Chapter 8~"Rizqin Rayqal"

6.8K 344 14
                                    

Queen memandang benci dan keji kepada lelaki yang dibunuh ia beberapa minit yang lalu.Dia meninggalkan mayat tadi.Di pintu markas Red Fire diletakkannya Rose berwarna biru.Anak buah yang mengikutinya dari belakang.Dan

Bommm!!!

Markas Red Fire telah meletup pada malam itu."The end of Red Fire"ujar Queen.

Baru sahaja dia ingin masuk ke dalam kereta dia mendengar bunyi tangisan budak kecil.Dia datang ke arah bunyi tangisan itu.Dan tangisan itu dari dalam kereta milik Zarul.Dia membuka pintu kereta itu dan memang benar ada seorang bayi.

Bayi yang menangis tadi berhenti apabila Airiss mula mendukungnya.Matanya cepat cepat ditukar kepada asal.Takut takut kalau bayi nanti nangis balik.

"Mana parents budak ni?"tanya Airiss dia juga terpegun apabila melihat kecomelan budak lelaki itu."Ohh parents budak ni dah meninggal.Zarul yang bunuh"terang Lina.

Bagaimana dia tahu?Tadi dia melihat anak buah Zarul membunuh dua orang iaitu lelaki dan perempuan dan Lina pasti itu ibubapa bayi ini kerana dia melihat ada darah di kaki perempuan itu.

Dia ingin meletakkan balik bayi itu.Tetapi bayi itu menangis.Airiss mengambil lagi bayi itu dan serta merta bayi itu tidak menangis.

"Boss rasanya budak tu dah mula selesa dengan boss"ujar salah seorang anak buahnya Aiman dan yang lain meng'iya'kan."Urmm ape kata kita bawa je budak ni boss"cadang Hanni

Setelah lama mendiamkan diri akhirnya dia setuju kesian pulak meningalkan bayi itu seorang diri disini.

[££££££]

Airiss meletakkan bayi yang baru ia temui tadi di atasnya katil kingnya.Dia tidak pulang ke kediaman Allen dan Edward tetapi di rumah banglo yang dihadiahkan oleh abangnya.

Dia tidak pulang ke kediaman Allen dan Edward tetapi di rumah banglo yang dihadiahkan oleh abangnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Airiss memerhatikan bayi tadi.Dia hanya tersenyum.

"Arhgggg why you so cute"ujar Airiss lalu mencubit lembut pipi bayi tadi.Tetapi apabila teringatkan nasib bayi itu yang hampir seperti dirinya.Dia sedih.

"Hmm what should I name you.."soal Airiss sendiri sambil jari telunjuknya mengetuk dagunya.Dia mengeluarkan telefonnya lalu menaip 'Nama bayi lelaki yang cantik'.Aduhhh kau ni Airiss agak2lah nak cari kat google.(~_~).

"Haaa dapat pun!!!"Dia menyimpanya telefon di atas meja yang bersebelahan katil."Mummy bagi kamu nama Rizqin Rayqal.Cantik kan"

"Rayqal jangan risau.Mulai dari sekarang aunty akan jadi mummy Rayqal"ujar Airiss lalu mengusap kepala Rayqal.

{Keesokannya}

Airiss pergi ke markas Dievil Queen bersama Rizqin Rayqal.

"Yoooo Airiss"sapa Ulwan.Airiss hanya memberikan senyuman kepada lelaki itu."Ehhh ni bukan ke budak kemarin,kan?"soal Laura entah dari mana.Diikuti dengan yang lain.

"Haahh"jawab Airiss sambil bermain dengan Rayqal."Kau nak jaga dia ke?"soal Azri."Yuppp.Mulai dari sekarang aku jadi mummy dia"

"Okkk.So apa nama budak comel ni?"soal Hanni lalu bermain dengan Rayqal."Rizqin Rayqal"

"Cantik nama tu tapi mana kau dapat?"

"Google"jawab Airiss sepatah.Dan itu membuatkan mereka menepuk dahi."Kau ni pun tak payahlah sampai cari kat google.Aduihhhh"

"Suka hati akulah.Anak aku kan.Dah aku nak pergi bilik jap"kata Airiss lalu meninggalkan anak buahnya.

{.....SKIP.....}

Syed Ryan P.O.V
Aku dan lima orang kawan aku Faris,Rizal,Damian,Aliff dan Erman.Kitaorang lepak kat Starbuks.Aku memandang sekeliling dan ada seseorang yang menarik perhatian aku.

"Wehhh tu bukan Airiss Irene ke?"kata Damian lalu semua mata memandang ke arah yang dimaksudkan oleh Damian."Haahh.Tapi siapa budak yang dia bawa tu?"

Budak?

Aku memandang ke arah Airiss lagi.Baru aku perasan ada seorang budak yang didukungnya."Bila dia kawin weiii.Siap ada anak lagi"kata Fahmi terkejut.

"Jangan tuduh sebarang mungkin tu anak saudara dia ke."kata ku.

Dan kata2 Ryan tadi berjaya menarik perhatian 5 orang rakannya."Macam mana kau tahu?"tanya Rizal."Aku teka je"

Yang lain hanya menggangguk.Tetapi dia dalam hatinya rasa ingin tahu membuak-buak tentang budak kecil yang didukung Airiss tadi.Kalau betul Airiss sudah kawin kenapa dia tidak pernah melihat suami Airiss?Dan kenapa Airiss ingin bertunang dengannya?Ya mereka telah bertunang tu pun "dipaksa"sejujurnya tidak mahu kerana masih mengingat arwah tunangnya.


























Klau tk buat part tunang tkpela enn tkde ideaa lakk

Girl In Highschool(C)✅Where stories live. Discover now