16

338 22 2
                                    

( setahun kemudian )

Akhirnya kes penculikan itu ditutup begitu sahaja oleh pihak polis . Ramai rakyat yang tidak berpuas hati tapi nak buat macam mana ? Ha setahun jugak la minha dengan xiaojun tak jumpa . Hihi .

( Pulau jeju )

" WAHHH ! CANTIKNYA LAUT KAT SINI ! WEH JISUNG JOM CEPAT MANDI ! " eunsang sudah seperti beruk terlepas dari kandang apabila nampak laut terbentang luas di hadapan matanya .

" kau ni kenapa eunsang ? macam tak pernah pergi pantai " rungut minhee yang berjalan di belakang jisung dan eunsang manakala samuel dan minha jalan di belakang sekali .

" jom eunsang jommm ! " terus jisung dan eunsang berlari pergi ke arah gigi laut .

" samuelll , jom la . aku pun nak mandi ni . Lama tak mandi laut " minhee terus berlari mengikut langkah eunsang dan jisung . Haih macam beruk .

" noona , jom la " samuel memandang minha yang berada di sebelahnya lalu minha terus memandang samuel .

" eh samuel pergi jela mandi . Noona tak bawa baju lebih " beritahu minha sambil tersenyum .

" okay , noona jaga diri tau . Jangan pandang lelaki hensem . Tunggu samuel dekat sini " terus samuel berlari ke laut juga .

" haih merepek je budak si samuel ni " minha berkerut dahi sambil menggeleng gelengkan kepalanya .
Sedang sedang minha menikmati pemandangan laut di hadapan matanya , tiba tiba .

" minha " minha terus menoleh memandang siapa yang memanggilnya itu . Cukup dia kenal dengan suara itu .

" xi-xiaojun ? " bulat mata minha memandang xiaojun yang berada di hadapan matanya . Di belakang xiaojun , terdapat 4 orang lelaki yang berbadan sasa .

" ye saya " mata xiaojun tepat memandang ke arah wajah minha manakala mata minha sudah berkaca kaca memandang xiaojun .

" awak buat apa dekat sini ? " minha cepat cepat mengesat air mata yang ingin keluar dari matanya itu .

" doktor kata saya perlu pergi tempat yang tenang untuk rehatkan minda saya so saya datang la sini . Tak sangka pulak terjumpa awak dekat sini " wajah xiaojun masih lagi serius memandang minha .

" saya rindu awak " luah minha sambil menundukkan kepalanya . 

" huh ? awak rindu saya ? saya pun rindu awak tapi- " tidak sempat xiaojun ingin menghabiskan kata katanya , minha sudah memeluk tubuh xiaojun dengan erat . Bodyguard xiaojun ingin menarik minha dari memeluk xiaojum namun xiaojun terus mengangkat tangannya tanda minha boleh memeluknya . Tidak jadi bodyguard xiaojun ingin menarik minha malah bodyguard xiaojun beredar dari situ untuk memberi ruang kepada minha dan xiaojun .

" shh shh jangan la menangis " xiaojun mengusap lembut belakang badan minha . Sungguh laju jantung xiaojum berdegub ketika itu .

" xiaojun , jangan la pergi " ujar minha setelah dia meleraikan pelukan .

" ye , saya takkan pergi . Awak tak marah saya ke ? Yela , saya ni dahla pukul awak , rogol awak pulak tu " ujar xiaojun sambil mengusap lembut pipi minha .

" no , awak buat saya jatuh cinta dengan awak . Awak jahat , setahun awak hilang . Tahu tak saya rindu awak . Saya nak pergi china cari awak tapi saya takda duit " minha mencebikkan bibirnya .

" hihi comel la . kalau macam ni , awak duduk dengan saya dekat china jela , tu pun kalau awak sudi nak duduk dengan saya " akhirnya xiaojun tersenyum juga memandang minha . Kali ini bukan senyuman sinis tetapi senyuman manis .

Sedang sedang mereka senyum antara satu sama lain , tiba tiba .

