Chapter 15~"End"

6.7K 297 11
                                    

BEBERAPA MINGGU KEMUDIAN..

Bunyi pecahan kaca mengejutkan anak buah Ryan. Muka kemerahan Ryan dipandang dengan takut. "Aku dah cakap jaga bini aku elok-elok. Korang buat kerja macam mana?!"

Ya,benda yang dia takut selama ini telah pun terjadi. Tengku Airiss Irene hilang tanpa jejak. Itu kerana musuh kali ini bijak dalam merancang strategi. Dengan mudah sahaja mereka menculik Airiss tanpa ada seorang anak buah Ryan yang sedar akan kehadiran mereka.

Ryan meramas kasar rambutnya. Rizal,Faris,Damian,Aliff dan Erman hanya mampu berdiam diri sambil memikirkan cara untuk mencari isteri kawan mereka itu.

"Aku nak korang cari wife aku secepat yang mungkin and cari siapa yang berani buat semua ni. " kata Ryan lalu keluar dari bilik mesyuarat.

.........

Airiss hanya duduk diam memandang sekeliling bilik yang tidak dikenali itu. Dia tidak mampu berbuat apa-apa kerana dirinya yang sedang pregnant. Dia disahkan pregnant 4 minggu yang lalu.

Dia tidak kenal siapa manusia yang berani menculik dirinya. Yang dia tahu,mereka semua adalah musuh kepada suaminya. Kerana dendam Airiss sengaja diculik. Itulah satu-satunya kelemahan Tengku Syed Ryan.

Tetapi herannya mengapa mereka melayan Airiss dengan baik dan tidak melukai dirinya. Itu yang menjadi tanda tanya Airiss.

SKIP

Wafiy tersenyum sinis. "We meet again,Syed Ryan." Ryan hanya diam. "Lemah sangat ke sampai nak guna isteri aku?" soal Ryan sinis. Wafiy menahan amarahnya apabila dia disebut lemah oleh musuhnya sendiri.

"Isteri aku mane? Aku takde masa nak layan orang lemah macam kau." sengaja Ryan berkata begitu.

"Zack! Bawa kesayangan Ryan sini!"

Beberapa minit kemudian terlihat Zack bersama Airiss berjalan ke arah mereka. Ryan geram apabila melihat bekas love bites di leher isterinya.

"Kau buat apa ngan isteri aku?!" tengking Ryan. Irwan tersenyum lalu bibirnya mengucup dan mengigit sedikit leher isteri musuhnya. Airiss hanya mampu berdiam diri karna malu kepada suaminya apabila diperlalukan begini.

"Boleh tahan wife kau ni. Sayangnya, aku dah rasa separuh je." nada yang digunakan mengejek Ryan. Ryan maju begitu juga dengan yang lain. Maka terjadilah peperangan di antara dua buah kumpulan disitu.

BEBERAPA TAHUN KEMUDIAN..

"Mummy...please i want this." kata seorang budak lelaki sambil kedua tangannya dibuat🙏. "No baby. Dah banyak sangat dah Ayyan makan coklat ni. Nanti gigi rosak baru tau." kata Airiss sambil mengeleng kepala. Pening memikirkan anak lelaki yang diberi nama Tengku Rayyan Iriq itu.

Mata bulat anaknya berair dipandang. "Haa nak nangis la tu." kata Airiss lalu mencuit hidung kecil Rayyan. Tengku Syed Ryan hanya ketawa kecil melihat telatah isteri dan anak kesayangan.

Seluar nya terasa ditarik-tarik. Dia tersenyum. Kini, Rayyan akan meminta kepadanya pula coklat yang mummy nya tak bagi. Rayyan diambil lalu didukung. Pipi Rayyan dikucup sayang.

"Nak mintak kat daddy laa tu" kata Airiss. Sudah pening dengan anak lelaki nya itu. Jika benda yang tidak didapatkan di mummy nya pasti daddy yang dicari.

Girl In Highschool(C)✅Where stories live. Discover now