˗ˏˋcʜapᴛᴇʀ 05

304 48 4
                                    

- WHATSAPP -

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

- WHATSAPP -

WHO'S JK?????

SeoYeon has change the group name from "the trio detektif" to "WHO'S JK?????"

Jimin
Woahhh pehal nii? Seoyeon, there's something happen ke?

Jin
Haah. Pehal Seoyeon?

So guys, esok pukul 9 aku nak korang dtg pejabat aku. Ada hal yang perlu kita bincang. Bende nii srs aku ckp hint besar tuk kita tangkap siapa pelakunya

Jimin
Haa yolah ii.

Jin
Nii kau dh balik blom?

Aku baru balik. Dh ahh aku penat, aku nk tido. Esok nk kene bangun awal lagi

Haa korang esok jgn lambat ehh. Sape lambat aku sebat bontot dy pkai batang paip.

Jimin
Denihh, klau tak garang mmg tak sah. Yee ii, tak lambat punya.

Jin
K. Caw.

-----×××-----

Seo Yeon mematikan Ip 11 miliknya lalu di bawa mimpi. Dan ternyata, akibat terlalu lama bekerja, Seo Yeon tertido sebaik sahaja dia merebahkan dirinya ke atas katil.

*mimpi Seo Yeon*

"Ehhh.. aku kt mana ni?" Soal aku pada diri sendiri. Suasana begitu gelap, aku tak mampu untuk melihat apa-apa. Namun, nasib aku baik. Ip 11 milik aku berada di dalam kocek seluar aku. Aku mengambilnya lalu membuka flashlight.

Aku menyuluhkan flashlight ke hadapan. Aku berjalan perlahan. Aku menyuluh lampu drpd fone aku ke sekeliling. "Ehhh nii frame gamba aku. Ehh nii collection album BTS aku.." kata aku kehairanan.

Aku bernasib baik kerana aku akhirnya menemukan suis lampu. Mesti readers akan kata tuu rumah aku. And yahh mmg benar aku berada di rumah aku.

Sebaik sahaja aku menoleh, aku melihat setubuh badan yang lemah sedang terbaring di ruang tamu rumah aku. Terkejut siott. Tubuh itu dilumuri darah yang bnyk dan percikkan darah berada di semua tempat.

Aku tak mampu untuk berkata apa-apa ataupon menjerit. Aku mendekati mayat itu. Dan yang lebih mengejutkan adalah mayat itu ialah...

Aku

Yee, aku melihat tubuh aku yang sudah tidak bernyawa di hadapan aku. Aku mahu menangis tetapi tangisan aku terhenti sebaik sahaja aku mendengar seperti seseorang menuruni tangga rumah aku.

Aku laju berlari ke dapur dan menyorok di sebalik dinding dapur. Sesusuk tubuh yang kelihatan seperti tubuh seorang lelaki memunculkan dirinya. Dia mendekati mayat 'aku'.

Dia membelek mayat 'aku', mungkin ingin memastikan bahawa 'aku' betul-betul sudah mati. Tiba-tiba, kaki aku terpijak satu keratan kertas yang menimbulkan suatu bunyi yang kuat. Dengan serta-merta, lelaki itu memandang ke arah aku.

"Ouhh shitt!!" Kata aku secara perlahan.
Aku tak mampu melakukan apa-apa. Aku cuba mencari sebarang alat untuk digunakan sebagai pertahanan diri namun gagal menjumpai nya. Dapur aku kosong ! Lelaki itu mendekati aku, aku pula sedaya upaya untuk mecari jalan bagi mengelakkan diri aku tertangkap.

Tiba-tiba, aku sudah tidak dengar sebarang bunyi tapak kaki. Mungkin dia telah kaburkan dirinya. Lantas aku cuba untuk menoleh ke belakang






TAPI !!





DIA






ADA







DEKAT






SEBELAH






AKU !!!!!!





Aku menjerit dan akhirnya...

Aku terbangun drpd mimpi aku "HUH HUH HUH HUH HUH HUH HUH.." jantung aku berdegup laju. Nafas aku juga sama.
"Fuhhh, nasib mimpi.." aku mengelap peluh yang berada di dahi aku. Aku melihat jam menandakan pukul 8 pagi. Tiba masanya aku bersiap untuk bekerja.

Bersambung...





















-----×××-----

Maka, berakhir lah sudah, kisah kita~ keh tiberr. Amacam chapter 5? Okay ke idok?

Haa tunggu dgn penuh sabar yee readers. Author akan try update secepat dan sebanyak yg mungkin

Readers ii semua take care, jgn selalu keluar rumah, pkai mask, pkai hand-sanitizer. And paling penting baca ff aurhor nii then vote yee muahhh

[✔] The Psychopath | 전정국Where stories live. Discover now