˗ˏˋcʜapᴛᴇʀ 04

324 48 4
                                    

(Maka marilah kita sambung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Maka marilah kita sambung...)

"Kedua, jantina. Klau Tuan perasan, kesemua mangsa merupakan wanita, berumur 19 hingga 26 tahun. Bermaksud mereka semua masih muda. Ketiga, cara mangsa tinggal. Cara mangsa tinggal merujuk kpd bersama siapa mangsa-mangsa ini duduk bersama dan ternyata mereka semua mempunyai rumah sendiri atau secara sendirian. Kemudian, tempat tinggal. Kesemua mangsa merupakan penduduk yang berasal drpd Gangnam Villa Apartment. Tetapi rumah kesemua mangsa berlainan blok.." perjelas Jin lagi

"Kejap, yang terakhir ialah tempat pembunuhan. Tapi, kan mereka di bunuh di tempat yang berlainan. Jadi apa yang sama?" Soal Inspektor Kim

"Umm Tuan, sabar Tuan. Saya baru nk jelaskan. Saya teruskan ya. Jadi Tuan tanya kenapa tempat pembunuhan? Ya mmg tempat pembunuhan berlainan tetapi jarak antara kawasan kejadian dgn kejadian yang lain adalah sama iaitu hanya 2km sahaja. Tak jauh sama sekali.." perjelas Jin lagi "itu sahaja drpd saya, Tuan." Kata Jin, tunduk lalu kembali ke tempat duduknya.

"Bagus, awak jumpa bukti. Awak semua dapat kaitkan kes itu dengan kes yang ini. Tapi..." baru sahaja Seo Yeon, Jimin dan Jin tersenyum kerana akhirnya mereka dipuji akan tetapi muka mereka kembali takut apabila Inspektor Kim mengeluarkan perkataan 'tapi...' itu.

"Tapi apa, Tuan?" Tanya Seo Yeon. Telan air liur mereka.

"Awak semua masih tidak dapat mengenal pasti siapakah pembunuh tersebut. Dan ini bermaksud kes ini masih belum selesai. Tapi takpe, sebab awak semua dah sampai ke tahap nii. Syabas. Dalam masa terdekat, saya nk dpt laporan yang pembunuh tersebut telah ditangkap...baiklah, semua boleh bersurai. Teruskan penyiasatan" arah Inspektor Kim lalu beredar.

"WUHUUUU AKU CUAK BODOEEEEE PIKIR APA LAA TADI FUHH!!" Teriak Jimin, gembira. Bengong, pekak telinga Seo Yeon dengan Jin. Mereka berdua hanya melihat Jimin dengan muka yang cukup meluat.

"Gaes, kejap lagi kita bincang dekat pejabat aku jela. Senang sikit nk buat keje. Xyah nk kene call laa apa laa" kata Seo Yeon. Betul jugak apa yang dikatakan oleh Seo Yeon. Lagipon, file-file kes semuanya telah tersusun rapi di bilik Seo Yeon

2 jam kemudian~

SeoYeon P.O.V•

Jam menunjukkan pukul 11 malam dan aku masih lagi berada di pejabat aku manakala Jimin dan Jin sudah pulang ke rumah mereka. Aku meneliti setiap gambar tempat mangsa-mangsa ditemukan. Dan aku pasti, pembunuh tersebut masih berada di kawasan sekitar.

"Hm apa lagi yang tak kene ehh??" Soal pada diri sendiri. Tidak tahu kenapa tapi aku memang dapat rasakan yang pembunuh ini seolah-olah sedang menunggu kehadiran kami.

Tokkkk

Tokkkk

Tokkkk

Pintu pejabat aku diketuk. "Masuk.." arah aku. Kelihatan pak mat iaitu guard bangunan ini yang mengetuk pintu aku sebentar tadi. Pak mat pon berjalan memasuki pejabat aku.

[✔] The Psychopath | 전정국Where stories live. Discover now