Chapter 20 ~Kidnapped??

2.2K 134 0
                                    

"Culik Raja Alex dan Raja Xander!!! Aku tak nak satu kesilapan pun berlaku!!" Arah Raja Syaitan tegas tanpa sebarang senyuman sinis yang selalu diukir di bibir.

"Baiklah tuanku." Kata seorang jeneral tentera syaitan kumpulan 1 dengan tenang lalu menunduk hormat sebelum melangkah pergi.

"Alex and Xander...twin yang selalu menyusahkan aku.....muahahaha...Darah korang akan jadi milik aku dan kerajaan korang juga akan jadi milik aku....tunggulah kau dia akan bangkit tak lama lagi." Kata Raja Syaitan dengan penuh sinis.

Di sebalik pintu.

"Aku mesti memberitahu dia pasal ni." Kata seorang lelaki di sebalik pintu tersebut lalu hilang dari pandangan dengan side powernya, teleport.

SEORANG gadis sedang tekun mendengar guru di hadapannya mengajar.

"Princess??"

"Princess?!!"

"Princess!! Wake up!!" Panggil guru tersebut dengan muka menahan marah.

"Ouh ya....I'm sorry miss." Ucap si gadis mamai.

"Haih...bosan sangat ke matapelajaran yang patik ajar ni tuan puteri??" Soal guru muda itu.

"T..ta...tak.." Kata sang puteri gagap.

"Sebenarnya, saya dah belajar semua yang Miss ajar ni..semuanya sudah berada di akal saya...sains, sejarah, math, addmath, magik, muzik, pentadbiran ala...semua benda tu memang ada dikepala saya ni dari dulu lagi. Miss lupa ke saya ni keturunan apa??" Terang sang puteri lembut.

"Haih..kalau macam ni..baik patik berhenti...tuan puteri yang muda dari patik lebih pandai dari patik. Baiklah...Tuan Puteri Crystal Alexandra Lightrian yang berasal dari keturunan Lightrian yang sememangnya mempunyai kelebihan mengenai kebijaksanaan dan ingatan yang kuat..Patik D'lara Carlton menarik diri dan akan berhenti dari menjadi guru tuan puteri." Kata Miss D'lara lalu mengemas barangnya sementara Crystal tersengih.

"Sorry..." Pinta Crystal sambil tersenyum.

"It's okay my princess. Lagipun patik dapat tawaran untuk mengajar di Academy Lightning di kerajaan Elf.

"Hah!! Academy Lightning??" Soal Crystal terkejut.

"Yup!! Kenapa tuanku??" Soal D'lara.

"Tak de pape..Bye..saya nak pergi taman bosan!!" Pinta Crytal lalu teleport ke taman istana.

Di taman istana.

"Haih.....Academy Lightning..Aku rindu korang terutama kau Aerl..kita takde jodoh lagipun kau dah kahwin nak ada anak pun. Aku rindu kenangan ngan korang semua..." Kata Crystal perlahan. Tiba² setitik air matanya jatuh dan semakin lama semakin banyak. Yup..Cryst menangis.

"Aerl...Windy...Yuki...Shi...Karl...I miss you..." Satu persatu nama yang dia rindui terbit dibibirnya.

Crystal perlahan² bangun dari kerusi yang didudukinya di taman lalu menarik keluar pedang miliknya.

Crystal mula membuka kekuda lalu berlatih dengan pedangnya sendirian ditaman. Cara dia bermain pedang seolah² seperti sedang bermain-main tetapi kelajuan, gerakan dan ketangkasannya sungguh mengerikan tetapi tidak boleh dilihat dengan mata kasar..Crystal sendiri yang mencipta gaya tersebut.




The Secret Power (COMPLETE)Where stories live. Discover now