PA: 10

229 14 0
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



"jungkook kta nak pergi mana ni?"  tanya aejin pada Jungkook yang saat ini masih dengan pemanduannya sejak tadi Jungkook hanya diam.

jungkook jawab saya tanya ni kan" tanya aejin lagi.

Jungkook menghembuskan nafas berat dan menghentikan kereta mereka di tepi jalan dia memandang aejin dan tersenyum. "kita akan berjumpa dengan seseorang" ucap Jungkook dan mencium tangan aejin di pegangannya.

aejin mengerutkan dahinya "seseorang? siapa" tanya nya pelik .

"nanti kau akan  tahu juga sayang" Jungkook meneruskan perjalanan mereka. tidak mengambil masa yang lama aejin melihat ke luar tingkap macam dia ja jalan ni

"nanti jangan cakap ini jalan pergi ke rumah?'

Jungkook tersenyum miring dan langsung melajukan keretanya dan masuk ke dalam rumah besar dan mewah itu.

"jungkook kita nak buat apa dekat sini?" risau aejin melihat mereka berhenti di hadapan rumah milik kelurga Jungkook yang besar.

jungkok tidak menjawab dia keluar dan membukakan pintu aejin. aejin dengan ragu ragu keluar dan menatap Jungkook agar memberi penjelasan.

"mari kita masuk sayang" ajak Jungkook .

aejin melepaskan tangannya pada Jungkook dan berjalan ke arah pintu. dia tidak mahu jika tuan atapun puan jeon melliht Jungkook memegang tangan. sungguh dia takut dengan tuan jeon sebab lelaki itu sudah tahu tentang hubungan mereka.

Jungkook diam dan hanya mengikuti aejin di hadapannya. pintu rmah terbuka ternampak beberapa pelayan membukuk memberi hormat kepada mereka.

aejin undur dan berjalan di belakang Jungkook dia tidak mahu dicop sebagai PA yang kurang ajar dan tidak menghormati bosya.

"eohh Jungkook-aa" senyum tuan jeon dengan kedatangan anak lelakinya secara tiba- tiba. dia menutup surat kabarnya dan bangun memeluk Jungkook. aejin hanya menunduk hormat dan seyum.

"appa aku datang" ucap Jungkook duduk di sofa. aejin hnya berdiri di sebelah Jungkook dengan pandangan masih di bawah dia tidak berani mentap tuan jeon kerna takut.

"iya ada apa kamu datang Jungkook dan kenapa kamu datang dengan aejin ? ada yang kamu perlukan dari appa?" soal tuan jeon menatap mata Jungkook.

Jungkook memegang tangan aejin dan membalas pandangan tuan jeon "kook akan ceraikan  jisoo dan kahwin dengan Aejin"  balas Jungkook sekali nafas.

tuan jeon hanya tersenyum dan mentap aejin di samping Jungkook "aejin shii awak nak kahwin denagn Jungkook?" tanya tuan jeon pada aejinn.

aejin melihat ke arah tuan jeon dan ragu ragu mengangguk.

" kamu pasti ke? jungkook dah kahwin dan ada dua anak kamu nak ke jadi perrosak tangga orang?" tuan jeon mentap aejin dalam dia mahukan jawpan gadis itu dengan jujur.

"tidak saya  tak sanggup tuan sebab tu saya putusakan hubungan  dengan sajangnim dan hanya diam," ragu aejin

tuan jeon sedikit tertawa dan mentap jungkok kembali "jungkok aejin tak sanggup kam pasti ke nak kahwin dengan dia?'" 

Jungkook diam dan terseyum miring "iya dia lah gadis yang sepatutnya layak jadi istri dan pedamping hidup kook appa" balas Jungkook

tuan jeon mengangguk "baiklah jika itu kemahuan kamu dua kahwinlah tapi ingat kamu mesti cakap dekat omma dulu, appa taknak pula dia membebel dekat appa sebab akal kamu ni faham"  tuan jeon bangun dan berjalan naik ke atas.

Jungkook bangun dan memeluk aejin "mari kita kahwin sayang" ucap jungkok dia gembira appanya memberi restu dan menerima aejin.

"jungkook awak yakin ke nak kahwin dengan saya?"' soal aejin membalas pelukan jungkook dan membenamkan wajahnya di dada bidag lelaki itu.

"iya kau tak perlu risau semua akan aku urus" balas Jungkook mengeratkan pelukan mereka.



"APA DIA!!!!" teriak puan jeon . dia baru saja balik daripada berjumpa dengan rakan rakan nya dan bila dia balik suaminya cakap yang Jungkook akan bercerai dan berkahwin dengan aejin PA nya sendiri.

" sudah jangan lah teriak macam tu pekak telinga saya nanti sebelum saya terlalu tua" balas tuan jeon mengosok gosok telingnya yang pedih akibat teriakka puan jeon.

"jagiya ini  tak betul anak itu dah gila ke apa kalau dia bercerai macam mana pula dengan hana dan haju" marah puan jeon di hadapan suaminya.

"biar lah mereka urusakn kehidupan mereka yeobo kuuu"

" macam boleh. kalau jorang cerai macam mana juga dengan jisoo takan dia nak di gelar janda?"

tuan jeon hanya diam dan mendengar bebelaan paun jeon . kalau dia  menjawab boleh boleh dia pula akan di salahkan.

"saya pun dah rancang nak kenalkan aejin dekat kawan saya tahu tak. aejin dia gadis yang baik, penyabar, rajin, cantik saya yakin yang anak kawan saya akan sukakan dia tapi kenapa pula jadi macam ni" bebel puan jeon lagi. kini semua rancangan yang dia atur tadi musnah semuanya.


tuan jeon mengelengkan kepalanya . ada ada ja perangai isteri dia ini  " buat apa awak nak kenalkan aejin dekat anak kawan kawan awak tu. bilang aejin ni cantik baik rajin penyabar lah bagai kenapa awak tak terima ja dia jadi menantu awak jujurlah saya lebih sukakan jungkook dengan aejin daripada perempuan liar tu"   bidas tuan jeon lalu bangun dan masuk ke dalam bilik air.

puan jeon mula mencerna kata kata suamiya tadi , wanita liar? apa yang dia tak tahu tentang jisoo setahu dia jisoo itu menantu yang baik dan sopan di depan dia. apa yang kurang?



"jungkook saya nak tidur berhentilah cium leher saya" racau aejin dengan aksi jungook yang dari tadi mencium lehrnya dari belakang.

selepas mereka balik dari perumahan Jungkook , aejin mengajak Jungkook agar balik ke kondo mereka dia perlukan rehat dan bila saja dia mula mahu tidur tadi. anak jeon itu tiba tiba saja mengacaunya.

Jungkook mengabaikan ayat aejin dan memeluk erat pingang gadis itu dari belakang dan menciuam aroma leher aejin.

aejin yang mula berasa tidak selesa berbalikkan badanya dan menatap Jungkook "jungkook kita tidur ya saya penat jungkook " rayu aejin agar Jungkook tidak menganggunya lagi.

Jungkook menatap mata aejin lama dan mengangguk, dia menarik aejin ke dalam pelukkannya dan mencium rambut gadis itu singkat.

aejin membalas pelukkan jungkok dan mula menutup matanya. dia perlukaan rehat , sebenarnya dia tahu apa yang di inginkan Jungkook ketika mencium lehernya cuma saja dia penat.

[✔]  𝙿𝚎𝚛𝚜𝚘𝚗𝚊𝚕 𝙰𝚜𝚜𝚒𝚜𝚝𝚊𝚗𝚝 (전)Where stories live. Discover now