Chapter 2~"Engku Farina"

8.7K 410 15
                                    

Kringg~~

Dan semua murid bergegas ke kantin menandakan sudah rehat.Begitu juga dengan Airiss dia bangun tetapi belum sempat dia bangun dari kerusinya seseorang menegurnya.

"Hai,boleh berkenalan?"kata seorang wanita dibelakangnya juga ada dua wanita.Mungkin kawan dia kot."Boleh"kata Airiss sambil tersenyum manis.3 wanita tadi terpegun melihat senyuman Airiss.

"Nama saya Alyy Qairisa panggil Qai ni Fatin Amira panggil Mira and yang ni Nur Syaza."kata Qai sambil memperkenalkan dua kawannya."Hai saya Teng---ehhh Airiss Irene"Sikit lagi nak terlanjur.

"Ohhh.Jom pergi kantin sama-sama." Airiss menggangguk lalu mengikuti mereka.

{Kantin}
Airiss sudah mulai akrab dengan dengan wanita tadi.Dan seorang perempuan datang ke arah mereka,bersama dengan tiga rakannya.Empat perempuan tadi terus menghalang jalan mereka.

"Woww guys kita ada budak barulah."kata perempuan yang memakai skrit pendek.Ni haa budak yang jeling-jeling aku tadi.Sekali tengok dah macam perempuan tak cukup kain.

Dah lah rambut berwarna pink.Mesti dia cat punya.Cat pakai ape?Aku rasa pakai cat rumah tu kot yelah perempuan tak cukup kainlah dikatakan.

Airiss hanya buat biasa.Malas nak melayan."Woii aku tengah bercakap dengan kau ni perempuan!"tengking perempuan tadi sambil tangannya memegang kasar pergelangan tangan Airiss. Airiss tidak merasa apa2 melainkan mukanya nampak biasa.

"Tolong lepaskan saya..."ujar Airiss lembut.Selagi masih ada kesabaran aku akan berlembut.Kalau tak habis aku kerja kan.

"Aku takkan lepaskan kau"kata perempuan tadi."Kau kenal aku tak?"soal perempuan tadi dengan angkuh. Dengan selambanya Airiss mengeleng.

"Penting ke untuk aku tau sape kau?Kau hidup pun aku tak kesah.Mendee."kataku dengan nada biasa.

"Oh my godd...Aku ni anak orang kaya kat sekolah ni nama aku Engku Farina.Kau ni perempuan kampung asal kau dapat masuk sini ehh?"soal perempuan tadi sambil menarik sedikit hujung rambut berwarna brown milik Airiss.

"Auchhh kau ni dah kenapa?!"soal Airiss marah.Dan Splashhhh....air oren milik Farina dituang Farina di atas kepala Airiss.Airiss mengigil sambil menunduk.

Mereka juga sudah menyadar akan perubahan Airiss.Aura....Tak lain tak bukan membunuh.

Airiss mendongakkan mukanya dan terjelaslah muka Airiss sedikit kemerahan.Khai,Lina,Laura dan Kairine sudah tersenyum sinis.Mereka bakal menyaksikan pertunjukkan yang sangat menarik lepas ni.

Airiss menggenggam pergelangan tangan Farina yang tadinya memegang air oren.Dia menggenggam kuat pergelangan tangan milik Farina sehingga gadis itu menjerit kesakitan."Aku dah cuba berlembut dengan kau tadi but kau still tak dengar."

"Que ressentez-vous?Vous sentez-vous mal?"soal Airiss dengan nada yang menyeramkan(Kau rasa apa?Adakah kamu merasa sakit?)

"Apa maksud kau hahhh?!"tanya Farina sambil ingin melepaskan tangannya yang digenggam erat oleh Airiss.Dia sama sekali langsung tidak melihat akan perubahan muka Airiss.

Airiss mendekatkan bibirnya ke telinga Farina lalu berbisik.'Kau sekali lagi sakitkan aku,aku takkan teragak-agak untuk bunuh kau.'ugut Airiss lalu menarik rambut palsu Farina.Airiss berlalu pergi begitu saja apabila Farina ingin membalasnya.

"Muahahaha puas hati aku"kata Airiss dengan senyuman manis.



























TBC

Girl In Highschool(C)✅Where stories live. Discover now