˗ˏˋcʜapᴛᴇʀ 02

390 52 12
                                    

•SeoYeon P

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

SeoYeon P.O.V•

Sebaik sahaja Inspektor Kim keluar daripada bilik mesyuarat, fikiran aku mula bergerak, otak aku mula berfungsi. Kes nii bukan kes yang biasa. Dan kes nii juga terlihat seperti ada kaitan dengan kes-kes yang sebelum nii.

Tanpa berlengah, aku lantas bangun drpd kerusi lalu bergegas ke pejabat aku.

"Ehhh Seo Yeon, kau nk pegi mana?" Tanya Jimin

"Aku nk carik apa yang tak kena dengan kes nii...aku nk buat research" jawab aku

"Haa jgn lupa esok pukul 9 dah kene ade dekat sana" amaran Jin

Aku menganggukkan kepala lalu berjalan meninggalkan Jin dan Jimin sambil membawa file kes terbaru yang aku dapat drpd Jin. Sebaik sahaja pintu pejabat ku dibuka, kaki aku laju menuju ke rak yang dipenuhi dengan file-file jenayah. Mata aku melingkar ke rak yang paling atas iaitu section 'kes yang masih belum diselesaikan'

Tangan aku laju menarik kesemua file-file yang berada di bahagian tersebut. Ada 6 kesemuanya. Lalu aku campurkan dengan file kes yang terbaru.

Maka pencarian aku pon bermula. File kes pertama aku belek, aku tulis apa yang perlu di buku catatan aku. Kemudian, diteruskan dengan file kes kedua sehingga yang ketujuh, iaitu kes yang baru saja dibincangkan tadi.

Nama, jantina, tarikh dijumpai, pukul berapa, umur, tinggal bersama/ tempat tinggal, masa kematian sebenar, cara dibunuh.

Fuhhh pening kepala aku.

"Hmm something weird is happening. Mangsa-mangsa tidak dirogol, semua ditikam, haishh sapa kau?" Tanya aku pada diri sendiri

Penuh tanda tanya siapakah pelakunya. Amat licik.

*Keesokkannya*

Aku memandu kereta ku ke tempat kejadian. Sesampai di sana kelihatan ahli-ahli forensik sedang menyiasat. Jin dan Jimin juga telah sampai. Well aku tak lambat just lagi 10 minit nak pukul 9. Tak lambat laa kan?

Aku turun drpd perut kereta lalu berlari ke arah mereka. Seluruh kawasan telah dihalang atau ditutup dengan tape khas polis yang menunjukkan kawasan larangan dan menunjukkan bahawa pihak polis sedang menjalankan siasatan.

"Haa dah dapat apa-apa??" Soal aku

"Baru sampai, nk dpt apa mende nya" jawab Jimin

"Then yang korang tercegat dekat sini dah kenapa? Jom siasat" arah aku

Lantas kami berpecah, aku menyiasat di lorong-lorong kecil, mana tahu ada clue atau apa-apa yang mencurigakan, Jimin pergi menyoal penduduk-penduduk setempat, Jin mencari di sekitar kawasan kejadian.

Aku mencari di setiap sudut, tidak terlepas satu pon. Even tempat-tempat yang sempit mahu pon kecil. Namun, tetap tidak menemukan apa-apa.

Aku buntu. Fikiran aku bercelaru. Sungguh pandai pembunuh ini menghilangkan jejak nya. Tiada cap jari, air liur, kesan tapak kaki, rambut, semua nya. Klau mangsa dirogol kemungkinan boleh mendapat kan bukti drpd air mani yang melekat pada tubuh mangsa namun kesemua mangsa tidak dirogol.

AAAAAAAA SERABUT !

Tiba-tiba, aku dapat merasakan bahawa ada seseorang menghampiri aku. Semakin lama semakin dekat. Tangan aku sudah bersiap sedia memegang pistol yang berada di pinggang kanan aku.

Lantas bahu ku disentuh. Secara automatik pistol aku dihalakan ke arahnya. LAHHHH JIN RUPANYA.

"WOIII LEK AHH. AKU LAA JIN" katanya sambil perlahan-lahan menjauhkan pistol drpd dituju ke mukanya.

"Ishh kau nii. Lain kali bagi laa salam ke, panggil drpd jauh ke. Nii tak senyap jee, nasib aku tak hempuk kau tadi" marah aku.

"Alahaii sorry laa. Aku nk tanya jee dh jumpa ke apa-apa bukti?" Soal Jin

"Tak. Aku tak dapat jumpa apa-apa. Haishh pening aku. Semua tempat aku dh cari even tong sampah pon aku selongkar but still tak jumpa apa-apa" jelas aku. Muka aku nampak sangat betapa serabut nya fikiran aku.

"Aigoo. Sekarang nii jom cari Jimin. Mana tahu dia ada jumpa bukti" arah Jin

Seketika kemudian kami bertemu dengan Jimin. Kelihatan Jimin tidak perasan akan kehadiran kami. Khusyuk betul mamat tuu

"Kejap, jom terkejut kan dia" smirk Jin. Aku dan Jin pon menghampiri Jimin dengan perlahan. Kami hanya sejauh 1 meter drpd Jimin. Social distancing laa katakan SKSKSK keh sambung. Belom sempat aku terjah Jimin...

"Haa pehal korang nii?" Soal Jimin sambil sedang membelek barang yang dipegang olehnya.

"Alaaaa tak jadi. Baru nk buat kau terkejut" cebik Jin. Mengada-ngada.

"Lahhh nk aku terkejut ke? Jap jap. OPOCOT!" acah Jimin dengan muka meluat. Dasar anak park.

"Heh. Dah dah. Nii kau ada jumpa apa-apa??" Soal aku

"Hm takde.." jawab Jimin. Ringkas.

Aku mengeluh. Ini bukan kali pertama kami tidak dapat menemukan sebarang bukti. Setiap mangsa yang aku siasat di pejabat semalam, kesemuanya masih belum tertangkap si pelakunya.

'Betull, kalini masih pembunuh yang sama. Tolong laa kalini munculkan diri kau.." kata aku dlm hati

"Mcm nii. Sampai sini jee dulu penyiasatan kita. Esok kita dtg lagi. Lagipon, esok takde sapa dekat sini so keadaan sedikit tenang klau nak buat pencarian pon" kata Jin

Aku akur lalu kami pulang ke pejabat. Dalam kepala aku hanya memikirkan...

Siapa??

Siapa???

SIAPA????

•End Seo Yeon P.O.V•


















-----×××-----

Readers agak ii siapa pelakunya? Apa yang terjadi? Apa motif pembunuhan nii semua? Sian Bo Geun dh macam org tak betul ㅋㅋㅋㅋㅋ

As always jgn lupa vote yee semua. Follow laa jgk author tu pon klau sudi *murung*

[✔] The Psychopath | 전정국Where stories live. Discover now