Chapter 22 ~War begin

2.2K 114 0
                                    

"Perang akan mula!!! Bersedia semua kita akan culik raja² tu!!" Laung seorang panglima tentera.

"Yeah!!!!" Sorang tentera syaitan yang lain.

"LEPASKAN Raja Alex dan raja Xander. Jikalau kamu kaum syaitan ingin hidup!!! Hanya satu peluang kami berikan." Panglima diraja mengarahkan kaum syaitan yang menculik raja² dengan muka bengis.

"Hahahahahahaha....bilangan tentera kaum syaitan dan kaum manusia adalah berbeza. Kaum kami lebih banyak berbanding kalian!!! Jangan harap mereka akan dilepaskan." Kata panglima diraja syaitan pula.

"Kamu kaum syaitan yakin??? Itu raja Alex dan raja Xander yang sebenar??" Sampuk satu suara lain.

"Yang dihapan kalian ini apa??? Tunggul?? Kayu??" Kata satu suara lagi.

"Bukan kamu sudah dukurung??? Argh.....tuanku apa kata kita mulakan perang." Cadang panglima syaitan kepada raja syaitan.

"The war will begin. Get ready!!" Laung raja syaitan.

"Hail to king."

"Hail to king."

Tentera² syaitan bersorak demgan penuh semangat.

"Ingat semua walau apa pun yang terjadi. Kamu mesti sentiasa menjaga antara satu sama lain!!!" Laung suara pertama dan kedua serentak pada tentera Lightness dan Darkness World.

"Hail to king Alex."

"Hail to king Xander."

Laung tentera Lightness dan Darkness serentak.

Raja² dari setiap kerajaan di Lightness dan Darkness berada di barisan hadapan bersama panglima² mereka. Putera² mahkota bersedia di barisan kedua dikuti dengan tentera berkuda dan tentera berjalan di barisan ketiga dan keempat. Barisan terakhir terdapat pemanah² yang bersedia di kawasan tinggi.

Aerl, Shiota dan Karl dengan semangat juang yang tinggi di barisan hadapan memandang ke arah musuh tanpa gentar begitu juga dengan yang lain. Raja Alex dan raja Xander mengetuai peperang tersebut di barisan paling hadapan.

"Hiyargh."

"Hiyargh."

Peperangan dimulakan dengan serangan dari pihak musuh yang bilangannya lebih besar. Terdapat demon² raksasa di barisan tengah kaum syaitan.

Aerl yang berlawan dengan seekor demon gergasi berjaya menumbangkan demon gergasi dengan hanya sekali libasan. Tetapi dia cuai. Aerl terjatuh dari kudanya akibat seekor demon hitam seperti gajah menolaknya.

"Argh....tak guna punya demon!!! Siap kau!!!" Marah Aerl lalu menikam demon gajah dengan pedangnya.

"Karl jaga²!!" Laung Shiota yang masih berlawan dengan tentera syaitan.

"Hiargh..." Karl sempat mengelak dari terkena kuku tajam milik demon helang yang seperti tiada daging.

Tentera Lightness dan Darkness World semakin berkurang. Kelihatan banyak mayat bergelimpangan. Ada yang sempurna, ada yang kehilangan anggota badan. Sungguh mengerikan.

Tanpa disangka raja syaitan mula menyeru Zegourose Sang Syaitan Lagenda. Zegourose syaitan dalam bentuk demon yang besar, tinggi seperti raksasa. Dahulu kala, Zegorous pernah membunuh pihak musuh hanya dengan ngaumannya.

"Aku seru dikau Sang Syaitan Lagenda. Bangkitlah dari tidurmu yang panjang. Bantulah aku seperti mana janji kau untuk membantu orang yang membeaskan kau. Zegorous bangkitlah!!!." Seru Raja syaitan lalu menitiskan darahnya ke dalam satu bulatan berwarna hitam.






The Secret Power (COMPLETE)Where stories live. Discover now