Chapter 21 ~Kidnapped (ii)

2.2K 125 4
                                    

Di sebuah tempat tersembunyi di istana Kerajaan tertinggi Lightness kingdom kelihatan 2 susuk tubuh sedang membincangkan sesuatu yang kelihatan serius.

"Aku dapat tahu Raja Syaitan nak culik Raja Alex dan Raja Xander." Beritau seorang perisik lelaki.

"Aku takkan benarkan dia culik ayahanda dan uncle Xander." Kata seorang gadis berusia 18 tahun.

"Aku rasa kau mesti ada plan kan??!! Yelah kau kan pandai." Teka perisik itu tepat.

"Yup...macam tahu² jelah kau ni Adrin." Gadis itu tersenyum bangga.

"Hek eleh aku baru puji sikit dah kembang....haih kalau kau jadi permaisuri satu hari nanti pastu ada rakyat puji kau...aku tak tahu ada ke tidak rakyat nak letupkan kau sebab dah kembang...hahahaha keluar berita Queen Crystal Alexandria Lightrian mati meletup kerana terlalu kembang...hahahahahaha..." Ketawa Adrin si perisik. Crystal seperti biasa hanya menayangkan riak beku sahaja.

"Hah....apa plan kau ni??" Sial Adrin setelah selesai ketawa.

"Hehehehe..plan aku..............."

"SIAP sedia kita akan mulakan misi kita!! Tentera 1 akan ke Lightness kingdom dan Tentera 2 ke Darkness Kingdom..culik raja kembar takguna tu dan jangan tinggalkan satu bukti pun." Arah raja Syaitan tegas.

"Baik!!" Laung para tentera syaitan tersebut.

"Gerak sekarang!!!" Arah si Raja Syaitan.

Para tentera syaitan mula mengibarkan sayap  hitam pekat mereka lalu terbang je destinasi masing-masing.

"MULAKAN plan A." Arah Crystal.

"Ye..ye aku tahu..." Kata Adrin selamba.

Flasback

"Hehehehe..plan aku senang je..aku nak kau letak perangkap dimensi dekat bilik Ayahanda aku dengan Uncle Xander....Lepastu letak alat renjatan elektrik di pintu dan tingkap bilik...jangam risau orang bukan puak syaitan atau yang tidak mengkhianati puak sendiri sahaja yang boleh memasuki bilik tidur mereka...Kalau plan tu tak jadi gunakan plan B..aku nak kau pasan alat pemgesan dekat Uncle Xander..Ayahanda aku biar aku yang pasangkan. Ouh ya pasang juga dekat Aunty Clara and bonda aku yang pasang. And the last plan...kau perlu sentiasa ada berdekatan dengan istana uncle Xander untuk menghalang syaitan culik Uncle aku kalau plan yang lain tak jadi dan aku akan tetap di sini.."

Endflashback

Itulah plan yang diberitahu oleh Crystal tadi.






The Secret Power (COMPLETE)Where stories live. Discover now