" WOI ! BERANI KAU SENTUH MINHA NOONA ! " jerit samuel sambil berlari ke arah minha dan xiaojun .

BUK !

ditumbuknya muka xiaojun di situ . Terjatuh terduduk xiaojun di atas pasir pantai itu . Gelabah minha menghalang samuel dari terus memukul xiaojun tiba tiba bodyguard xiaojun datang dan terus memegang samuel .

" LEPASKAN AKU LA ! AKU NAK HAPUSKAN SI BODOH NI ! KAU HANCURKAN HIDUP KEKASIH HATI AKU LA BODOH ! " jerit samuel sambil meronta ronta ingin dilepaskan namun bodyguard xiaojun tu badan besar . Si samuel tu kepeng je orangnya .

" eh eh kenapa ni ? " soal jisung yang baru muncul bersama minhee dan eunsang di sebelah .

" SAMUEL ! SUDAH LA ! NOONA TAK SUKA LA SAMUEL MACAM NI ! " jerit minha pula sambil membantu xiaojun untuk bangun .

" eh eh ni bukan penculi- " tidak sempat eunsang ingin menghabiskan ayatnya , jisung sudah mencekup mulut eunsang terlebih dahulu .

" noona ? kenapa noona sebelahkan lelaki jahat ni ? " berkerut dahi samuel memandang minha . Minhee turut blur memandang kakaknya itu .

" sebab noona sayang dia ! ye , dia memang seksa noona tapi noona sayang dia ! " luah minha dengan jujur .

" noona- " tak terkata minhee memandang kakaknya itu manakala jisung dan eunsang hanya menikmati drama di hadapan mereka itu .

" minhee , noona nak ikut xiaojun . minhee jaga diri elok elok ye . Noona nak hidup dengan orang yang noona cinta " minha mengusap kepala minhee lalu terus minha bergerak beredar dari situ bersama xiaojun . Hancur berderai hati samuel apabila mendengar ayat minha itu .

Bodyguard xiaojun terus melepaskan samuel lalu mengikuti langkah xiaojun dan minha .

" sabar samuel , aku tahu berat bagi kau tapi apa salahnya minha noona nak bersama dengan orang yang dia cinta . Lagipun aku tengok minha noona dengan lelaki tu sesuai " ujar eunsang diikuti anggukan dari jisung .

" aku baru faham . Ada hikmah di sebalik semua ni " ujar minhee tiba tiba .

" eh kau kenapa minhee ? " soal jisung pelik .

" dulu minha noona tak percayakan cinta dan lepas apa yang terjadi ni , dia jumpa cinta hati dia " ujar minhee sambil tersenyum tawar . Ya , dia perlu belajar hidup sendiri lepas ini .

~~~~

" betul ke awak nak ikut saya ? nak tinggalkan adik awak ? " soal xiaojun sambil memandang ke arah minha yang sedang memeluk lengannya itu .

" alaa , nanti lepas kita kawin , kita balik la korea jenguk adik saya . Takpun kita bawa minhee duduk sekali " balas minha . 

" hm boleh je , tapi dia boleh ke terima saya sebagai abang ipar dia ? " soal xiaojun lagi .

" apa yang saya suka , dia tetap akan terima walau seburuk buruk mana benda tu " balas minha lagi .

Langkah xiaojun terhenti lalu dia berdiri menghadap minha . Minha turut berdiri menghadap xiaojun .

" terima kasih sebab cintakan saya walaupun saya pernah buat hidup awak terseksa " ujar xiaojun sambil tersenyum manis memandang minha . Minha terus mengucup pipi milik xiaojun .

" terima kasih jugak sebab muncul dalam hidup saya . Saya rasa , kalau awak tak culik saya , mesti sampai sekarang saya tak percayakan cinta " ujar minha pula lalu mereka tersenyum antara satu sama lain .

                            tamat .

[C] 𝐈𝐦 𝐧𝐨𝐭 𝐩𝐬𝐲𝐜𝐡𝐨 Where stories live. Discover now