuah robot yang berwarna merah dan ia tiga kali ganda lebih besar dari robot tadi. Kesemua mereka terkejut dan kagum pun ada.. macam mana la pencuri ni boleh ada robot sebesar ni..

"Habis la kau!"

Solar cuba untuk bangun tapi keadaan nya yang tak membenarkan. Ying En memapah nya untuk berdiri.

"B..besar nya.. macam mana ni?" Soal Solar.

Robot itu melepas kan satu peluru pepandu yang kuat sampai direplay banyak kali (Author: Siapa yang main replay ni?! Taufan: Oops..bye~! *Lari sejauh nya*)

"Jaga-jaga!!" Kata Fani.

Mereka berdua tak dapat membuat apa-apa dan tiba-tiba muncul satu dinding yang diperbuat daripada ais. Mereka semua terkejut lalu memandang ke arah pelaku. Seorang budak perempuan bertudung shawl berwarna biru tua, jaket berwarna biru muda dan hood yang dianggkat.

"Ice!" Sorak mereka serentak.
"Hmph! *Smirk*"

Boboiboy 7 DimensionsWhere stories live. Discover now