Chapter 17 ~Engagement!!

2.3K 114 2
                                    

3 tahun telah berlalu, Aerl masih tidak dapat menerima kenyataan mengenai kematian Stella walaupun kebenarannya Stella masih hidup sebagai Crystal.

"Aerl.......besok majlis pertunangan kamu dengan puteri Ariya akan diadakan." Beritahu bonda Aerl lembut.

"Bonda tak rasa awal sangat ke??? Anakanda baru 16 tahun kot...." Kata Aerl.

"Anakanda tahu bukan...moyang kita memang akan melakukan pertunagan pada usia ini?? Dan tunang kamu mestilah orang yang sama taraf seperti kita??" Soal bonda Aerl.

"Tapi bonda.....kenapa kita perlu mengikuti adat tu???" Soal Aerl kembali.

"Anakanda masih tidak boleh melupakan Stella ke??" Tanya bonda Aerl lembut.

"Haih...walaupun anakanda sukakan dia..anakanda tetap takkan dapat bersama dengan dia bukan??!!" Kata Aerl dingin lalu keluar dari bilik tidurnya.

"Maafkan bonda...anakanda...kalau bukan disebabkab sumpahan tu kamu pastu boleh bersama pilihan hati kamu." Kata binda Aerl sendirian.

Kerajaan mermaid telah disumpah oleh moyang mereka yang dulunya menyukai seirang gadis dari rakyat biasa tetapi gadis itu telah dibunuh oleh ayahandanya. Disebabkan itu, moyangnya ingin membalas dendam dengan meminta ahli sihir hitam untuk menyumpah kerajaan tersebut supaya setiap kerabat mermaid tidak dinenarkan mempunyai perasaan terhadap seseorang yang bukan berdarah kerabat diraja...mungkin disebabkan itu Stella mati..itu yang sentiasa Aerl katakan setiap malam walaupun hakikatnya Stella masih hidup ish..ish...kesian....

Keesokkan harinya,

Majlis pertunangan diantara Putera mahkota Aerl Raleigh Mermocenian dan Puteri Ariya Carine Fairyandrian telah berlangsung dengan begitu meriah sekali di kerajaan Fairy. Tarikh perkahwinan mereka juga telah ditetapkan iaitu sebulan selepas Aerl dan Ariya tamat pelajaran di Acedemy Light dan akan diadakan di kerajaan Mermaid.

"Thanks sebab awak setuju jadi tunang saya." Ucap Puteri Ariya.

"Hurm~" Hanya itu jawapan yang diberi oleh Aerl lalu dia terus berlalu pergi.

"Takpe Aerl.....saya akan terus mencuba untuk mendapatkan hati awak...Encik beku+dingin." Kata Ariya nekad setelah Aerl hilang dari pandangan.

Di suatu tempat berdekatan istana Fairy.

"Tahniah Aerl....saya harap awak akan bahagia." Ucap orang tersebut.

"Mungkin kita memang tiada jodoh....saya harap awak lupakan Stella kerana Stella dah tak wujud sekarang yang ada hanyalah Crystal Alexandra Lightrian..Tolong buka hati awak untuk Puteri Ariya ye....." Bisik Crystal lalu hilang dari pandangan dengan mengunakan teleport.

" Bisik Crystal lalu hilang dari pandangan dengan mengunakan teleport

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

NAMA: Puteri Ariya Carine Fairyandrian.
KETURUNAN: Royal Fairy
POWER: Pink blossom and water.
SIDE POWER: Teleport and Time Controller

The Secret Power (COMPLETE)Where stories live. Discover now