part 2

230 7 0
                                    

“weh nervous la nak lapor diri nanti,tapi nasib baik la Dayana tolong kita kan bagi kita kerja kat tempat Eddy as know as Mr Chil dia tu”beritahu Ida.
Farah,Fatin dan Sipah yang jelas kelihatan keadaan nervous tapi hanya mengganguk tanda setuju  semasa di dalam kereta menuju ke tempat kerja mereka.
Apabila setelah sampai ke destanasi, mereka terus menuju  ke lobi tempat menunggu.
“weh aku takut la”suara Fatin yang memecah kesunyian di situ.
Seorang perempuan yang berambut panjang menuju ke arah mereka.
“saya Thia ketua pekerja di sini dan panggil je saya akak Thia,cik semua dijemput untuk berkerja sekarang ”jelas akak Thia sambil senyum manis.
“akak Thia,tak kena lapor diri dulu ke? Sebab dalam surat tawaran tu minta kami semua lapor diri pada hari ni sebelum mulakan kerja”tanya Farah
“betul,tapi bos kami nak cik semua terus masuk kerja sebab bos ada hal lain harini so tak sempat nak interview korang  nanti bila bos sampai baru korang lapor diri” jelas akak Thia
“cik Fatin berkerja sebagai pegawai akauntan dan cik Farah sebagai PA bos manakala cik Sipah sebagai pegawai urusan jabatan dan cik Ida sebagai pegawai eksukutif, mari saya tunjukkan tempat meja korang”kedengaran akak Thia memberitahu mereka sambil membelek kertas dari fail biru di tangannya.
Setelah berada di meja masing-masing, “nervousnya  aku, dah la masing-masing duduk jauh-jauh”membebel Farah sorang-sorang.
“Assalamualaikum, pelajar practikal kan?”seorang perempuan yang bertudung kuning lansat menyapa farah yang terkumat-kamit mulutnya.
“ye saya, saya Farah Naziera pelajar practical, awak siapa nama?” Farah menegur kembali perempuan itu. “saya Shila yang duduk meja kat sana?” sambil menunjuk ke arah tempat mejanya.
“awak, awak nak tahu tak siapa bos kita?pertanyaan Shila kelirukan Farah tentang bosnya yang dikenali sebagai Mr Chil oleh Dayana. “siapa”tanya farah kembali.
“tu yang tengah vacum karpet tu”Shila sengaja muncungkan mulutnya ke arah pak cik berbangsa india.
“betul ke tak budak shila ni, Dayana pun satu hal kenapa la tak pernah tunjuk  yang mana satu bos aku ni even gambar pun tak kasi aku tengok,” cebik Farah di dalam hati.
“eh panjang umur bos kita dah sampai, segaknya dia. Untungnya siapa dapat dia tu”Shila menunjukkan jarinya ke arah jejaka berpakaian kot yang kemas.
“yang tu ke?”pertanyaan Farah yang menyebabkan Shila menganguk tanda betul.
“cik Farah ikut kami pergi ke bilik bos, bos dah tunggu tu”suara akak Thia mengejut Farah
Shila yang  memerhati bos menuju ke biliknya.
“jom Farah”Fatin menarik lengan farah yang masih melekat di atas kerusi bersama Shila.
"Kau pergilah masuk dulu nanti kita borak panjang" beritahu Shila sambil tersenyum.
“come in” suara di dalam bilik bos agak mesra bunyinya selepas ketukan pintu oleh akak Thia.
“Thia awak boleh keluar and thank you, awak semua sila duduk atas sofa tu kejap”bicara jejaka yang mengarah mereka tetapi matanya masih melihat ke arah skrin laptop.
“baiklah encik,saya keluar dulu”akak Thia terus keluar dari bilik meninggalkan mereka yang masih lagi nervous.

Eddy menutup laptopnya setelah mendapat tetamu di dalam bilik kerjanya terus mencapai fail berwarna biru yang dihantar oleh Thia lalu menuju ke arah sofa. “oke,nervous ke? Pucat je muka masing-masing. By the way memang saya bos korang tapi jangan panggil saya bos tapi panggil encik atau encik Eddy”beritahu Eddy sambil memberi senyuman manis kepada mereka.
“pemalu agaknya kawan Dayana ni”ujar eddy di dalam hati.
“oo,ni la Mr Chil Dayana beritahu tu kan. Mr workholic kerja 24jam” bunyi suara farah mengejutkan semua orang dan lebih terkejut apabila sepasang mata merenung tepat ke arah matanya.
“eh sorry”Farah meminta maaf apabila melihat Eddy merenung tajam ke arahnya.
“ada pulak dia cakap aku ni Mr Workholic,siap lah kau nanti”bebel Eddy sambil membelek fail di tangannya.
“baiklah , korang nak gaji berapa? Dan sudah tahu kan korang pegang jawatan apa? By the way kontrak korang just 6 bulan je practical and then masa korang practical saya akan nilai prestasi kerja korang and lepas je korang practical kat sini dan saya rasa korang layak kerja kat sini barulah korang akan berkerja tetap kat sini atau kerja kat tempat agensi lain and one more thing be formal when working. Jangan panggil apa-apa panggilan kecuali encik kat sini” sinis Eddy memandang tepat ke arah Farah.

Sebenarnya Aku Dah Cintakan KauWhere stories live. Discover now